Display Virus Indigo II werkt niet meer

Hoi ESP,

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn VIRUS INDIGO (I).

Hier waren de backlight ledjes defect.

Ik heb toen zowel een nieuw display als ledjes voor besteld voor de zekerheid. Het vervangen van de ledjes was in mijn geval voldoende (deze waren wel duur voor leds, +/- 3E per stuk bij farnell) maar toch een goedkope reparatie.

Ik heb dus nog een display liggen (blauwe backlight), mocht je intresse - hulp willen hebben, dan hoor ik het wel

Groetjes,

Frank

Hoi ESP,

Ja, is ook mijn dagelijkse bezigheid om met electronica te prutsen, dus ben ik daar niet zo bang voor

Groet,

Frank

Hoi ESP,

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn VIRUS INDIGO (I).

Hier waren de backlight ledjes defect.

Ik heb toen zowel een nieuw display als ledjes voor besteld voor de zekerheid. Het vervangen van de ledjes was in mijn geval voldoende (deze waren wel duur voor leds, +/- 3E per stuk bij farnell) maar toch een goedkope reparatie.

Ik heb dus nog een display liggen (blauwe backlight), mocht je intresse - hulp willen hebben, dan hoor ik het wel

Groetjes,

Frank

Hallo Frank,

een oud topic, maar ik heb nu ook een Indigo hier met een Display waar bijna niets meer op te zien is overdag.
inmidels heb ik min hele Indigo uit elkaar liggen, maar zie nergens twee LEDjes die ik kan vervangen. zou je me op weg kunnen helpen hiermee?

:halleluja

Hoi Marsmusica. In mijn herinnering zitten deze ergens aan de zijkant. Als je wil kan ik je er wel mee helpen.

Groet,

Frank.

Als het goed is moeten ze ongeveer zitten op de plek waar ik een rode circel om getrokken heb.

Succes. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik je er wel bij helpen.

Attachments

• display.JPG
    display.JPG
    17,7 KB · Bekeken: 79
Nog even een closeup hoe het bij mij zat. Het gaat om de geel omcirkelde witte componentjes.

Attachments

• DSC00027_2.jpg
    DSC00027_2.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 75
zeer bedankt StudioDuif!

ik zie dat mijn display er iets anders uit ziet. ik heb een Indigo I, inplaats van Indigo II.

er zit een rare zwarte dikke verf/plastic/lak-laag over die zij-LEDjes. Ze zitten er helemaal in verstopt.

(waarschijnlijk om te zorgen dat het licht niet een andere kant uitstraalt)

ik hoop dat ik die laag kan verwijderen.zal het zo oheel voorzichtig uitproberen.

Dit is mijn Display.

je ziet aan de linkerkant door de zwarte troep heen wel de 4 aansluitpunten van
de twe LEDs of lampjes heen, dus ze zitten er wel.
maar dus helemaal verstopt achter een dikke harde laag troep.

misschien kan ik dat weghalen, maar het zit wel erg vast.

Attachments

• display.jpg
    display.jpg
    352,7 KB · Bekeken: 79
mijn virus is trouwens ook een Indigo I. Er staat mij toch nog iets bij dat het hetzelfde is zoals jij nu beschrijft. Ik meen zelf ook te hebben lopen pulken. Ik heb toen losse ledjes en een nieuw display gekocht en heb uiteindelijk de ledjes vervangen en het display lag dus nog in een doos (waarvan ik nu de foto's van geplaatst heb)

Display heb ik van Farnell nr : 9449051. Ledjes kan ik niet meer terugvinden wat ik toen geplaatst heb.

Maar ik zou gewoon lekker gaan pulken. In het ergste geval moet je een nieuw display kopen. (Bij Farnell, en die is relatief duur is die +/- 35 euro)

je hebt gelijk;

ik heb niets te verliezen. ik ga voorzichtig pulken!

en anders koop ik een nieuw display. Is jouw display beschikbaar voor koop?

Vraag aan Studioduif /Frank en anderen die misschien meer weten:

ik wil de LEDs vervangen van het Virus-display, maar aan welke voorwaarden/ waardes moet deze voldoen?
het zijn kleine plat-rechthoekige LEDs. ik weet niet of het nu wit of Cool als kleur moet hebben bijvoorbeeld. bij de internetwinkel Farnell kan ik uit veel te veel kiezen, maar kan net niet deze LED vinden.

Back