Synth aansluiten

MonsieurVerMond

Ingeburgerd
Moet je een synth zoals een microkorg altijd aansluiten op een mixer die vervolgens aangesloten is op een stel monitors of kan het ook korter en rechtstreeksers , direct op een stel luidsprekers

Het kan korter, maar of je het wil is de vraag. Zelfs iemand die op 't podium staat en 1 synth heeft en een klein setje monitors om zichzelf te horen spelen heeft vaak een klein mixertje (die kosten overigens ook niks meer, dus da's geen argument ;) ) - het is vaak heel makkelijk om alles dan even op 0 te zetten in plaats van te gaan zoeken naar de powerknop (of een volumeregeling).

Aan de andere kant, als je zo'n ding gewoon even wil meenemen zijn er walkmanspeakers met batterijen te krijgen; die haak je dan gewoon aan de koptelefoon-uitgang van de Microkorg en dan kun je vooruit :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Het kan korter, maar of je het wil is de vraag. Zelfs iemand die op 't podium staat en 1 synth heeft en een klein setje monitors om zichzelf te horen spelen heeft vaak een klein mixertje (die kosten overigens ook niks meer, dus da's geen argument ;) ) - het is vaak heel makkelijk om alles dan even op 0 te zetten in plaats van te gaan zoeken naar de powerknop (of een volumeregeling).

Ik denk niet dat het in dit geval het belangrijkst is dat de volumeknop lastig bereikbaar is, maar vooral dat je dan het volume van je monitor(en) onafhankelijk kan regelen van het signaal dat naar de PA gaat.

Maar als je thuis zit en je hebt actieve monitoren staan, dan kan je je microkorg daar direct inpluggen als je dat wilt :)

wel het is eigenlijk alleen maar bedoeld om te oefenen op mijn studentenkamer;)

Hoe kun je overigens zien dat het gaat om actieve monitoren ?

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond
wel het is eigenlijk alleen maar bedoeld om te oefenen op mijn studentenkamer;)

Hoe kun je overigens zien dat het gaat om actieve monitoren ?
ingebouwde versterker, staat er bij

Back