Ik wil graag uitbreiden,maar wat??

rolyronic

Nieuwkomer
Ik ben nu al een tijd bezig met fruityloops. Ik heb heel veel vst en heb een midicontrol met geluiden.

Heb laatste een nieuwe geluidskaart en monitorspeakers gekocht.
Ik wil graag iets erbij maar weet niet wat...
wil liever niet meer met fruityloops werken omdat ik het het leukste vind om live dingen te maken en dat betekend in fruity: een loopje maken en beetj knopen draaien.

Ik wil graag een drumcomputer of iets anders wat fruity vervangt. Maar wel het liefste hardware.

wie heeft er tips?
ik dacht zelf aan 505...

stylen die ik maak zijn electro breakbeat en idm

wie heeft er tips!?!?!

Gewoon een MC505 scoren voor weinig,Kan je kijken of het je bevalt .
Andere leuke opties zijn Korg ESX, roland mc909, Korg EMX, Yamaha RS7000,

Dit zijn allemaal wel goede all in 1 doosjes waarmee een complete track mee zou kunnen bouwen.
maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is maar een 505 is wel de goedkoopste en gaat soms voor 250euro weg (2ehands)

heej ja danke voor je antwoord...
ik zat zelf ook al te denken aan een 909 maar die heeft een vriend van mij dus die kan ik dan wel eens lenen...
die yamaha lijkt me ook wel wat na wat info gezocht te hebben.
En die korg stations heb ik ook weleens op gespeeld die zijn wel erg leuk ook ja..

iemand nog meer opties??

emu command stations zijn ook leuke grooveboxen.. ik zou geen 505 kopen overigens is 250 euro wel een prijs voor een 505 met schade of andere defecten, 325/350 is de bodem prijs ongeveer voor een 505

reden dat ik je de 505 afraad is omdat de geluidjes erin erg gedateerd zijn en dun klinken..

als ik nu zelf een groovebox moest kopen zou ik voor de rs7000 gaan, voor de goeie sequencer en vooral omdat je er je eigen samples in kan stoppen

Dat is idd wel waar wat ReSoNaNcE zegt over die 505.
Ik ben zelf niet zo van de Grooveboxjes maar ik zou idd door sparen voor een RS7000 :okdan:
Dat is echt wel een goede basis en je kan later dingen die je evt. erbij aanschaft (synth,drumdoos,efx) makkelijk en goed combineren met zo'n RS7000. Een beetje vooruit denken kan geen kwaad ;)

En ik heb pas nog voor een maatje van mij via dit forum een keurige MC505 gekocht voor 250 euro.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel weer ff leuk vond en er zeker een paar uurtjes achter heb gezetten.
Net als fietsen verleer je dat ding ook nooit, ik heb er ooit 1 te leen gehad voor een jaar. 1997?

de 505 is ook best leuk, als je de geluiden trekt, toen ik vroeger nog bijna niks anders had en ook niet beter wist was ik er best blij mee, totdat ik dus wel beter om me heen ging kijken, toen besefte ik dat t best wel een een stom apparaat was voor mijn doel wat in die tijd vooral hardcore en trance was.. maar goed voor 250 euro kun je niet echt een buil vallen aan de 505, ik heb er toen t tienvoudige voor betaald in guldens (nieuw)

misschien zijn t trouwens wel leuke geluidjes om met outboard distortion te verkrachten..
verder heb ik wel es wat muziek van lasgo of sylver gehoord (beetje dance/trance met een continu een zangeres)
en daar hoorde ik afentoe wel eens een 505 geluidje doorheen tijdens een break, en dat klonk echt heel cheap zo cheap dat t zelfs opviel tussen alle cheapyness en cheesyness van de muziek zelf

rs7000 denk ik het meest nu nog aan maar wil zeker nog even rondkijken welke stations hebben nog meer dat je samples in kan voeren enzo?

Origineel geplaatst door rolyronic
rs7000 denk ik het meest nu nog aan maar wil zeker nog even rondkijken welke stations hebben nog meer dat je samples in kan voeren enzo?
niet dat ik weet
rm1x + 2e hands sampler kost ook geen drol
2e hands sampler tot 250 euro heeft vaak ook meer functies
de prijs van een 2e hands rs7000 ligt toch nog rond de 600 euro
mc505 + willekeurige sampler is dan net zo duur als een rs7000

Back