SF contest - beste track 2006

Origineel geplaatst door pocketzip
nu ik toch al aan het muggenziften was, wil ik toch maar even melden dat in het nieuwsbericht op de voorpagina beide links naar de stem-thread verwijzen:D misschien ook eventjes aanpassen

Bericht door een moderator:
Gefixed, bedankt voor het melden

Origineel geplaatst door 6 trak
hehe nee hij bedoeld wat anders, heeft eerder iets te maken met bijv. Fuse en erm... ondergetekende ;)
klopt:D

Ik heb dit draadje niet doorgelezen om dat er veel te veel reacties in staan. Misschien is een opmerking zoals die van mij al voorbij gekomen.

Ik vind dat er veel te veel tracks zijn. Ik wil iedereen een echte kans geven en daarvoor moet ik elke track van begin tot eind luisteren. Maar ben nu bij nr 11, en heb nu al het idee om te gaan skippen of een mening te vormen nav de eerste minuut. Op deze manier nodig je de SF bezoeker niet uit 'even' te gaan stemmen, je moet er echt 'uren' (45 tracks * 4(?) minuten = 3 uur zonder pauze) voor gaan zitten. Niet iedereen heeft daar de tijd of het geduld voor.

Ik stel daarom voor om een volgende keer categorieen te gebruiken of een voorselectie te laten maken door een 'jury'.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Ik vind dat er veel te veel tracks zijn. Ik wil iedereen een echte kans geven en daarvoor moet ik elke track van begin tot eind luisteren. Maar ben nu bij nr 11, en heb nu al het idee om te gaan skippen of een mening te vormen nav de eerste minuut. Op deze manier nodig je de SF bezoeker niet uit 'even' te gaan stemmen, je moet er echt 'uren' (45 tracks * 4(?) minuten = 3 uur zonder pauze) voor gaan zitten. Niet iedereen heeft daar de tijd of het geduld voor.

Ik stel daarom voor om een volgende keer categorieen te gebruiken of een voorselectie te laten maken door een 'jury'.

Daarom dus dat je een maand hebt om te mogen stemmen, kan je elke dag 1 of 2 trackkies luisteren, en daarna voten. :eureka:

en anders wil ik tegen een kleine vergoeding wel een pre-selectie voor je maken..

Origineel geplaatst door demian
Daarom dus dat je een maand hebt om te mogen stemmen, kan je elke dag 1 of 2 trackkies luisteren, en daarna voten. :eureka:
men heeft zelfs 2 maanden de tijd als men bij de inzendingen (maand december) meteen tracks stuk voor stuk gaat luisteren.
mensen hebben hun best gedaan om deze tracks te maken, jij wilt stemmen dus hoeveel werk is dat luisteren nu dan? :)

Dat vind ik niet handig. Ten eerste omdat je voorkeur deels van je stemming afhangt, je op maandag dus meer van gehaaste muziek houdt, en op vrijdag meer van chill. Je snapt wel wat ik bedoel. En ten tweede leg je de drempel hoog voor mensen die het forum niet vaak bezoeken. Er zijn meer bezoekers dan mensen met 5 gekleurde sterren.

Maar goed, mijn mening.

MOD: prosoloist - http://www.soundlick.com/jelte link klopt niet! Het geluid moet geklikt worden, niet gelikt.

edit: ok, als je het geluid klikt dan kom je op de pagina van die persoon. maar daar staan 13 tracks... dus welke is het?

edit: ok, als je het geluid klikt dan kom je op de pagina van die persoon. maar daar staan 13 tracks... dus welke is het?

Tsja, 'mijn' regel zou zijn geweest, alleen directe links naar mp3. Zo kan er tevens een playlist worden gemaakt (zoals forum lid C738 vorig jaar heel mooi gemaakt heeft) die je online kan luisteren.

Gewoon aanzetten, en luisteren maar, vind je het niks, skippen maar.
Maar goed, dat was heel mooi natuurlijk, maar nu is alles zo simpel mogelijk, dan krijg je dit soort dingen.
Aan de andere kant wel goed ofzo, niet iedereen heeft de mogelijkheid om een directe link naar zijn muziek te posten,
maar dat zou weer te ondervangen zijn met het tijdelijk aanbieden van webspace.
Maar goed, er zijn meerdere menigen over, de jouwe is niet onlogisch, maar wel een beetje laaaat.. :biertje:

Ik zou dingen voortaan iets eerder aan gegeven wil je dat er iets veranderd.

