Acid

Origineel geplaatst door markaugust
qua geluid in de software de beste emulatie van een 303 is de audiorealism bassline.
zeker qua sequencing en de daaruitvoortkomende funk.
probeer die is.

ik zou met weinig geld echt geen betere oplossing weten

.. ieder zijn eigen mening.

.. ieder zijn eigen mening.

Ja dat weten we.
Zou jij je mening ook willen delen met ons, of laat jij het hierbij?

Origineel geplaatst door Vinyl Junk
De TB303 is niet echt makkelijk te programmeren. Tijdens het invoeren van je noten op een 303 hoor je je ze niet. Dat kan pas als je het pattern hebt afgesloten en 'm dan afspeelt.
Daarom druk ik op mijn TB303 maar wat raak

ik druk ook maar wat raak, maar ik hoor wel degelijk de noten als ik t klavier gebruik :confused:

idd reso,

vind het trouwens SUPER die manier van werken

wat heeft noot-data en effecten van die noot nu te maken met de timing? niets :geslaagd:

ik wou dat meer synths zo werkten, is een lekker natuurlijke manier om muziek in te geven vind ik.
zoals die calculators waar je eerst de getallen moet ingeven en dan pas de bewerkingen... sommigen zweren daar ook bij

Uit de sytrus VSTi kan je volgens mij ook wel een aantal leuke acid sounds halen.

De bijlage is een acid achtige sound met een flinke dosis distortion en geautomatiseerd filter als voorbeeld.

Attachments

• acidlikesound.mp3
    855,7 KB · Bekeken: 128
In principe kan je natuurlijk uit elke synth zo'n beetje wel een acid-achtig geluid halen als je maar de resonantie omhoog schroeft en misschien er een zootje distortion overheen gooit,maar of t ook mooi klinkt is een tweede.
Wat mij vaak opvalt en ook in jouw voorbeeld is wanneer je de filter helemaal open gooit het schreeuwerige wat een acidgeluid toch wel typeert enigzins verdwijnt.

Hoezo offtopic?
Het gaat niet alleen om de sequence die bij een acidloop hoort maar ook (misschien zelfs wel het belangrijkste) het geluid wat je gebruikt en dus is de synth die je gebruikt heel belangrijk.

Wat ik wil zeggen is dat ik het gepraat over welke synth het beste een acid geluid te maken is ik niet geholpen ben. Volgens mij was en is dat de TB. Mocht je dan twee replies verder lezen dan zie je dat ik die niet heb. Blijft mijn vraag over "hoe kan ik met wat ik nu heb het beste loops maken". Verder vindt ik het prima dat deze topic gebruikt wordt om over acid in het algemeen te praten.

Ps: Het spijt mij als ik jou met mijn mening gekwetst heb.

Back