SF contest - beste track 2006

Mag ik, gezien het hoge niveau van een aantal tracks tot nu toe al, alsnog verzoeken om de contest een 5 punten systeem te laten gebruiken ipv 3.

Dit is echt véél leuker voor iedereen, ik wil het telwerk eventueel op me nemen, (heb er tenslotte al een systeempje voor)
Voten kan gewoon via het forum gaan, ik neem de ingevulde votes dan wel over in de voter.
Transparantie alom en iedereen kan mee tellen als ie dat wil.

Wil ik Shortwave en wie dan ook er op wijzen dat het mij niet gaat om tegen de regels in willen druisen, ik wil graag het beste voor iedereen, en een 5 punten systeem geeft veel meer waardering aan de inzenders dan 3 en is bovendien spannender.
Ik snap niet wat het bezwaar kan zijn, leden die op basis van een 5 punten systeem niet meer mee zouden willen doen of wat dan ook voor bezwaren zouden opwerpen kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.

Sterker nog, vorig jaar IS democratisch besloten een 5 punten systeem te gebruiken, waarom is dat dan nu weer teruggedraaid naar 3, teveel telwerk soms?

Deze thread mag oa gebruikt worden voor discussie, daarom vraag ik, zijn er nog meer lieden die graag 5 punten willen ipv 3, dan hoor ik dat graag, dat kan Shortwave misschien ertoe bewegen om zijn beslissing bij te stellen.

Ik zal me verder niet meer bemoeien met 3 of 5 punten systeem etc, maar het argument steeds dat het maar een spelletje is en niet te serieus moet zijn en dat daarom de regels omtrent de contest best brak mogen zijn vind ik een beetje ongelofelijk.
Een contest is wat je er van maakt, en sprake van een wijziging waardoor iedereen in de kluts raakt lijkt me geen sprake. Toch?

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door demian
Mag ik, gezien het hoge niveau van een aantal tracks tot nu toe al, alsnog verzoeken om de contest een 5 punten systeem te laten gebruiken ipv 3.

Dit is echt véél leuker voor iedereen, ik wil het telwerk eventueel op me nemen, (heb er tenslotte al een systeempje voor)
Voten kan gewoon via het forum gaan, ik neem de ingevulde votes dan wel over in de voter.
Transparantie alom en iedereen kan mee tellen als ie dat wil.

Wil ik Shortwave en wie dan ook er op wijzen dat het mij niet gaat om tegen de regels in willen druisen, ik wil graag het beste voor iedereen, en een 5 punten systeem geeft veel meer waardering aan de inzenders dan 3 en is bovendien spannender.
Ik snap niet wat het bezwaar kan zijn, leden die op basis van een 5 punten systeem niet meer mee zouden willen doen of wat dan ook voor bezwaren zouden opwerpen kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.

Sterker nog, vorig jaar IS democratisch besloten een 5 punten systeem te gebruiken, waarom is dat dan nu weer terug gedraait naar 3, teveel telwerk soms?

Deze thread mag oa gebruikt worden voor discussie, daarom vraag ik, zijn er nog meer lieden die graag 5 punten willen ipv 3, dan hoor ik dat graag, dat kan Shortwave misschien ertoe bewegen om zijn beslissing bij te stellen, want deze contest is erg ondemocratisch tot stand gekomen, en ik vind dat we, 'de leden' meer verdienen dan dat.

Ik zal me verder niet meer bemoeien met 3 of 5 punten systeem etc, maar het argument steeds dat het maar een spelletje is en niet te serieus moet zijn en dat daarom de regels omtrent de contest best brak mogen zijn vind ik een beetje ongelofelijk.
Een contest is wat je er van maakt, en sprake van een wijziging waardoor iedereen in de kluts raakt lijkt me geen sprake. Toch?

:okdan:

demian,

vorig jaar is deze discussie ook al met jou en 6 trak geweest. Jullie gedrag toen (en met name van 6trak) heeft mij doen besluiten absoluut niet meer mee te doen aan dit soort contests. Tot mijn verbazing ga je dit jaar gewoon weer verder met dat geouwehoer. Aangezien je refereert aan leden (waaronder ik dus ook val) meer verdienen dan de huidige opzet van de contest vind ik stuitend, je moet niet proberen om andere mensen woorden in de mond te leggen waar ze het helemaal niet mee eens zijn.

