Advies..

bbq

Ingeburgerd
Hoi,

Ik heb eigenlijk een beetje advies nodig over wat ik het best kan aanschaffen..

Ik ben ong. 3 jaar intensief bezig met het maken van muziek, dat begon 5 jaar geleden met de simpelste versie van E Jay, dat stelde dus totaal niets voor.

Ik wilde meer richting trance,TOen kwam Magix musix maker, dat stelde eigenlijk nog steeds niets voor, al bleef ik wel steeds nieuwe melodien maken, dus er zat al wat orgineels in.

Daarna ben ik verder gegaan met FL studio, ik wou toen echte richting hardcore gaan, dat lukte vrij goed, maar echt goed was het natuurlijk niet dat was in het begin even wennen maar dat is nu ook verleden tijd.

Ik anderhalf jaar geleden gaan zoeken naar informatie over het echte werk, profesioneel apparatuur, maar nergens kon ik echt fatsoendelijke info vinden over hoe het allemaal precies werkt.

Ik heb uiteindelijk een jaar geleden een EMU1212M soundcard en een Keystation 49e synth aangeschaft op advies van anderen. Geen idee wat ik ermee kon doen maar ik wilde gewoon betere muziek maken. 3 maanden geleden heb ik een nieuwe pc gekocht, voor de muziek op te maken. Gewoon om het vanzelf proberen te leren door gewoon te doen
Nu heb ik alleen nog software nodig, dacht ik..

Mijn vraag is, wat kan ik het best gebruiken om een beetje fatsoendelijk van start te gaan?

Er van uitgaan dat ik dus die 1212M en synth heb, en dus Hardcore wil maken..

Alvast bedankt! :)

zoek eens op vsti of vst instruments hier op het forum.

dan krijg je je vast een he-le-boel threads met plugins die je weer in FL studio kan gebruiken.

plugins kunnen synths zijn of fx of drummachine's, sampleplayer zo'n beetje alles

FL studio is prima, zijn genoeg tracks gereleased die met dit progamma zijn gemaakt.
anders zou je eens Reason kunne checken maar dat is niet echt mijn favoriet.

En wat die professionele app. betreft. Je kan kijken voor een redelijke prijs een alles in 1 app. kopen.
Denk aan een Korg ESX-1 of een Roland MC909 of een Yamaha RS7000 of een Akai MPC2500

Met deze dingen kan je al een aardige track mee bouwen. Ze klinken allemaal anders maar dat lijkt mij logisch. In al die bakjes kan je eigen samples inladen.

Als je nog verder gaat kijken kom je bij losse dingen.
Denk dan aan 2 synths, 1 drumdoos, mixer, sequencer, fx(reverb,delay,distortion), Compressors, etc etc etc
De meeste mensen die zo'n setup hebben hebben meestal jaren gespaard om hun collectie te krijgen zoals die nu is. Die is dan ook meteen de duurste oplossing maar wel degene met de meest eigenzinnige sound. Jou combinatie is uniek ten opzichte van de rest.

Ik hoop dat je wat eraan hebt. zo niet dan toch :P

:doei:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik las HARDCORE!!!

Roland TR909 + Alpha Juno 1 + Akai Sampler + Distortions en een dikke compressor kom je een heel eind.

Koop absoluut geen Juno want dat is erg achterhaald en ook meer voor de wat oudere stylen.

Veel gebruikt in hardcore zijn de JP80*0 (vooral in de moh style), virus, nord lead, novation nova en de andromeda.

Maar wat jij nodig heb zijn softsynth`s (als je die nog niet had) denk hier bij aan de Vanguard, Albino, V-Station, Absynth. Misschien nog een paar leuke distorion plugin`s voor diversen distortion en natuurlijk ander effecten.
Wat misschien ook wel leuk is voor er bij is een midicontoler zodat je niet alles met de muis hoeft te editten.

Bedankt voor al het commentaar:)

Ja met fruity kwam ik niet echt zo ver, bij het maken van de klanken heeft die echt maar weinig opties, met die hardware voorstellen kom ik niet zo ver, daar heb ik niet het geld voor om zo'n hele set in eens te kopen..

Ga er even vanuit dat ik niet veel verstand van het echte werk heb dus kan zijn dat ik domme dingen zeg..

MIDI controller lijkt me goed idee denk ik, en al die plugins, is dat hardware dat in m'n soundcard word geplugged?

en BTW, die voorstellen met al die hardware, dat is toch niet te gebruiken met m'n pc synth en soundcard?

Origineel geplaatst door bbq
Ja met fruity kwam ik niet echt zo ver, bij het maken van de klanken heeft die echt maar weinig opties

Óf je begrijpt er gewoon geen tyfus van.

"Klanken maken" in duurdere packages (bv. cubase) gaat totaal niet veel anders of "beter". De voordelen liggen hem echt in andere gebieden, die voor de beginner eigenlijk te ver weg zijn om überhaupt te kunnen bemerken.

Maar goed het is hip om je "1337" te gedragen.

Origineel geplaatst door Franz.K.
Maar goed het is hip om je "1337" te gedragen.

Heb ik dat dan laten blijken? Niet dus...
Ik zeg toch zelf al dat ik niet veel verstand heb ervan, maar goed ook fruity heb ik niet onder de knie maar ik heb het pogr uitgespit om de klanken te veranderen dat heeft lang geduurd maar leidde tot niets, dus vandaar, dat ik op zoek ben gegaan naar iets anders, waarmee ik misschien beter kon werken..

Zorgt hoop ik ook voor wat meer duidelijkheid..

Probeer Reason :) is ook een demo versie van om te downloaden.

Ik zou zeggen hou FL studio gewoon.
Ga je eens verdiepen in softsynths en andere plugins.
Elke softsynth heeft andere opties om het geluid te veranderen.
Zo heeft ook elke softsynth zn eigen sound.
Het moet lukken om van een viool een dikke bas lijn te maken (bijwijzevanspreke)
Kortom meer klooien.

Het heeft idd geen zin om overtestappen naar cubase of iets dergelijks.

Ik zal beide voorstellen wel eens proberen, 1 vraag dan nog, waar kan ik het beste zoeken naar plugins voor bijv FL studio?

www.kvraudio.com/

Hier staan een aantal gratis plugins.
Er is ook een thread op synthforum met als onderwerp: de 10 beste gratis pugins.

Drumatic 3 is wel aardig.

Zoek zoek

http://www.kvraudio.com/get.php

Alles wat gratis is en een goede score heeft proberen. Aanradertjes : Crystal, Polyiblit, Triangle II en Synth1.

Al brengt Franz het een beetje bot, in Cubase en zo zit je met hetzelfde probleem. Het bijgeleverde spul is in vrijwel alle gevallen leuk om even als pleister te dienen maar garandeert zeker geen complete track (naja, van Logic zijn de plugins wel erg goed).

Dat is ook waarom dat mensen zeggen dat FL Studio bagger klinkt; omdat degenen die alleen het ingebouwde spul gebruiken en niet verder kijken naar andere plugins (of eigen samples) niet altijd geweldige producties afleveren.

Sorry voor late reactie, maar bedankt voor het advies :) werkt inderdaad stuk beter zo

Back