Fizmo op MP

EVO

Hapje?
daar staat weer eens een fizmo te koop op Marktplaats
Wat kost zo'n ding gemiddeld, zijn er nog puntjes waar je extra op moet letten?

Ik geloof dat de voeding niet helemaal super is. Volgens mij kan je die ook het beste vervangen na aankoop. Misschien dat anderen je er iets meer over kunnen vertellen.

Ik geloof dat ze voor zo'n 400e weggaan.

geen idee wat dat moet opbrengen maarik moet zeggen dat dit een synth is die mij altijd toch wel gigantisch heeft geintresseerd!
ik zou er heel wat voor geven om er eentje (met goede voeding) te proberen!

Het grote probleem met de fizmo is niet de voeding, maar iets op de printplaat. Staat hier uitgelegd hoe je dat eenvoudig kunt verhelpen.

Originally, this was erroneously blamed on the supplied wall-wart power supplys. A few years back, it was finally figured out that an under-speced voltage regulator had been installed in almost all Fizmos.

De Fizmo is veruit mijn favoriete bak omdat hij buitengewoon geschikt is voor Ambient-achtige muziek.

Het enige echte grote nadeel is dat het bij sommige parameters 10 sec. duurt voordat hij reageert! :gaap:

De Fizmo is net zo gevoelig als een mooie vrouw en dien je op dezelfde manier te behandelen, met veel geduld dus ;)

Als je dit ervoor over hebt en je het geen last van ADHD dan heb een 'dreammachine' in je studio.

Ik heb een Fizmo (rack versie) gehad maar heb deze uiteindelijk weer verkocht omdat ik de sound vond tegenvallen. Het klonk naar mijn smaak allemaal te kil en het filter vond ik ook niet zo super. Daarbij, en dat gaf uiteindelijk de doorslag, had ik bij het programmeren soms last van vreemde parametersprongen. Dan was ik bijvoorbeeld met een envelope bezig en werden ineens de oscillators gedetuned, dat soort grappen.....

Het is echt een mooie module om te zien maar al met al vond ik hem dus wat teleurstellend. Maar ja, dat blijft uiteraard persoonlijk :)

Origineel geplaatst door Hooihuis

Het is echt een mooie module om te zien maar al met al vond ik hem dus wat teleurstellend. Maar ja, dat blijft uiteraard persoonlijk :)

ja dat heb je ook wel es met vrouwen

Re: Fizmo op MP

Ik heb de toets als mede de rack versie (beide tweedehands gekocht) maar kan mij niet heugen wat ik er voor betaald heb. €_400 voor de toest-versie vind ik schappelijk.
Zoals reeds eerder is opgemerkt wordt vaak de voeding als zwak punt beschouwd (bij mij was deze reeds door de vorge eigenaar vervangen) maar het kan ok iets anders zijn. Ik vind het een lekkere bak omdat ik van "bewegend" geluid hou, dat subtiel naar een andere klank overgaat. Vandaar ook dat ik de gehele Korg Wavestation serie bezit, maar dat terzijde.

Origineel geplaatst door EVO
daar staat weer eens een fizmo te koop op Marktplaats
Wat kost zo'n ding gemiddeld, zijn er nog puntjes waar je extra op moet letten?

Ik vind het persoonlijk toch echt wel een vet ding. Hij doet me een beetje aan de Malström denken kwa geluid vd filters.(reason) Erg goed voor pads :okdan: Ik had ook wel eens begrepen dat je erg natte geluiden eruit kan halen (denk aan watergeluiden en andere organische meuk) maar dat hoor ik niet echt terug in de online-geluidsdemos

Ik heb er ook ooit 1 gehad...Hij klinkt idd kil...maar zeker wel appart..En ik heb ook van zijn kuren mogen genieten .Ik kocht m destijds voor 1400 guldens Hij was van de ene op de andere dag afgeprijst (koste rond de 3000)De winkelier noemd hem PIZMO (ik weet t..flauw) maargoed ze waren waarschijnlijk al bekend met zn kuren.

Ik deed m destijds weg omdat zijn klank niet bij mn muziek klonk....Maar als ik m nu (module) tegenkom voor een prikkie ,ga ik m halen! want hij klinkt zeker appart...en met (oa)zn wavetables kan je echt de meest vage \/ranzige digital soundscapes/pads eruithalen

Back