Ik ben het volledig eens met de manier waarop de synthforum contest nu plaats vindt. Dat wil dus zeggen ZONDER de inbreng van regels door jou. Je hebt dit al eerder gevraagd in deze thread en shortwave heeft daar netjes op gereageerd naar mijn mening, maar je moet nu echt ophouden met het doordrukken van je eigen tellerprogrammaatje en het aanpassen van regels.

Als je echt zo voor alle leden wilt spreken (wat dus ook inhoudt dat je het leuk houdt voor mensen zoals ik) dan zou ik me na vorig jaar toch maar eens achter de oren krabben of de manier waarop jij dit soort contests blijft proberen te sturen wel een is die juist is. Ik zou zeggen organiseer gewoon je eigen contest (heb je ook gedaan inmiddels) en concentreer je daarop, maar hou alsjeblieft op met dit soort stemmingsmakerij. Deze discussie is nu al te vaak gevoerd.

Origineel geplaatst door quifster
Als je echt zo voor alle leden wilt spreken (wat dus ook inhoudt dat je het leuk houdt voor mensen zoals ik)

Knaap, ik wil helemaal niet voor alle leden spreken, ik wil juist de mening horen van het publiek in plaats van een beslissing van Shortwave alleen.

Dat jij verder niet meer mee wil doen vind ik prima, dat jij de regels zoals ze nu zijn prima vindt, vind ik ook prima. Ik vind het allemaal prima, alleen de democratie ontbreekt hier, dat jij dat prima vindt, vind ik ook prima, maar ik vind dat dus niet prima. Dat is alles.

Ik weet niet of je het door hebt, maar ik heb niks doorgedrukt, dit jaar niet en vorig jaar niet, ik heb juist alles netjes overlegd, maar er werd juist gebruik van gemaakt om mij af te remmen in het ontwikkelen van een idee. Van doordrukken is echt geen sprake gewoon.

Er is ruimte voor discussie (staat in openings post), ik maak daar gebruik van. Niet meer, niet minder.

Ik vraag nu gewoon aan het SF publiek of zij niet liever een 5 punten systeem hebben, ik bied aan te helpen bij tellen, maar dat hoeft allemaal niet. Ik vraag het alleen. Dat mag niet?

Maar goed.

Fijn ook dat jij hardop zegt dat jij niet meer mee wil doen met 'dit soort contests'..

Wie zegt dat dat zo is om reden die je aangeeft, jouw opmerking is wat dat betreft ook niet meer dan ophitserig en stokerig.

Hadden mensen 5 punten echt zo belangrijk gevonden, dan had ik toch al wat posts van leden moeten zien toch?, er zijn immers bvb meerdere personen in deze tread die een voorkeur voor een categorie aangeven.

Nou, leden die dit jaar nog 5 punten willen, laat uw stem dan horen zou ik zeggen! ik wil wel eens zien hoeveel mensen dat nou zijn namens wie jij spreekt.

Origineel geplaatst door chrizz
k wil wel eens zien hoeveel mensen dat nou zijn namens wie jij spreekt.

Chrizz, ik spreek namens niemand, ik probeer discussie op gang te brengen.

Vorig jaar is iig democratisch besloten voor 5 punten, dit kan je nazoeken als je wil. :)

Origineel geplaatst door demian
Vorig jaar is iig democratisch besloten voor 5 punten, dit kan je nazoeken als je wil. :)

Klopt, weet ik, maar ik wil ook graag weten of er meer mensen zijn die behoefte hebben aan 5 punten, omdat ik die mensen nog niet heb gehoord.

hoeveel is het prijzengeld ook alweer :D

waar zijn die links naar de tracks? ik zie alleen maar lange lappen tekst !?!

Mogen oudere nummers die in 2006 opnieuw zijn uitgebracht ook in deze contest. Ik wilde namelijk het nummer Le Salon De La Guerre (die binnenkort op mijn Fonos cd Psycokinesis verschijnt) erbij zetten.