Wat vind je bijv van het 3 punten systeem.. ? :bekdicht: :D

En ten tweede leg je de drempel hoog voor mensen die het forum niet vaak bezoeken.
en zelfs die mensen mogen stemmen! :okdan:
maar je moet er idd wel ff wat voor doen, zoals bijv. iets vaker op het forum komen zodat je op tijd weet wat er 'speelt' :eureka:

Zo kan er tevens een playlist worden gemaakt (zoals forum lid C738 vorig jaar heel mooi gemaakt heeft) die je online kan luisteren.
er bestaan toch van die download clients waarin je alle links naar de tracks kan gooien en die ze dan allemaal in 1x looit?
of misschien kan iemand er een torrent van brouwen :eureka:

Laatst gewijzigd:
verhaal over directe links, playlist en dedicated webspace
Helemaal mee eens! Enig idee waarom dat dit jaar dan niet gebeurd is?

Maar goed, er zijn meerdere menigen over, de jouwe is niet onlogisch, maar wel een beetje laaaat..
Als je nog even mijn posting leest zie je dat ik een voorstel doe voor een volgende keer. Of ben ik nu al te laat voor volgend jaar? ;)

Wat vind je bijv van het 3 punten systeem.. ? :bekdicht: :D
Gezien je smileys is hier al discussie over geweest? Ik heb er geen probleem mee, maar ik weet ook niet wat de alternatieven zijn. Wel zou ik het handiger vinden als je kon stemmen op een website ipv een posting in het topic. Ik zie dat jij iets gemaakt hebt dat je de tussenstand kan zien op een andere website? Wellicht een idee om de stemprocedure een volgende keer ook op die manier te doen?

en zelfs die mensen mogen stemmen! :okdan:
Ik begrijp niet goed hoe ik dit op moet vatten. Vind jij het een voorrecht dat de mensen mogen stemmen :confused:. Ik heb vaak te maken met vergelijkbare situaties dat je informatie uit mensen wilt halen. In dit geval: je wilt dat mensen stemmen want je hebt die informatie nodig om een winnaar te kunnen bepalen. Hoe meer mensen er stemmen, hoe beter beeld je kunt vormen van de kwaliteit van de tracks. Mijn ervaring is dat hoe lager je de drempel legt, hoe meer mensen reageren. Tenminste, ik neem aan dat een doel van de contest is om zo veel mogelijk mensen hun stem te laten uitbrengen?

Eer bestaan toch van die download clients waarin je alle links naar de tracks kan gooien en die ze dan allemaal in 1x looit? of misschien kan iemand er een torrent van brouwen :eureka:
Idee is perfect! Alleen jammer van al die tracks op myspace enzo. Volgens mij kan je die niet als mp3 downloaden en blijf je afhankelijk van de websites. Torrent is helaas niet mogelijk, tenzij iemand met een hele snelle verbinding alle tracks gaat hosten.

Ik begrijp niet goed hoe ik dit op moet vatten. Vind jij het een voorrecht dat de mensen mogen stemmen :confused:
nee... tuurlijk mag iedereen stemmen, maar klagen dat de contest te veel tracks bevat en je daarom niet genoeg tijd hebt om ze te beluisteren omdat je te laat bent ingehaakt is niet de schuld van de contest. :)

Gezien je smileys is hier al discussie over geweest? Ik heb er geen probleem mee, maar ik weet ook niet wat de alternatieven zijn. Wel zou ik het handiger vinden als je kon stemmen op een website ipv een posting in het topic. Ik zie dat jij iets gemaakt hebt dat je de tussenstand kan zien op een andere website? Wellicht een idee om de stemprocedure een volgende keer ook op die manier te doen?

Goed punt! :)

Daarbij, maar zo zie ik het, iedereen heeft behoefte aan aandacht voor zijn muziek, alle extra promotie lijkt me meegenomen.

Daarbij blijft de data zolang als het kan online staan op mijn site, zodat iedereen het later op het gemakje nog eens door kan kijken, het begint nu al een klein archiefje te worden en het wordt alleen maar meer en dus interessanter.

