Patches van Korg ns5r gebruiken op Kawai KC-10

iFox

Stamgast
Hallo,

hier mijn eerste topic... dus vergeef me als ik het niet helemaal goed doe :)

Wat ik heb:
Ik heb een Kawai KC-10 spectra synth, heeft waardeloos geluid, maar wel functies als arpreggiator en drumcomputer.

Ook heb heb ik ik een Korg NS5R module, met (voor mijn budget) leuk geluid, maar deze heeft geen functies als arpreggs etc.
Op dit moment zit de Kawai aangesloten op de Korg, dus midi out van de Kawai naar de midi in van de Korg. De versterker is dan ook aangesloten op de Korg.
Als ik dus nu op de Kawai ga spelen, komt er geluid uit de Korg. Dat is natuurlijk ook de bedoeling, maar ik zou graag willen weten of ik meer kan:

Wat ik graag zou willen:
Zou het mogelijk zijn, om de arpreggiator van de Kawai te gebruiken óp de patches/sounds van de Korg?

Dus ik kies een sound van de Korg, en gebruik gebruik de Arp van de Kawai om hier een leuk ritme/melodie in te maken.

Is dit mogelijk? En zonee, wat zijn opties die ik wel zou kunnen doen?
bedankt :halleluja

Ik denk dat dat wel zou moeten kunnen.

Op de Kawai stel je de Arpeggiator in op midi kanaal 1 (waarschijnlijk in het Systeem menu of aparte Midi menu). Tevens moet je er voor zorgen dat de arpeggiator midi uitstuurt, bijv. door hem op extern oi.d. te zetten (niet externe midiclock want dan wacht hij juist op een extern signaal om te arpeggiaten).
En de Korg midi in stel je ook in op kanaal 1 of Receive all.

En dan zou het moeten lukken.

Helaas zit er geen enkele optie om mijn Arp van de kawai in te stellen op midi kanalen, wel heb ik Transmit canal op 1 gezet...
Maar nog steeds gebeurt er niets met het geluid van de module als ik de Arp van de Kawai aanzet... :confused:

niet alle synth kunnen arpeggiator noten via midi uitsturen, misschien de spectra ook niet? kijk anders in een global of utility menu, daar zou misschien ergens de functie kunnen staan, midi filter bijv. of iets dergelijks. (heb zelf geen spectra dus ik weet niet zeker of je hier iets aan hebt)

Helaas zal dat het wel zijn, mijn KC10 komt ook 1991, en mijn module uit 1997 dus het zijn niet de nieuwsten meer. Overigens schijnt mijn ns5r ook arppregiators te hebben, maar ik kan er niet uit komen hoe die te gebruiken..

(Synthesizers zijn echt ingewikkeld)

Back