Advies nodig voor nieuwe mengert

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Resonance

Turn up the reso!
Ik heb een nieuwe mengert nodig aangezien ik net een miskoop heb gedaan wil ik me toch maar even goed laten adviseren deze keer.

als eerste.. waarom is mn huidige tafel (Behringer 3282a) een miskoop:

als ik mn tb of een kick overstuur door de gains max open te draaien en evt. nog verder door route dan klinkt dit gewoon niet goed op deze tafel.. geluid van de tb lijkt dicht te slippen, kicks gaat nog wel maar is ook niet zoals ik t gewend was

verder vind ik de EQ op de tafel slecht.. de features op de tafel zijn trouwens wel perfect als ik deze op een andere tafel zou hebben zou ik dik tevreden zijn..

Hiervoor had ik een yamaha 16 kanaals, deze mixer beviel me goed behalve dat de aux return fx alleen maar op de stereo out en de CR out van de mixer zelf te horen waren en ook geen mogelijkheid de returns naar bussen te routen..
de EQ deed wat ik wou, de gains waren ook ok voor wat ik ermee wou.

Dus ik zit sterk te denken om een 32 kanaals versie te kopen van de Yamaha.. daarvan weet ik wat ik in huis haal en t zal in ieder geval geen miskoop zijn..

maar goed, ik heb nog eens diep in de buidel getast en ik kom op een budget uit van zo'n 2200 euro dat is iig 1000 euro meer als een yammie 32 kanaals nieuw kost.. dus ik zou kunnen kijken of ik gelijk iets beters kan kopen en hier hoor ik graag jullie advies over..

Ten eerste wil ik denk ik een nieuwe mixer kopen omdat ik gewoon niet achteraf weer voor verassingen wil komen te staan als kleine defectjes hier en daar, en daarnaast geeft t mij gewoon een goed gevoel om dure dingen nieuw te kopen zodat ik garantie heb en als ik er eens iets mee heb buiten de garantie periode ik in ieder geval goeie service kan verwachten van de zaak waar ik m gekocht heb

Dus graag jullie advies over mixers die nieuw onder de 2200 euro prijs klasse liggen

Belangrijk is:

* 24/32 kanaals (liefst 32)

* Goeie gains - die distortion geven als je ze ver open draait zonder dat het geluid te ver dicht lijkt te slippen

* Goeie EQ - ik weet niet of iemand een vergelijking kan maken met de yamaha mixers, maar de EQ op de yammies zijn dus zwaar ok, ik ben benieuwd in hoeverre een duur merk dit zou overtreffen

* Aux returns te routen naar bussen

* Liefst 8 bussen

* Mixer mag niet te groot zijn! ongeveer 65 cm diep en 110 cm breed max

Laatst gewijzigd:
nog een vraagje:

Die Behringer mx8000/mx9000 tafels.. zijn die nu echt zoveel beter als al die andere behringer tafels?

in deze prijsklasse kopp je eg wel iets beters toch dan een yammie
chech ff maarten sound en vision diegeef ook eg goede service after buy

een 2 nd handghost is eg wel ok en krijg je vast wel ok service

check check

er staan nergens prijzen op die site ...

ik zal er morgen eens heen bellen, ze zitten gelukkig ook niet al te ver weg.. bedankt voor de tip

maar goed.. ik was eigenlijk van plan om t via Tonika te doen die zijn iig altijd erg redelijk
maar op de site van Tonika zelf is niet zo heel veel keuze in mixers (behalve als je behringers zoekt)

dus ik moet eerst maar eens uitzoeken wat ik precies wil..
heb trouwens wel leuke spirit Lx-7 mixers gezien alleen die hebben allemaal maar 4 bussen

ik had vroeger ook zo'n 32 kanaals behringer.
heb veel gezocht naar een alternatief met zelfde functies (vooral die 4 stereo subgroepen vond ik super).. maar niet direct iets gevonden die betaalbaar is
uiteindelijk heb ik beseft dat ik toch nooit alles tegelijk kan aansluiten, dus een 16 kanaals mackie en een paar patchbays aangeschaft.
ondertussen: Zeer tevreden!

was ook yamaha aan het checken, maar die klinken niet "eerlijk" genoeg in mijn oren. zo goed als ruisvrij, maar dat gaat wel ten koste van bepaalde frequencies..

Doe 's zoek, jouw vraag is al een paar keer behandeld, echt :)

heb al wat gezocht.. de dingen die me tot nu toe echt interessant lijken liggen ver over mn budget, zoals de ghost tafels die tussen de 5500 / 6000 euro kosten

de andere dingen die me misschien wel wat lijken zijn volgens mji alleen nog 2e hands te krijgen

heb je wel eens aan een allen en heath tafel gedacht???

MX-8000 gehad, leuke tafel maar ging hier snel stuk,denk dan aan kraken van potmeters en faders die de eerste 20cm geen response gaven.
Daarbij vond ik de EQ wat zwak nadat ik een Mackie kocht...(vooral laag) voorheen niet in de gaten.
Zelf erg te spreken over de Mackie.... zit inmiddels aan mn 2e, eerst de 32.8 gehad (die Ruffryder nu verkracht/Hardcore) en nu run ik een 42.8.
Met de eq van de tafel ben erg blij.... drums lus ik zo 6 keer lachen door met koel effect.
Nouja, kwa opties is die Behringer tafel die je nu hebt volgensmij kwa lus mogenlijkheden bijna hetzelfde als de Mackie.
Dus komt het aan op degelijkheid van materiaal en sound van de tafel/eq.
Je zou 'm een keer moeten horen.... bij mij mag je hem zo komen luisteren... die optie heb je iniedergeval.

