10ms hoorbaar?

was er al niet zon tread met die uitliep op een velle discussie:)
maar ja 10 milliseconden is zeker hoorbaar. en met spelen en wanneer je een track 10 ms verschuift tegen over andere tracks

bij fruityloops heb je zo'n optie "use polling" dat verwijderd alle softwarematige latency volgens mij maar hardware kan ie niet bijwerken

Misschien hoor je het idd net of net niet bij 10 ms latency. Maar als je dan hetzelfde loodstrak luisterd merk je volgens mij wel verschil. En shuffle is heilig johny!! andersom kan ook, beat met lichte shuffle en de melodie strak.

Origineel geplaatst door TraiZor
Ja dat klopt. Maar kan dat ook met hardware sequencer?

Dat hangt van je sequencer af. De sequencer van de SY99 en W30 kunnen het wel (alhoewel, in hoeverre zijn dit weer hardwareseq's), maar een MQS100 kan dit bv niet. Kwestie van de handleiding er op na te slaan.

Als je 2 redelijk geluiden hebt met 10ms verschil ertussen dan krijg je het geluid van een een stilstaande flanger.
Ik heb wel eens hihat tracks gekopieerd en dan in de duplicaattrack (in event list) de starttijden van de hihat geluiden enkele ms verschoven, met enige variatie erin.
Het leverde een ritmisch flanger effect op. Dus het is wel hoorbaar volgens mij. (Of voelbaar)

-C-

zover ik me kan herrinnneren kan je 10 ms net horen.
bij 8 ms was het verschijnsel weg toen we ooit een blinde test deden en hoorde nietmand meer een verschil.

Dus alles onder de 10 zou in iedergeval aanvaard baar moeten zijn.
Midi heeft trouwens ook last van latency.
Klote daarbij is dat het aan de synth ligt meestal (een JD800 en een D70 zijn bekent om hun luiheid)

Re: Audio latency

Re: Audio latency

Origineel geplaatst door Exzit
Naar aanleiding komt bij mij eigenlijk een andere vraag op.
Mijn audiokaart heeft natuurlijk ook een latency waarde binne de sequencer, wordt dit eigenlijk op een of andere manier gecompenseerd in je sequencer?
Dus als ik een midi track inspeel naast mijn eerder opgenomen audiotrack heb ik daar dan last van?
Want bij het inspelen luister je natuurlijk naar de audio track waar je mee mee speelt.

Wat jij zegt had ik geen last van met Cakewalk. Vanaf dat ik Cubase gebruik heb ik er wel duidelijk last van... als ik een track inspeel naast andere tracks staan en lopen de noten altijd voor op de andere tracks. Net alsof Steinberg een compensatie heeft ingebouwd maar dat deze te groot (of dubbel) werkt oid...

Oh ik geloof dat jij de vertraging bedoeld vanaf het geluid uit je sequencer > soundcard > versterker en monitors > afstand tot je oren ;) En vervolgens de vertraging in je hersenpan :D :D Ja.. vooral het laatste zal... Grapje :))

Ik vermoed dat je sequencer iig de vertraging van je soundcard moet/hoort te compenseren... de rest kan je wel verwaarlozen denk ik..

Back