Origineel geplaatst door Foetus
ik ga begin november ook een MD-UW aanschaffen, na maanden sparen heb ik het totaalbedrag eindelijk bij mekaar.
Wat is de leercurve eigenlijk van dit machine? Veel gear heb ik nog niet: tb-303, korg ms2000 en een audio mixer en een goede pc maar ik leer al doende wel relatief snel dus zal het wel meevallen zeker?
Ik lees hier over de knopjes en pots enzo... ik behandel alles wel vrij rustig, zit er niet aan te sleuren zoals ik wel eens durfde doen met schuivers van een mengpaneel...
Samples laden in de UW verloopt dat vlotjes of is de aanschaf van zo'n Turbo Midi wel aan te raden??
nog tips of opmerkingen iemand?
ohja: ik koop de MD gloednieuw dus testen lukt niet![]()
Leercurve: vond ik bijna nihil...je bent direct weg met step sequencen...dan wat knoppen draaien...dan manual nemen en het 'locken' eens bestuderen...voila, patroontje klaar, song mode eens bekijken...en je hebt het gehad. Tenminste als je al eens een ander apparaat onder handen hebt gehad maar aangezien je al wat apparaten hebt, mag dit geen probleem zijn.
En dan na een maandje of zo, toch die handleiding nog eens lezen en blijkt er toch nog hier en daar vanalles te zitten wat je niet wist ;-)
Die Turbo Midi...begrijp ik niet..MD synct perfect by mij zowel op hardware en software...je kan 'sneller samples laden'..;tja, we spreken over 2 MB max vol te laden, ik heb er eigenlijk geen enkel probleem mee dat dit 5 minuten duurt...eens samples erin laat ik ze toch zitten...dus 80 euro voor iets dat die samples er dan op 1 minuut of zo inlaad, I don't care eerlijk gezegd.
En de pots...tja...ik behandel alles voorzichtig, ben niet pro bezig (lees: ik zet mn apparatuur misschien 6 uur per week aan max) en toch heb ik ook de problemen met kapotte pots :-( is mn enig minpunt inzake Electron ...voor die prijs !
nee, tzou mottig zijn want da betekent dan geen geluid want na aankoop MD: BLUT

en denkt "shit zo'n MD is toch eigelijk veel lekkerder"