Ik wil een 909 kopen maar...

Ik heb DN5 bij spincity betelt. 11,50euro was ik kwijt incl. verzenden.
Nu nog wachten tot die binnen is.

Niet aankomende week maar die week erop ga ik die 909 scoren. :{
De bank is een beetje langzaammet mijn geld loslaten.

De potmeters van de 909 zijn vrij lastig schoon te maken. Ik zou in ieder geval niet even snel die pots volspuiten met Kontakt 60, Kontakt WL, Kontakt 61 of wat voor andere contactspray. Op zich heeft het wel resultaat, maar dat zal maar voor korte duur zijn. Kontakt 60 is vrij aggressief spul en het maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief is. In het ergste geval sloop je je hele 909 ermee. Je zit toch met een apparaat van 900 Euro te stoeien. Als je toch met dat spul aan de gang wil, soldeer dan de pots los, maak ze open, maak met een wattenstaafje met Kontakt 60 de boel schoon, daarna schoonspoelen met Kontakt WL, daarna insmeren met Kontakt 61 en weer dichtmaken en vastsolderen die handel.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Op zich heeft het wel resultaat, maar dat zal maar voor korte duur zijn. Kontakt 60 is vrij aggressief spul en het maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief is. In het ergste geval sloop je je hele 909 ermee.

tis toch algemeen bekend zo langzamerhand dat contact spray de killer is voor je apparatuur..

ik herinner me trouwens net dat ik hier wel eens iemand over de vloer heb gehad, en die beweerde ook verstand te hebben van mengerts repareren enzo, toen die eens gekraak hoorde wou die mn hele mengert onder handen gaan nemen met spray.. nu was dit wel cheapo mixer maar goed, volgens mij denken echt heel veel mensen dat die sprays mooie wonder middeltjes zijn

Ja, Chipforbrains heeft ze af en toe op eBay te koop staan. Ik heb hier nog een setje van 'm liggen.

wat kosten potmeters voor een TB / TR ?

ik zou maar gelijk een setje kopen ook al ga je met de hand je pots helemaal open maken etc. tis toch handig om zo'n set te hebben nu er nog aan te komen is

Als je toch met dat spul aan de gang wil, soldeer dan de pots los, maak ze open, maak met een wattenstaafje met Kontakt 60 de boel schoon, daarna schoonspoelen met Kontakt WL, daarna insmeren met Kontakt 61 en weer dichtmaken en vastsolderen die handel.

zo heb ik dus mijn dnr tafel schoongemaakt na navraag bij Boem nartuurlijk, veel werk maar heb er een goed werkende tafel voor teruggekregen:)

als je het voorzichtig gebruikt met een wattenstaafje ofzo kan natuurlijk weinig kwaad..
maar veel mensen gebruiken die sprays totdat bij wijze van spreken de spray uit de apparatuur druipt :)

ze zouden misschien beter dat spul moeten verkopen in flesjes met zo'n drup uitgang zodat je er makkelijk doekjes of wattenstaafjes onder kan houden, nu heeft iedereen t idee dat je er gewoon vrolijk mee rond moet spuiten

Nu vond ik dit weer in de kelders van SF

Nu vond ik dit weer in de kelders van SF

JE 909 schoonmaken met Jif (cif) :confused:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=70410&highlight=909+jif

Eerste post in de thread, eerste zin.
Werkt dat echt? Hebben meer mensen dat gedaan hier? Wordt die niet mat ofzo.

ps. als het goed is :z staat morgen me geld voor de 909 op mijn rekening. Spannend in het kwadraat.
Tja tis niet altijd alles om een rekening in het buitenland te hebben. :(

werkt prima, eerst ff probere op de onderkantplaat, maar dan gaat ie weer glimmen ! :eureka:

In feite ga je 'm polijsten, zal het zeker niet over de geprinte tekst doen.
Ligt er ook aan hoe vuil/geel hij is.

worden voor alle paramteres dezelfde potmeters gebruikt ? zo ja heb ik misschien wel interrese in 2 of 3. ik heb namelijk een hihat en een tom potmeter die kraakt ( hihat) of (zoals bij de tom) met de tune aan de haal gaat ..

Origineel geplaatst door MadR
worden voor alle paramteres dezelfde potmeters gebruikt ? zo ja heb ik misschien wel interrese in 2 of 3. ik heb namelijk een hihat en een tom potmeter die kraakt ( hihat) of (zoals bij de tom) met de tune aan de haal gaat ..

Volgens mij worden er aantal verschillende pots gebruikt, helaas. Anders moet je even in de service manual kijken.

Gaat dat kraken niet weg na veel aan de knoppen draaien?

Back