pro tools mastering vraag

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Hai,

vraag over mastering/mixing in Pro Tools. Ik gebruikte voorheen voornamelijk Reason. Daarin kon je met de mastering module enorm hard pompen qua volume, de limiter heeft zo'n soft clipping knop waarmee je als je beetje clipt hem alsnog zuiver kan houden.

Nu ben ik overgestapt naar Ableton omdat ik veel loop edit tracks maak. Maar in Ableton kun je echt geen mooi geluid maken vind ik, de sound engine klinkt blikkerig en dun. Maar dat is een andere discussie !!!

Wat ik wil weten is, ik ben in PT aan de slag gegaan met het opnieuw mixen van mijn track. Alle sporen los, beetje EQ-en etc. Geloof me, ik ben dan geen mastering koning, maar ik weet wel hoe ik een track moet mixen en afmaken. Please dus alleen response op de vraag: In Pro Tools krijg ik wel het geluid mooi, maar niet HARD!

Ik heb tracks van Switch, Herve etc als referrentie en zo hard wil ik ze hebben. Dit lukt in Reason, maar ik wil het in PT voor elkaar krijgen. De limiter die erin zit, houdt het geluid niet tegen op 0db.. dus ik kan het ook niet een beetje pushen. Iemand tips. PUUR en ALLEEN over het volume van de eindmix.

Pro tools versie = 7.1 MPowerd

Hoop op wat goeie tips :) daarvoor alvast bedankt.

volgens mij zit er op elke fader + 12 dB
als je t alleen om je volume gaat moet t lukken dus :D

als je t plat wil stampen zonder dat t echt helemaal naar de klote gaat moet je l2 of l3 van waves proberen

als tdm zijn die iig netjes..

die standaard ptools dingen zijn kut, maar daar moet t in principe wel mee kunnen

ik weet overigens niet wat voor hardheid je bedoelt, maar ff een dikke vette master maken doe je niet 123

en daarbij, platcompressen is LELIJK

dure grappen die progchanges van jou

Valt toch wel mee dure grappen? Daarom heb ik juist geen Logic Pro gekocht, omdat ik geld bespaar om alleen de functionaliteiten te gebruiken die ik nodig heb. Daarom PT, omdat ik er alleen maar in wil masteren/mixen.

Let wel, alle releases bij grotere labels van mij worden door een speciale masteraar gedaan, maar wat ik natuurlijk eigenlijk wil is dat mijn tracks vanuit PT DJ klaar zijn. Niet dat ik mijn gain nog 4Db op moet pushen wanneer ik de track draai.

Al mijn tracks uit Reason klinken net iets harder dan bijna alle platen uit mijn dj collectie. Voorbeeld:

Carbo - Fly to Ibiza (Jaimie Fanatic remix)

En de discussie gaat niet over of het mooi of lelijk is dat sommige platen platgestampt worden, maar met welke tools kan ik in PT dit volume bereiken? Zijn er ook free tools (zoals de Kjaerhus limiter) die for the time being (tot ik weer geld heb) de kracht van een L2 kunnen behalen?

Origineel geplaatst door #JK#
Hey Jamie,

Gefeliciteerd met de aankoop van je pro tools man :D

hier is een link naar de plug die je zoekt: http://www.masseyplugins.com/L2007.html

hey man!

wat stoer, deze is ook niet zo duur.. is ie wel dope?
Ik ga in ieder geval ook die Vintage Warmer kopen, over de Waves ben ik het nog niet uit (of ik dat geld ervoor heb haha)

Ben heel benieuwd naar hoe deze klinkt. heb je een voorbeeld???

Meen me te herinneren dat er in één van de meest recente nummers van SoS een artikel is verschenen over masteren binnen Pro Tools.

Hey Jamie,

Gefeliciteerd met de aankoop van je pro tools man :D

hier is een link naar de plug die je zoekt: http://www.masseyplugins.com/L2007.html

Deze limiter is idd helemaal te gek
Beter dan welke waves L... dan ook.

En de demo-policy is fantastisch :)
Voor de niet PT gebruikers helaas...Rtas/TDM only......

In de SoS test kwam hij er ook heeeeel goed uit.

gr,
Marc

Ja hij klinkt en werkt zeker dope .. high quality (de andere plugins van massey zijn ook super; zet maar is de tape-head op een drumtrack in bright mode ;))

Ja ik heb wel een voorbeeld voor je eventueel; ik heb tevens ook 2 van de laatste tracks van terry toner met de L2007 gedaan.

* De demo's kunnen alles wat de voledige versie doet, behalve het opslaan van settings in je project en het opslaan van presets.

Ja hij klinkt en werkt zeker dope .. high quality (de andere plugins van massey zijn ook super; zet maar is de tape-head op een drumtrack in bright mode ;))

Ja ik heb wel een voorbeeld voor je eventueel; ik heb tevens ook 2 van de laatste tracks van terry toner met de L2007 gedaan.

* De demo's kunnen alles wat de voledige versie doet, behalve het opslaan van settings in je project en het opslaan van presets.

ik kan die demo versie niet vinden, heb je voor mij de link naar die download?
ps: kun je me een snippet sturen van die terry projecten. Het gaat me dus puur een alleen om de power die je eruit haalt :)

info@jaimiefanatic.com
msn: jaimiefanatic@hotmail.com

thanks man!

kijk bij de link bij "download links" en klik dan op "all plug-ins for XP" (of OSX, ze zijn overigens UB)

Alle vier de plugins zitten in de rar.

Dit zijn de demo's die je eventueel met een serial kan unlocken naar de full versie. Maar zoals gezegd, zijn de demo's ook al redelijk "full" 8~

Dit is wat je mist in de demo

A feature-rich version is available for purchase and includes the following:

* 88.2kHz - 192kHz support
* Session-restore functionality
* Precision text entry controls
* Control surface support

* Save-and-restore functionality
* Automation
* Bypass switching
* Mono & Multi-mono support

Probeer hem, hij zal niet teleurstellen. Ik heb in iig geen behoefte meer aan een andere.

gr,
Marc

Back