machinedrum kopen waar op letten?

chielos

...
tsja de titel zegt het al..
zijn er nog problemen waar ik op moet letten zou ik er een kopen?
thnx!

in ieder geval letten op de 8 parameter knopjes
of ze niet te wobbly zijn, of ze goed reageren bij het draaien en indien ingedrukt+draaien.

ik heb er een gehad waar de grote zwarte draaiknop
af en toe een of 2 posities verder sprong
hier is goed omheen te werken maar let er toch ff op

Niet alleen op de parameter knoppen letten maar ook zeker op de grote dial. Deze rageert na een tijdje vaak een stuk slechter.

Basicly zijn de knoppen DE achilleshiel van alle Elektron producten....verder is de bouwkwaliteit als een tank.

Check het display ook even op defecten.

zoals eerder gezegd, de grote zwarte tempo knop springt met grote stappen tussen de waarden, en wordt zo oncontroleerbaar in live omstandigheden.

ook mischien is het beter om een UW te kopen aangezien elektron beweert dat de laatste UW upgrades de deur uitgaan.
heb zelf nog 1 van die "laatste" upgrades laten uitvoeren op mijn machinedrum onlangs, en wat een verschil.. apparaat lijkt me opeens 100X meer waard.

verder is het normaal dat de 9draaiknoppen wat losjes staan. TE daarentegen is niet goed.

ik zou ook letten op de hoeken .. de aller oudste versie daar zijn die hoeken heel scherp van niet dat ik me aan die hoeken zou ergeren, maar ik zou dan iig voor t zelfde geld liever een wat nieuwer type 2e hands kopen

Re: machinedrum kopen waar op letten?

Origineel geplaatst door chielos
tsja de titel zegt het al..
zijn er nog problemen waar ik op moet letten zou ik er een kopen?
thnx!

Let ook op de andere gear van de verkoper, hoe dat dr uit ziet, hoe het huis van de verkoper er uit ziet en hoe zijn houding is als je dingen vraagt over de machinedrum. Daar valt ook een hoop uit af te lezen.

Voor de rest, check alles wat je checken kunt, ook even alle outputs checken voor de zekerheid!

-C-

nou dat was dus geen succes :(
4,5 uur voor jan lul in de terin gezeten!

die slechte potmeters en @-dial zitten die nog in bepaalde series of is het random?
zo ja welke serie nrs zijn goed en welke slecht?

Origineel geplaatst door chielos
nou dat was dus geen succes :(
4,5 uur voor jan lul in de terin gezeten!

die slechte potmeters en @-dial zitten die nog in bepaalde series of is het random?
zo ja welke serie nrs zijn goed en welke slecht?

De eerste serie heeft andere pots sowieso. Maar ik had op mijn MAchinedrum UW ook al vrij snel last van enkele minder goed reagerende potmeters (na 8 maanden ofzo).

Echt jammer dat ze in een apparaat dat verder gebouwd is als een tank zulke brakke potmeters zetten.

Re: Re: machinedrum kopen waar op letten?

Re: Re: machinedrum kopen waar op letten?

Origineel geplaatst door C738
Let ook op de andere gear van de verkoper, hoe dat dr uit ziet, hoe het huis van de verkoper er uit ziet en hoe zijn houding is als je dingen vraagt over de machinedrum. Daar valt ook een hoop uit af te lezen.

-C-

Pfoei, ben ik even blij dat we in het huis van mijn broer hadden afgesproken :D

verklaar je nader.. of is dit een uiting van sarcasme?
:confused:

Origineel geplaatst door nick nova
Je zou ook nog op de klank kunnen letten.

Re: Re: Re: machinedrum kopen waar op letten?

Re: Re: Re: machinedrum kopen waar op letten?

Origineel geplaatst door mikemix
Pfoei, ben ik even blij dat we in het huis van mijn broer hadden afgesproken :D

Leuke vrouw heeft je broer ;)

-C-

Mensen dat is dus mijn Machinedrum die ik via het forum heb gekocht.

Sorry Chiel dat het op niks is uitgelopen, ikzelf heb weinig gemerkt van de potmeters maar ja heb er dan ook vrij weinig mee gedaan...

De Machinedrum is dus nog steeds te koop mensen maar zoals bekend niet ideaal voor live gebruik, wel te gebruiken in de studio!
Machinedrum kopen?

ik ga begin november ook een MD-UW aanschaffen, na maanden sparen heb ik het totaalbedrag eindelijk bij mekaar.

Wat is de leercurve eigenlijk van dit machine? Veel gear heb ik nog niet: tb-303, korg ms2000 en een audio mixer en een goede pc maar ik leer al doende wel relatief snel dus zal het wel meevallen zeker?

Ik lees hier over de knopjes en pots enzo... ik behandel alles wel vrij rustig, zit er niet aan te sleuren zoals ik wel eens durfde doen met schuivers van een mengpaneel...

Samples laden in de UW verloopt dat vlotjes of is de aanschaf van zo'n Turbo Midi wel aan te raden??

nog tips of opmerkingen iemand?

ohja: ik koop de MD gloednieuw dus testen lukt niet ;)

Let verder vooral op je speakers, voor je t weet vliegt het karton je om de oren... :D

hmm nee, ik bestel hem via de MD website...

ik hoop dat men speakers het eens begeven, kan ik eindelijk nieuwe (lees: betere) kopen :D nee, tzou mottig zijn want da betekent dan geen geluid want na aankoop MD: BLUT8D

Re: Re: Re: Re: machinedrum kopen waar op letten?

Re: Re: Re: Re: machinedrum kopen waar op letten?

Origineel geplaatst door C738
Leuke vrouw heeft je broer ;)

-C-

:D

Back