waldorf Q - nieuwe behuizing !

SpaceAgent202

Sinds 2001
Ik heb de behuizing van mijn waldorf Q gemodificeerd.

Het resultaat:
orgeltje.jpg

Last edited by a moderator:
:D

wat is ie moooi geworden :{

Hulde Roel :halleluja

Ziet er zeer vet uit, Roel! :P

Misschien is het leuk om de foto naar de heren van Waldorf zelf te sturen (wellicht breng je hen nog op goede ideeën)?

Re: orgeltje van marktplaats

Origineel geplaatst door Roel
heb er een paar tientjes voor betaald, was dat het waard? alleen de achterzijde van de behuizing zal ik nog iets op moeten verzinnen want die is nog open.
ik heb al even gegoogled maar zo ziet ie er ongeveer uit

dat is idd niet verkeerd

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ziet er zeer vet uit, Roel! :P

Misschien is het leuk om de foto naar de heren van Waldorf zelf te sturen (wellicht breng je hen nog op goede ideeën)?

als het waldorf forum weer online is dan lijkt me dat de meest geschikte plaats.

zit er ook een ritmebox in met salsa, tango en rock presets?
anders is het een knap waardeloos ding :D

Origineel geplaatst door Roel
heb er een paar tientjes voor betaald, was dat het waard? alleen de achterzijde van de behuizing zal ik nog iets op moeten verzinnen want die is nog open.
ik heb al even gegoogled maar zo ziet ie er ongeveer uit

Ik snap het niet maar vind het wel een vet ding.Ziet er meteen een stuk klasieker uit :okdan:
Maar heb je die Q nou zelf uit elkaar gehaald en een nieuwe kast omheen gebouwt. Of is er werkelijk gebeurd wat je je hierboven zei? Dat je een Q hebt gekocht voor een paar tientjesof zoiets :confesd:

:peukie:

nee moest een binnenkomer hebben }:|
heb er weken werk inzitten!

één van mn knoppen liet het afweten dus er moest sowieso een nieuwe in. die is vervangen, maar toen de synth toch openlag...
het idee om een synth te maken met een opgeklapt frontpaneel heb ik al sinds ik mn virus kc had een jaar of 4 a 5 geleden, gewoon omdat het praktisch werkt én het er mooi uitziet!
daarna een a6 gehad met een kras in de zijkant, de vorige eigenaar had schijnbaar geprobeerd met een schroevendraaier het ding open te wrikken, toen begon het helemaal te kriebelen! hoe dan ook kwam ik toen in geldnood en heb ik de a6 moeten verkopen.
nu ik eindelijk weer een mooie synth heb in de vorm van mijn q besloot ik er ook echt iets moois van te maken. toen ie dus openlag was de stap niet ver meer.

dagen zitten meten en tekenen, het hout op maat laten zagen, en toen bleek maar weer dat in het werk alles niet klopte. 70 euro hout in het putje, op het middelste latje na, dat is gebleven! uiteindelijk dus nieuw massief hout besteld voor de zijkanten, en heb alles nu zelf met de hand gedaan. aangezien de goedkope decoupeerzaag niet door 26mm hardhout heengaat heb ik het dus nog met de hand uitgezaagd ook., na een aantal keer schuren en lakken is het allemaal nu droog en heb ik e.e.a. in elkaar gezet, en met resultaat waar ik zelf ook van achterover sla... is zoo mooi! :luv:

wat nog moet gebeuren , is het maken van de achterzijde, ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat ga aanpakken, maar daar hoop ik nog een goed idee voor te verzinnen, voorlopig is de achterkant open,

hoe dan ook zijn de zijkanten vastgemaakt, alle flatcables zijn aangesloten en eindelijk doet ie het na een poos uit elkaar liggen weer! en ik ben wel bescheiden maar ook trots als een pauw!

Netjes Roel!

... nou kan je 'm meteen nooit meer verkopen, omdat het ding in waarde is gehalveerd...

;)

alles aan hout, zowel in als uit het zicht is zelf ontworpen en gemaakt. en hoe :) met de zaag.

Laatst gewijzigd:
de decoupeerzaag vond het ondanks zagen met geringe snelheid absoluut niet fijn! daarom met de handzaag gedaan, het afronden van de inwendige hoekjes was wat lastig zagen dus dat heb ik met een beitel gedaan. het klinkt eigenlijk best eenvoudig 8o)

Back