audio in cubase

Erise

Ouwe rot
Hallo,

na gisteravond en vanochtend proberen.. kom ik er nog steeds niet uit.. ook met de handleiding erbij werd ik niet veel wijzer... vandaar dat ik het hier nu probeer..

ik werk met cubase sx3 en een delta1010 kaart.
nu wil ik een synth erbij gebruiken via midi en audio.
midi werkt het allemaal prima.

alleen de audio... daar kom ik nog niet uit...
ik heb de synth aangesloten op mijn 1&2input van de geluidskaart.
ik krijg de synth ook binnen in cubase alleen hoor ik hem niet.
als ik ga opnemen neemt die hem op.
dit alles doe ik met het "speakertje" aan (in het audio track gedeelte)

als ik hem nu wil afspelen hoor ik niks.
zet ik het speakertje uit dan hoor ik wat ik heb opgenomen.

nu is mijn vraag hoe krijg ik het voor elkaar
dat als ik op mijn synth speel het geluid gelijk hoor via mijn audio kaart en cubase.... en niet dat ik eerst moet opnemen om het resultaat te beluisteren...

hoop dat iemand mij verder kan helpen want word hier helemaal gek van........

oja ik heb hetzelfde als ik een audiobestandje importeer..

o la

o la

Ik adviseer je twee dingen:

1.even te zoeken op het begrip direct monitoring, dan moet je eruit kunnen komen of even de manual van cubase erop na slaan, het zit in dat begrip. Het dient geactiveerd te worden dan kan je audiotracks af luisteren anders blijft het alleen virtueel: je pc slaat metertjes uit maar activeert de output van de geluidskaart niet.

2. Als je dit voor elkaar hebt, krijg je nog een uitdaging: daarna dien je de latency af gaan stemmen anders heb je kans dat de boel gaat clippen, maw de (asio?)drivers in cubase moeten overeen komen met die van je geluidskaart. Dan ben je een heel eind.

suc6

welcome to the digital world

Re: o la

Re: o la

Origineel geplaatst door De Voorman
Ik adviseer je twee dingen:

1.even te zoeken op het begrip direct monitoring, dan moet je eruit kunnen komen of even de manual van cubase erop na slaan, het zit in dat begrip. Het dient geactiveerd te worden dan kan je audiotracks af luisteren anders blijft het alleen virtueel: je pc slaat metertjes uit maar activeert de output van de geluidskaart niet.

2. Als je dit voor elkaar hebt, krijg je nog een uitdaging: daarna dien je de latency af gaan stemmen anders heb je kans dat de boel gaat clippen, maw de (asio?)drivers in cubase moeten overeen komen met die van je geluidskaart. Dan ben je een heel eind.

suc6

welcome to the digital world

mijn latency is prima.. als ik vst s gebruik heb ik geen vertraging.
maar ik gaat ff zoeken bij de monitor...
in ieder geval bedankt!

Ik denk dat er verder geen tips kunnen volgen, direct monitoring is het geen wat jij zoekt...

heb weer zitten zoeken... maar nog geen resultaat.. word er helemaal gek van...... en de level metertjes geven wel aan dat er geluid binnen komt..

wat doe ik fout....

als ik het speakertje aan of uit zet.. bij beide heb ik geen geluid........
kan het zijn dat het geluid ergens uit staat........

vst plugg ins doen t wel...

wat heb je aangepast in je settings n.a.v. het direct monitoring gebeuren?

Heb je de direct monitor settings bekeken in de VST pagina van de device setup?

ik ben er uit!!!!!!!

ik heb mijn directe monitor uitgezet bij de device setup...

iedereen bedankt voor de reacties:halleluja

Back