Paul.

Origineel geplaatst door Hallucinator
bij mij mag je hem zo komen luisteren... die optie heb je iniedergeval.

Paul.

bedankt voor t aanbod :)

wat voor mij heel belangrijk is is dat een TB of een TB clone ook goed overstuurd..
op de huidige behringer tafel klinken kicks nog wel, maar als ik mn tb overstuur en dan vergelijk ik t met de sound van mn yamaha, dan klinkt dat toch zo raar en lelijk.. en aangezien ik ook graag meer de acid kant op wil moet ik iig gains hebben die geschikt zijn voor het klassieke overstuurde tb sound.. hoe is dit op de mackies?

want alleen om deze reden zou ik al bijna gewoon weer een yamaha terug willen, die gains waren gewoon goed genoeg voor mij en ik denk dat t ook komt omdat de yamaha zo neutraal klinkt dat t lekker klonk (in mijn oren iig)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb al wat gezocht.. de dingen die me tot nu toe echt interessant lijken liggen ver over mn budget, zoals de ghost tafels die tussen de 5500 / 6000 euro kosten

de andere dingen die me misschien wel wat lijken zijn volgens mji alleen nog 2e hands te krijgen

Die Ghost tafels zijn echt goed... en ze kosten ws ergens rond de 2500 eu als je goed zoekt, nieuw zijn ze nl niet meer te krijgen.

Die opmerking van A&H, check de GS3 serie, die vond ik persoonlijk nog beter klinken dan de Ghost. A&H maakt nu ook nog steeds prima kwaliteit tafels.

Mijn advies blijft nog steeds, ga eens lekker shoppen in de 2e hands markt en beluister er zoveel je kan. Je staat er versteld van hoeveel kwaliteitstafels van <10 jaar tegen dumpprijzen worden weggezet.

Origineel geplaatst door The Q
Die Ghost tafels zijn echt goed... en ze kosten ws ergens rond de 2500 eu als je goed zoekt, nieuw zijn ze nl niet meer te krijgen.

bij verspuy staan ze nog nieuw te koop .. maar tussen de 5 en 6000 euro dus

btw.. wat me ook opvalt is dat de type2 lx7 series goedkoper zijn als het eerdere type.. waarom?

- edit -

volgens mij heb ik de reden al gevonden, eerdere types zijn in de UK gebouwd en de latere in china ..

Laatst gewijzigd:
zal wel een foutje zijn, of lagere prijzen voor de lx7 mk2 bij de importeur terwijl de lx7 mk1 er waarschijnlijk al veel langer staan met ook ander prijzen van toen bij de importeur

btw de mk2 zou betere mic preamps hebben.

ben er denk ik uit dat ik een soundcraft mixer wil...

naar aanleiding van deze thread : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25180

moet nu nog de keuze maken welke precies en dit hangt er een beetje vanaf of ik nieuw of toch maar 2e hands ga kopen..

ik weet iig welke oude modellen er zeer geschikt zijn voor hardcore maar welke van de modellen die nu nieuw te koop zijn zijn dat ook?

verder heb ik bedacht om evt voor acid geluiden te oversturen dat ik altijd nog een klein yamaha mixertje erbij kan kopen dus dat is weer een zorg minder..

en ik ga ervan uit dat het britse klank karakter dus goed is voor hardcore?

Als je echt een ouwe wil ; heb zelf een 400b gehad die was vet maar ook vet te groot.
Heb daarna ook een behringerdip ervaren ,Ben dus nu voor een 2e-hands spirit-live(24-4-2) aan het sparen.

Wat betreft je wens tot oversturen; daar kan je toch ook fx voor gebruiken?

Origineel geplaatst door 555
Wat betreft je wens tot oversturen; daar kan je toch ook fx voor gebruiken?

oversturen + fx vind ik fijner :)

Ik begon ooit met een MC-303 + ouder model Spirit Folio. Ik had kanalen zat, dus via de aux sends stuurde ik het verneukte signaal weer naar een volgende input om het weer verder te verneuken :)
Dat had een redelijk pitchhiker gehalte en klonk echtwel vet! Later kreeg ik een Mackie SR24.4 VLZ, maar kwa distortion vond ik de Folio toch vetter. Qua ruis daarentegen... :P Ik ga er vanuit dat de nieuwe (en grotere/duurdere) modellen minder last van ruis hebben.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
bij verspuy staan ze nog nieuw te koop .. maar tussen de 5 en 6000 euro dus

Heb het idee dat de enige Ghost die ze daar hebben een gebruikte iskan me nl bijna niet voorstellen dat ie deze types nog nieuw op voorraad heeft... maar ik kan het mis hebben. Per slot van rekekening heeft ie wel meer spullen staan waarvan je niet zou vermoeden dat ze nieuw zijn. Probeer anders eens te onderhandelen, die dingen zijn 2 á 3 jaar geleden al gedumpt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back