Ik wil een 909 kopen maar...

Misschien als afsluiter van deze thread :confused:

Misschien als afsluiter van deze thread :confused:

Een Stukkie muziek uit mijn Roland TR909

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=906551&t=3562

Ik heb het op Acidplanet.com neergezet waar je het kan downloaden mits je lid bent :( kost niks btw
Wel kan je het online luisteren maar het is ongeveer 14mb groot op 160kBps. Dus dat kan dan wel even duren.

Dit is mono uit de mainout opgenomen. Wel heb ik al ondervonden dat de individueele outs een mooier en krachtiger geluid hebben dan de stereo mainout. Het is minimaal maar met name de kick klinkt net iets voller of harder.
Ook heb ik het idee, en dat vind ik wel tof eigenlijk aan de main out, is dat er een soort van compressie over zit.
(moet je wel meerdre sounds tergelijk aan zetten)

Ik zal hem denk ik altijd zijn eigen sequencer laten gebruiken want ik heb het geprobeerd met ableton maar dat groove toch niet op 1 of andere manier...

:kroon:

Laatst gewijzigd:
en asje t via midi out stuurt klinkt ie harder eg waarregens gelezen ga checken
ander 100 op de velocity schaal en met midi 128

Origineel geplaatst door R-ond
1) en asje t via midi out stuurt klinkt ie harder eg waarregens gelezen ga checken

2) ander 100 op de velocity schaal en met midi 128

2) Snap ik wel, maar 1) :confused:

Bedoel je bij 1) dat waarneer je dus de interne sequencer gebruikt hij harder klinkt?
Ik begrijp wel dat je bij 2) door de 909 met een 128waarde te triggeren hij er meer kracht in stopt.
Mits die standaard 100velocity draait. ik zou het echt niet weten allemaal. Klinkt nu iig al best :peukie:

ander 100 op de velocity schaal en met midi 128

volgens mij is t andersom .. tenminste als ik af ga van cubase.. in cubase via midi staat alles standaard 100 velocity (127 max geloof ik) .. maar goed ik kan me vergissen.. idd wel ff interessant om uit te zoeken voor de 909 bezitters :)

dat je over individuele outs krachtiger geluid heb klopt .. als je alle geluiden over de main out gooit dan drukken ze elkaar weg ivm te kort aan headroom, zo krijg je idd een compressie achtig effect.. dit geld trouwens ook voor mixers etc. :)

Hij klinkt iig swingerder/ryhtmischer als je z'n interne sequencer gebruikt voor mijn gevoel, maar Harder R-ond????

zit ondertussen naar je minimale jam te luisteren en t klinkt erg lekker :D

vooral rond 5:50 met die snares..

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Hij klinkt iig swingerder/ryhtmischer als je z'n interne sequencer gebruikt voor mijn gevoel, maar Harder R-ond????

misschien stuurt ie dan ook uit op 100 .. wat als je in midi je velocity op 127 zet? of heb je dat net gedaan?

Ik heb de 909 geen noten naar ableton laten sturen (nog)
Wat ik wel kan begrijpen is dat die misschien harder uitstuurt met accent eronder. Zonder 100 met 127 (zoiets :confused: )
Morgen ga ik ff kijken of ik die 909 die noten met velocity kan versturen naar ableton.

Ondertussen laat ik hem sync meelopen.
Start drukken in Ableton en de 909 gaat ook op start. Prima :okdan:
Wel nog ff uitvogelen of ik pattern switch kan doen vanuit ableton5?

Heel iets anders:
Heb wel net ff mijn BossHM2 pedaaltje achter de kick gehangen. :{ wel lekker hoor.
Hij is een beetje overstuurt opgenomen maar dat zal niet meer dan een halve decibel zijn de rest is allemaal de HM2, dus ook die filter-tweak-achtige-dingen. Heel soms ff Decay aanpassen maar veel is het niet aan 909 controls.
Ik heb een beetje een lekkende mengert dus dat hoor je ertussen door.

8) BEUKE!!

Attachments

• 909kickhm2.mp3
    987,9 KB · Bekeken: 109
t zal wel aan mij ligge maar ik vind je kick ook redelijk laag gepitched. Kun je eens een clean kick reeks maken met tune/level/attack vol open en afwisselen met decay van 0 tot vol ?

Ben benieuwd.

gr D:dj:

xal nog es fotos voor je make :bekdicht: :erm:

ik wil wel een kick voor je opnemen met die attack en decay shit.. tis alleen geen echte 909 :o:
maar als t goed is, is de kick wel identiek aan een 909

Re: Ik wil een 909 kopen maar...

