Nieuw in het gehele genre

SelkiesJS

Nieuwkomer
Ik had een aantal vraagjes:)
Aangezien ik helemaal nieuw ben met elektronica zijn het misschien wat simpele vragen (dat kan ik niet beoordelen). Ik wil beginnen met het
maken van elektronische op hardware spullen. Ik ben namelijk al een tijdje
bezig met reason maar dat voelt toch niet echt als de real deal.
Nu was ik benieuwd waar ik het beste mee kan beginnen.
Ik heb nu mn oog laten vallen op de Electribe emx. Nu vroeg ik me
af of dit (zoals ik t nu begrijp) een drumcomputer en synth in een is? Ik zie namelijk niet hoe je hier bijvoorbeeld een toonladder moet invoeren. Heb je daarvoor een midi controller nodig om m op aan te sluiten? Of zou je in principe met zo'n apparaat al een heel eind komen?. Verder vroeg ik me
af wat het verschil is tussen een sampler en een sequencer.

Oh nog 1 vraagje:P. Ik luister ook graag naar IDM als venetian snares en aphex twin en ik vroeg me af of t ook mogelijk is om vreemde maatsoorten met de electribe te kunnen maken. Alle filmpjes die ik op youtube zie zijn allen in gewoon een standaard 4/4. Zoals ik al zei: ik ben een totale nieuweling:bekdicht:
Alvast bedankt!

Nu was ik benieuwd waar ik het beste mee kan beginnen.
Ik heb nu mn oog laten vallen op de Electribe emx. Nu vroeg ik me
af of dit (zoals ik t nu begrijp) een drumcomputer en synth in een is?
Ja dat is het. Voor uitgebreidere info kun je bij Korg terecht.
Of beter nog: Soundonsound revue.
Ik zie namelijk niet hoe je hier bijvoorbeeld een toonladder moet invoeren. Heb je daarvoor een midi controller nodig om m op aan te sluiten? Of zou je in principe met zo'n apparaat al een heel eind komen?.
Die apparaten hebben drukknoppen, een aantal op een rij, waarmee je noten kunt invoeren. Natuurlijk kun je ook via een MIDI controller dat doen.
Verder vroeg ik me
af wat het verschil is tussen een sampler en een sequencer.
Lees meer hierover op onze Synthwiki.
Daar vind je ook uitgelegd wat een sequencer is.
Oh nog 1 vraagje:P. Ik luister ook graag naar IDM als venetian snares en aphex twin en ik vroeg me af of t ook mogelijk is om vreemde maatsoorten met de electribe te kunnen maken. Alle filmpjes die ik op youtube zie zijn allen in gewoon een standaard 4/4. Zoals ik al zei: ik ben een totale nieuweling:bekdicht:
Het zal wel haast wel kunnen. Als je meer erover wilt lezen moet je op Korg hun site kijken.

Laatst gewijzigd:
Back