Korg Z1

paol

Stamgast
een vriend van mij kan een Korg Z1 kopen, daar hij niet uren de tijd heeft om op dat ding te spelen wil hij graag de preset-nummers weten die jullie (z1 eigenaars) super vinden.
Kunnen jullie mij dat even laten weten?

En is het een aanrader vergeleken met andere analoge va-synths?

Ik vind het o-n-g-e-l-o-v-e-l-ij-k dat iemand niet de tijd neemt om een paar presets door te lopen. Wat voor muzikant ben je dan? :stupid

Ik vind de Z-1 een mooie synth, maar het gaat er om wat jouw vriend er zelf van vind....

tja, die zit met zijn werk........maar dat maakt niet uitt, welke presets kan ik hem aanraden?

leuk eigenlijk
ik heb laatst ook eens rustig de Z1 beluisterd en ik wil hem wel als master keyboard gaan gebruiken en natuurlijk de interne geluiden (ter vervanging voor de AN1X)
zeker de moeite waard om hem te beluisteren
en vergeet een ding niet de controllers van de Z1 kan je overal naar toe wijzen (ook die ribbonpad) en er zitten hele mooie geluiden in

aub alleen reageren als je wat zinnige info hebt........hint 3e reply....

dit is een serieuze vraag, in magazines worden er zo vaak verwezen naar cool-e presets, dus raar is deze vraag niet!

Origineel geplaatst door paol
aub alleen reageren als je wat zinnige info hebt........hint 3e reply....

dit is een serieuze vraag, in magazines worden er zo vaak verwezen naar cool-e presets, dus raar is deze vraag niet!

als je de laatste 2 regels goed leest dan lees je duidelijk een mening

of ga anders naar de winkel om hem uit te testen

ik had het niet tegen u Zoe, zeg nog duidelijk:
hint 3e reply.......!!!! pim dus!

geen probleem :)

en bedankt voor de info.

de presets zijn crap !
er zijn een paar goede
bank a nummer 2
nummer 7
nummer 110

ik ben niet weg van de presets, vind ze erg crappie ,maar vaak wel goeie startpunten omzelf iets te gaan doen.
de z1 kan zoveel meer dan de presets doen vermoeden.

ff (bug)dingetje over de z 1 hij is 12 stemmig

probeer het volgende:

maak een percussief presetje met een hele strakke korte atack

trigger die sound

wat je op zal vallen is dat strakke attackje op de sounds zal verdwijnen nadat je de sound 12 keer gertriggerd hebt.

heb dit met meerdere z1 getest
bij elke hetzelfde

ja hoor ?? crap , toch maar inruilen voor een party "frans bauer
" keyboardje !! :)

damn nog nooit opgevallen ga ik ook eens proberen.
het is me wel opgevallen dat de 18 voice expansion board niet goed werkt in multi mode, blijft op 12 stemmen ?!?!?!?

Ik heb ooit de z1 kunnen testen, wilde hem ook als master, maar was niet overtuigd doordat ie voor mij te weinig dynamiek toonde. Ik heb 2 uur liggen zoeken naar een klank die bij een liedje pastte en niet gevonden. Beetje afknapper was dat. Heb dan een kawai k5000s gekocht, waar ik wel helemaal weg van ben. Presets van de z1 zijn niet echt representatief en mijns insziens niet echt denderend.

klopt je moet er echt mee aan de slag gaan, hij kan verbazingwekkende dingen doen die ik uit geen enkele ander synth kan halen maar je moet wel van programmeren houden. Voor de standaard pads vind ik hem niet zo geslaagd.

Als je inzicht hebt in synths is programmeren op de z1 heus niet zo moeilijk. Analoog modelling met 13 verschillende signalpads die elk karakteristiek zijn voor het te emuleren instrument (bv bij orgel krijg je drawbars etc.)

4 lfo's is altijd leuk en alle knoppen toewijsbaar is een heerlijkheid. Het blijft natuurlijk vooral knopjes duwen, afgewisseld meet een draaitje geven. Veel mogelijkheden die toegankelijk geimplanteerd zijn. Goed keyboard.

Mijn Z1 is een geweldige synth. Als presets goede startpunten zijn, zijn het goede presets:). Ik heb van A049 prachtige gitaren gemaakt, en van het reeksje B020 tot B030 prachtige geluiden met wat filtertjes die je met het X-Y pad veranderd. Ik vind de Z1 vooral een goede synth om dromerige ambient geluiden te maken. En mbv de MOSS technieken krijg je idd snel resultaat. Als controller is ie ook geweldig.*D

Back