Ik heb dus het geluk dat mijn vriendin stiekem geld opzij heeft gelegt voor mij zodat er een 909 aangeschaft kan worden :{ (jullie mogen best jaloers zijn op mijn meisje)

Maar waar moet ik nou opletten behalve krakende pots, krakende outputs enzo.
Ik snap bijv. dat serienummerverhaal niet helemaal. Wat zijn nou de beste serienummers. Ik las zelfs iets over geluidsverschil tussen verschillende serienummers.
Zo las ik ook ergens dat de amerikaanse versies weer anders klonken dan de europeese :confused:

Dus wat is aan te raden. Welk serienummer. Welke adapter (us/eu) en waarom?

Ik ben nog opzoek dus als jij een mooie thuis hebt staan mag je het ook melden ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

:doei:

de 909 wordt nog steeds gemaakt maar gaat vanaf volgend jaar snel uit de productie worden genomen door roland. dus je hebt niet veel support meer de komende jaren

zorg wel dat je de versie hebt met meer dan 200mb sample ruimte, kun je lekker wegsamplen. ook de grote lcd scherm is een pre, de synth sounds die erin zitten zijn misschien tikkeltje gedateerd maar nog steeds goed voor menig stampende trance hit!

al met al is de 909 de vetste all in one oplossing op de dance markt tot nu toe!
veel plezier ermee!

is dit serieus of heb je gewoon een leuk gevoel voor humor ??

TR-909

tr-909.jpg

MC-909

mc-909.jpg

Origineel geplaatst door anoniempje
is dit serieus of heb je gewoon een leuk gevoel voor humor ??

Dat zou best serieus kunnen zijn .. dit is waarom Roland zo sneaky die legendarische nummers gebruikt in hun nieuwe gear.. Leken hebben er vaagjes wel eens van gehoord en kopen daarom die bakken met 909 / 303 / 808 etc. :P

Heb zelf even een voorbeeldje gemaakt wat deniax opperde. (ben zelf ook niet helemaal tevreden namelijk)

Attachments

• 909.wav
    934,2 KB · Bekeken: 122
SvV das een prima kick man.. Mijne is veel lowwwer en minder punchy...

Ik wou gewoon ff wat cleane echte 909 kicks horen van verschillende 909's. Kijke hoegroot het verschil is tussen sommige. Dus wie zich geroepen voelt! Pak uw 909 eens goed beet en laat die kick maar eens rollen !

Gentlemen for the pride of housemusic... start ur 909 :okdan:

Ik heb de 909 geen noten naar ableton laten sturen (nog)
Wat ik wel kan begrijpen is dat die misschien harder uitstuurt met accent eronder. Zonder 100 met 127 (zoiets :confused: )
Morgen ga ik ff kijken of ik die 909 die noten met velocity kan versturen naar ableton.

Ondertussen laat ik hem sync meelopen.
Start drukken in Ableton en de 909 gaat ook op start. Prima :okdan:
Wel nog ff uitvogelen of ik pattern switch kan doen vanuit ableton5?

Heel iets anders:
Heb wel net ff mijn BossHM2 pedaaltje achter de kick gehangen. :{ wel lekker hoor.
Hij is een beetje overstuurt opgenomen maar dat zal niet meer dan een halve decibel zijn de rest is allemaal de HM2, dus ook die filter-tweak-achtige-dingen. Heel soms ff Decay aanpassen maar veel is het niet aan 909 controls.
Ik heb een beetje een lekkende mengert dus dat hoor je ertussen door.

8) BEUKE!!

Gefelicieert met je aankoop!

Ik lees nu dat je de 909 met midi noten wil triggeren, nu ga ik niet zeggen wat je moet doen maar....
Het is wel zonde, want net als met de 808 zit de kracht in de interne seqencer, dan krijg je een feel.
Gewoon lekker mee laten syncen :koffie:

Origineel geplaatst door trash
Gefelicieert met je aankoop!

Ik lees nu dat je de 909 met midi noten wil triggeren, nu ga ik niet zeggen wat je moet doen maar....
Het is wel zonde, want net als met de 808 zit de kracht in de interne seqencer, dan krijg je een feel.
Gewoon lekker mee laten syncen :koffie:

Yo Trash, jij hebt mij niet helemaal begrepen. Dat is juist ook wat ik doe!!!

Start drukken in Ableton en de 909 gaat ook op start. Prima
Wel nog ff uitvogelen of ik pattern switch kan doen vanuit ableton5

Wat ik hier probeer te zeggen is dat ik hem alleen maar Sync laat meelopen en de sequence op de 909 prog. Dus er worden geen midinoten naar mijn 909 gestuurd.

Bij die kale-sample in deze thread staat het er ook onder:
Ik zal hem denk ik altijd zijn eigen sequencer laten gebruiken want ik heb het geprobeerd met ableton maar dat groove toch niet op 1 of andere manier...

:yamaha: Yep die Interne Sequencer Rockt!! :yamaha:

Back