Phochos:D

Origineel geplaatst door chrizz
Klopt, weet ik, maar ik wil ook graag weten of er meer mensen zijn die behoefte hebben aan 5 punten, omdat ik die mensen nog niet heb gehoord.

Idd, ik ook niet, vandaar dat ik discussie probeer los te maken, en dat lukt aardig hé ?

Zo zie je maar, wie niet waagt die niet wint. :)

Maar nu, hoor ik het ook graag, en natuuuuurlijk, leg ik me neer bij een democratische beslissing.

Mijn inzending: Landslide

De bijbehorende thread op SF: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=69411

Mijn mening over de puntentelling/stemwijze: ik vind een 3 punten systeem zoals aangegeven door Shortwave voldoen voor de contest. Het systeem van Demian vind ik overigens ook mooi met de website en automatische teller etc, maar dan vind ik dat zo'n systeem moet worden geintegreerd in de SF website, want vorig jaar gaf het een hoop onduidelijkheid omdat mensen moesten verifieren etc; het systeem riep meer discussie op dan dat het wat toevoegde aan de contest. De contest van 2004 verliep toch ook prima met de puntentelling? Het kostte wat meer tijd voor de puntentellers, maar het was tenminste open en duidelijk.
En mocht er echt behoefte zijn voor een dusdanig systeem in de toekomst, zorg dan dat je het rond hebt voordat de contest begint, en niet halverwege, waardoor er nog allerlei wijzigingen zouden moeten worden doorgevoerd zoals je nu wilt.

Vorig jaar had de voter idd last van kinderziektes en ging het niet helemaal netjes en goed nee. Maar het is gewoon verrekte jammer dat er dit jaar geen herkasing is voor de voter. Dan had iedereen tenminste nog kunnen leren van de fouten die er gemaakt zijn.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Mijn mening over de puntentelling/stemwijze: ik vind een 3 punten systeem zoals aangegeven door Shortwave voldoen voor de contest.
Fair enough :)
Het systeem van Demian vind ik overigens ook mooi met de website en automatische teller etc, maar dan vind ik dat zo'n systeem moet worden geintegreerd in de SF website, want vorig jaar gaf het een hoop onduidelijkheid omdat mensen moesten verifieren etc; het systeem riep meer discussie op dan dat het wat toevoegde aan de contest. De contest van 2004 verliep toch ook prima met de puntentelling? Het kostte wat meer tijd voor de puntentellers, maar het was tenminste open en duidelijk.
Dingen liepen idd niet vlekkeloos vorig jaar, maar dat kwam ook omdat idee-vorming en ontwikkel-periode en overleg gelijktijdig plaatsvonden, niet zozeer mijn schuld als wel gewoon hoe het ging, ik snap dat de discussie overheerste hier en daar en dat is jammer, maar was onvermijdelijk omdat overleg echt nodig was en iedereen een eigen mening weer had. Wat ok is natuurlijk. (vind ik dan)

En mocht er echt behoefte zijn voor een dusdanig systeem in de toekomst, zorg dan dat je het rond hebt voordat de contest begint, en niet halverwege, waardoor er nog allerlei wijzigingen zouden moeten worden doorgevoerd zoals je nu wilt.
Dit was ook het geval maar mocht niet baten. Helaas.

Maar in ieder geval bedankt voor je onderbouwde feedback. :)

Origineel geplaatst door Flesje
Vorig jaar had de voter idd last van kinderziektes en ging het niet helemaal netjes en goed nee. Maar het is gewoon verrekte jammer dat er dit jaar geen herkasing is voor de voter. Dan had iedereen tenminste nog kunnen leren van de fouten die er gemaakt zijn.

Idd, systeempje is aardig volwassen geworden. Jammer voor hen die het hadden gewild, anderen zijn er weer blij mee dat de contest conventioneel van opzet blijft, en dat mag ook.

Maar goed, het ging me nu niet echt om de voter, maar om het puntensysteem wat gehanteerd gaat worden.

Lijkt me verder dat democratisch overeengekomen is dat 3 punten systeem iets is waar de meesten zich in kunnen vinden, men zal me er niet meer over horen. Succes met inzenden iedereen etc.. :okdan:

Back