Korg Z1

zo...heb afgelopen vrijdag met een z1 gespeeld en ben eigenlijk gelijk verliefd geworden...wat een geweldige synth is dat....
Die vent bij wie ik er op speelde wist wel te vertellen dat je er een moest nemen met voice-uitbreiding, omdat die moeilijk te krijgen zijn...verder zei hij dat een 2e hands z1 ongeveer tussen de 400 en 600 doet....

Origineel geplaatst door bob303vs909
Die vent bij wie ik er op speelde wist wel te vertellen dat je er een moest nemen met voice-uitbreiding, omdat die moeilijk te krijgen zijn
Klopt, Voerman wist me onlangs nog te bevestigen dat de voorraad wereldwijd uitgeput is (wat die expansion betreft natuurlijk ;) )
Maar ik kan je wel vertellen dat het voice expansion board niet echt een must is hoor, je 'wint' enkel wat extra stemmen maar voor het overige blijft het dezelfde Z1. Maar als je een Z1 kan versieren met zo'n expansionboard, heb je wel iets zeldzaams in handen (van alle Z1's die ik al gezien heb, was er slechts 1 met het voice expansion board.
En als ik dan toch z'n grenzen kom, dan schuif ik gewoon m'n Karma met het EXB-MOSS erbij, kom ik uiteindelijk toch aan 18 stemmen 8)

Origineel geplaatst door bob303vs909
verder zei hij dat een 2e hands z1 ongeveer tussen de 400 en 600 doet....
Dan heb je mazzel, doorgaans worden ze nu verkocht tussen de 600-900 EUR. In de laatste 2 maanden heb ik zelfs tweemaal een nieuwe Z1 gespot, prijskaartje (1600 EUR)

Origineel geplaatst door nick nova
Als je inzicht hebt in synths is programmeren op de z1 heus niet zo moeilijk.

En dan moet je weten dan Nick geen handleiding had toen hij de Z1 uitgebreid aan de tand voelde, :geslaagd:

ik heb de z1 beluisterd, hij is WAANZINNIG, ik vond de presets meevalllen, geven een goed beeld van wat dat ding kan.

wat ook zeer handig is, is het feit dat elke knob midi-messages uitstuurt. denk iets van 25 knobbies en die pad :)

ik vind hem het mooist klinken van alle va's (nord, an, jp)
ik denk dat je zo'n ding echt niet meot laten liggen als je het tegenkomt, en het ziet er nog fantastisch uit :)

en die arpreggiator, nou nou nou!

en tja natuurlijk hebben we het maar meegenomen :))

dat moss-boardje is ook ok, maar dan mis je wel de realtime controlling en de arp toch?

Ik heb zelf ook een Z1. Gave synthesizer, maar ik ben er geloof ik niet zo goed in om zelf een mooie patch in elkaar te zetten. Zijn er nog mensen in deze thread die goede patches hebben?

Origineel geplaatst door geldwolf
Ik heb zelf ook een Z1. Gave synthesizer, maar ik ben er geloof ik niet zo goed in om zelf een mooie patch in elkaar te zetten. Zijn er nog mensen in deze thread die goede patches hebben?

http://groups.yahoo.com/group/korgz1/
ff lid worden en in de files section kijken. Zitten hele mooie patches tussen.8)

trouwens die voice expansion interesseerd me idd ook niet echt (ach ja het zijn maar 6 stemmen). Wat me leuker lijkt is die digitale output exp. Waar kan je die nog krijgen?

Origineel geplaatst door bounce
het ziet er naar uit dat dit de eerste vintage virtuele synth is

D8 het niet, de Nord Lead. Moeder aller VA's!

Ah Yeah! 8)

ik stel voor dat de z1 fans en de nord lead fans afspreken om op 5 november a.s. op 15:00 op het schoolplein af te spreken.
geen ouders of polisie meenemen, we'll settle this once and for all.
laat het synth werpen beginnen !

hee das een oneerlijke strijd. Een Z1 is veel zwaarder dan een Nordlead;)

jaaaaaaaa nu gaan ze terug krabbellen !!!

hee das een oneerlijke strijd. Een Z1 is veel zwaarder dan een Nordlead;)

oude draad
de z1 egt 1 toffe bak daargaje effe voor zitten en denk watwilje en dan gaje selecten waarmee je begint
....en kneden maar
veel mogelijk egt lekkere sound beetje fel in t reso filters

heb nordleads gehad en ik vindt dit instant beter klinken organisher
2 MATRIX ; ........price ; zeg maar net zoveel rongeveer as de ms 2000 :halleluja
thnx man t

Laatst gewijzigd:
Back