Je Favoriete Roland TR

yeps = minder anders afstellen dus ,...;
de acc tilt t niveau van de aangeslagen crash eg heel ver op en de open hats ook
dus meestal staat tie op 20 % out
en de hats op 50 en de rest iets hogfer zekers de snare en bassdrum ,...alsje alles door een multiband compressie doet ist goed te regelen ,..
elke afstelling geeft een ander verhaal

zekers omdat ik de tr6069 meestal as xtra gebruik door t filter van een synth [cs30...ofso ]

.
Ik heb de kick en snare altijd op max staan, de hats en toms op zo'n 25 a 30% en de cymbal op accent kan maximaal op 5% staan. Zonder accent tot zo'n 50%. Maar het zal wel zo horen :D

xplain istie simple die volume apart van de tr606 o hats en cl hats ??
leuk !

Zoiets moet wel lukken denk ik.
606hat´s.JPG

Succes ermee,
Maarten

favo TR / welke hi-hat

favo TR / welke hi-hat

heej mensen :D

elke TR heeft zo zn goeie sounds .. alleen die 626 je hebt bepaalde groepen waar je uit moet kiezen. dus n snare uit groep b kan niet met groep c enz :(
en de klank...wat een bagger, die geluiden doen me heel weinig.

en wat die "hi-hat" betreft, das een crash-cymbal maar uit welke bak ?
dat kon ik niet zo snel achterhalen. tis geen roland namelijk dat hoor je aant 'hoog' ;)

hmm, heb eigenlijk de 909 moeten kopen, omdat die gast z'n 808 niet alleen wou wegdoen.

Hou echt van de 808, echt mijn ding. dikke Basskick, charmante snare, harde clap en die hi-hats om voor te smelten :) Heb de 606 terug gestuurd, omdat hij toch lijkt op de 808.

Vind de 909 veel minder, misschien wat 'te' techno klinkend, maar heeft wel die typische kick, een zeer vette snare, en coole toms, in vergelijking met de 808. De hi-hats zijn ook wel nuttig, en kvind em al bij al een mooie aanvulling op de 808, als je ze in combinatie gebruikt.

en wat die "hi-hat" betreft, das een crash-cymbal maar uit welke bak ?
dat kon ik niet zo snel achterhalen. tis geen roland namelijk dat hoor je aant 'hoog' ;)

misschien kun je eens wat fragmentjes posten? :)

misschien kun je eens wat fragmentjes posten? :)

ehm .. wat voor'n fragmentjes ;)

man, de TR-909 én de TR-808 blijven DÉ drummachines bij uitstek..ookal is t niet vernieuwend na 20 jaar die dingen nog te gebruiken .. moeten ze maar een drummachine maken die nét zo goed klinkt en nét zo eenvoudig is in de bediening!!

Back