Maar goed, zo zie ik dat dus. Daarbij is het leuk...

[spreekvoorjezelfmode]Euh.. Herstel, vind ik dan.[spreekvoorjezelfmode]

btw: dat luisteren is nog wel een keer gebeurd. eerst ff alles downloaden, hop in winamp, hop skippen bij een lelijk nummer. ff lijstje maken van de goede, nog een keer luisteren. En dan strategisch stemmen natuurlijk.. uh onee!! 8> ;)

nee... tuurlijk mag iedereen stemmen, maar klagen dat de contest te veel tracks bevat en je daarom niet genoeg tijd hebt om ze te beluisteren omdat je te laat bent ingehaakt is niet de schuld van de contest. :)
Pardon :confused:

Waar klaag ik dat ik niet genoeg tijd heb omdat ik te laat ben ingehaakt?

Ik geef een mening en suggesties. Ik vind het jammer dat jij dat als klagen ervaart.
Te laat? Het stemmen is 4 dagen geleden geopend en duurt nog bijna een maand.
Niet genoeg tijd? Ik heb gezegd dat niet iedereen tijd heeft voor zoveel tracks.

Maar goed, ik heb nu wel mijn voorkeur voor minder tracks of een vorm van categorisering uitgesproken in dit draadje. Wellicht kan deze meegenomen worden in een evaluatie :)

Maar goed, ik heb nu wel mijn voorkeur voor minder tracks of een vorm van categorisering uitgesproken in dit draadje. Wellicht kan deze meegenomen worden in een evaluatie :)

:okdan:

-edit-

erm, ik bedoel niet zozeer dat ik je mening deel als wel dat ik het waardeer dat je je mening geeft omtrend het verloop van het contestgebeuren, het is weer eens een ander geluid.

Dat van categorieen is trouwens best mogelijk en vind ik wel een goed idee opzich, er is nu tenslotte ook een kutnummer contest, da's ook een categorie, maar ik vind 'beste track van SF' op zich ook wel een categorie te nummen.
Als je het aantal inzendingen voor deze contest gaat opdelen in categorieen blijven er weinig deelnemers per contest over.

Dat zou misschien beantwoorden aan de behoefte naar categorieen, maar, mensen moeten ook wel willen stemmen, ik denk dat 'beste track van SF' gewoon de meest succesvolle categorie zal blijven als het gaat om aantal deelnemers en aantal stemmende leden.

Laatst gewijzigd:
hehe, nog een 'bumb'.. :D

Maareuh.. Voor hen die op mijn site klikken, hij is nu een beetje langzaam ineens, weet niet of het door drukte komt op de site of door drukte op server daar, maar normaal loopt het als een treintje..

Er is geen sprake van honderden hits per seconde, maar er word redelijk geklikkerd, al die perl scriptjes zouden misschien wat zwaar kunnen zijn soms, ofzo, ik weet niet. Heb er geen ervaring mee qua datte.

Dus, bij vertraging, eventjes geduld, of later nog eens proberen. :)

Te laat? Het stemmen is 4 dagen geleden geopend en duurt nog bijna een maand.
dat het stemmen net aan de gang is wil niet zeggen dat men de tracks nu pas kan/moet gaan luisteren.

Niet genoeg tijd? Ik heb gezegd dat niet iedereen tijd heeft voor zoveel tracks.
dat snap ik ook wel, maar het is een eigen keuze hoe men met zijn/haar tijd omgaat. de hoeveelheid tracks die worden ingezonden en de tijdsduur per track daar kun je nu eenmaal weinig aan veranderen. misschien moeten mensen met weinig tijd voor het forum die toch per se willen stemmen volgend jaar ff de maanden december en januari in de gaten houden. :)

Kan een mod de url naar mijn track aan passen.. :

http://www.ali-d.nl/spacewoods.mp3

Een famillie lid van mij ontdekte zojuist dat mijn track op oengaboenga niet goed blijkt te werken, daar wist ik dus niks van (en hij staat er pas een maand verneukt te zijn maar wil zich niet netjes laten vervangen)

Wie hem horen wil, probeert het even opnieuw.

Wel vreemd dat niemand dit is opgevallen.. ;)

Kan een mod de url naar mijn track aan passen..

Bericht door een moderator:
Done :)

Back