Basgitaartjes gezocht

Lotuz

quantizise kneusje
Ik ben op zoek naar sample CD's of online sample libraries met dit soort basgitaartjes daarop, alleen dan het liefst niet met gespeelde baslijntjes maar chromatisch zodat ik zelf m'n eigen baslijntjes kan spelen. Suggesties? Op veel CD's kom je slap en pick basgitaartjes tegen en dat is niet helemaal wat ik zoek, omdat ik de attack vaak te scherp vind. Ik ben al in het bezit van deze CD's:

SC06.jpg
SC30.jpg

Geen sample cd, maar misschien kun je iets met deze tip:

Maak een layer van een fretloze bas en een 'pick' bas. Maak de attack van de pick bas iets trager en zet de fretloze bas wat harder dan de pick bas. Op deze manier ben je van die lelijke neppe attack af en krijg je een lekker knorrende bassound :)

:bekdicht: Je kan natuurlijk ook een goedkope echte electrische basgitaar kopen en die "leeg"samplen. Of even kijken of er iemand in je kennissen kring is met een basgitaar..

Maar dit is waarschijnlijk helemaaaal niet wat je zoekt.. Maar wie weet is 't een tip (voor iemand)

Als ik echt geen goede samples kan vinden, ga ik wel aan het "klussen". :)

Trilogy heb ik wel naar gekeken, maar vind ik te prijzig voor wat ik wil. Die sample CD ziet er interessant uit. Vanavond nog even de demo checken.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:bekdicht: Je kan natuurlijk ook een goedkope echte electrische basgitaar kopen en die "leeg"samplen. Of even kijken of er iemand in je kennissen kring is met een basgitaar..

Maar dit is waarschijnlijk helemaaaal niet wat je zoekt.. Maar wie weet is 't een tip (voor iemand)
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n geweldig idee, die van een goedkope bas kopen. Een goedkope bas klinkt jammer genoeg meestal nogal eh ... goedkoop 8o)
Aan je sampletje te horen (over cheapo laptopspeakers) zoek je een fender jazz of evt fender precision achtig geluid; misschien helpt dat met samples zoeken. In elk geval geen 'slap' samples gebruiken, die klinken heeeeel anders (is ook een totaal andere techniek van spelen), pick kan soms wel, maar ligt aan manier van opnemen hoe heftig de attack is (door een mooie ampeg bak oid kan dat ook wel weer heel tof zijn voor een beetje goede rocksound).

Eén van de dingen die ik als eerste zal uitproberen als Cubase 4 van de week binnenkomt, is de Amp Simulator. Hopelijk kan ik daarmee m'n bassamples voorzien van een nieuwe, bruikbare klank.

Ze zijn niet allemaal even bruikbaar voor me, maar toch bedankt. :)

wat ik altijd doe voor een basgitaar is gewoon een simpel basgitaartje uit een romplertje gebruiken (zoals een korg of een emu bakje) en dit gewoon door een amp heen gooien met soms nog wat EQ. Werkt best goed !
Vooral beetje warme amps (lichte tube) kan voor een apart geluid zorgen maar wel realistischer. Je komt zo ook van het statische in een rompler af door de boventonen etc. die worden gegenereerd.

Back