Tascam US-2400 setup issues.

Mitch Lowen

Ingeburgerd
Zware bummer. Heb de Tascam US-2400 controller gekocht om in m'n studio te integreren. Het moet gaan werken met Logic Platinum 5.5.0. Heb ik zware setup issues.

Ik heb hem in Logic mode gezet (Master Sel + Aux 4). Dat werkt - Aux 4 knippert inderdaad 3 keer. Als ik de PC opstart is dat de enige USB aansluiting (die van m'n Unitor 8 haal ik er dan uit - schijnt dat dit moet. Vooralsnog werkt het niet goed dus ik kom niet eens aan MIDI inspelen toe. De PC herkende de USB als 'new external device' en herkende het als 'USB Audio Device'.

Logic herkent SOMS de Tascam en ziet het als (zo hoort het ook) Mackie controller + 2 XT's.

Hier komen de problemen.

1) SOMS als ik Logic open opent het Control Surfaces window (wat goed is, hij herkent hem).. dan gaan de faders ook bewegen en allemaal (behalve master) op 0 staan... als ik dan een mix open gaat alles helemaal goed.. maar dat stopt 1 minuut later en communiceren ze (Logic + US2400) niet meer met elkaar.

2) Ik word er af en toe uitgegooid door Logic. Als ik Logic dan weer wil starten zegt 'ie "Program is already running" en moet ik m'n PC afsluiten en opnieuw starten.

3) Soms doet de controller dit: Fader 2 = Kanaal 1 in Logic. Heel vervelend.

Mijn vraag is:

Hoe moet ik dit ding installeren zodat het werkt. Er zit geen driver bij en het zou plug + play moeten zijn wat het DUIDELIJK niet is ondanks alle vette advertenties en de verkoper die dat ook zei dat het supersimpel werkt.

Veel van mijn songs zijn nog gemaakt in Logic 4.. dus die moeten wel geconverteerd worden door Logic Platinum 5.5. maar dat zou (toch) geen probleem moeten zijn.

Heel leuk zo'n supermooie controller - ik heb er alleen geen hol aan als 'ie het niet doet.

Vandaar dit bericht! Thanx alvast guys!!

word de us2400 wel ondersteund in 5.5 dan???

Met de nieuwste firmware moet je geloof ik niet aux4 maar de Channelbutton pakken (boven pan)

Power+Master select en dan channelbutton erbij

Origineel geplaatst door Septic

Met de nieuwste firmware moet je geloof ik niet aux4 maar de Channelbutton pakken (boven pan)

Hij herkent hem wel. Als ik Logic start (soms doet 'ie dit wel en soms niet. Hij doet het vooral wel wanneer ik de DC connector eerst er uit haal en hem dan start. Dan gaat Aux 4 3x knipperen (Logic Mode). Dan start ik Logic en dan opent gelijk het Control Surface veld met de Mackie Controller + 2 XT's.

Dus hoe moet ik het nou doen? Moet de powerbutton snel knipperen of juist langzaam knipperen?

Power snap ik.
Master select snap ik.
Maar channelbutton? Die snap ik niet.

Thanx!

Origineel geplaatst door Septic

By the way:

Iets raars wat er ook aan de hand is dat als ik de firmware update wil installeren ik maar tot stap 4 kom.

Stap 1: unplug alles dat midi geraleerd is.
Stap 2: unplug USB + DC connector uit de US-2400.
Stap 3: doe de DC connector er in, powerlamp gaat snel knippen (klopt)
Stap 4: doe de USB kabel erin (dan herkent XP dat er iets aan USB aangesloten zit.. dan druk ik next bij het firmware installatie scherm.. en dan geeft dat de melding "Can't find the Tascam US-2400 control surface please check all the wires and cables and try again".

Ja dan weet ik dus niet wat ik moet doen om die firmware te installeren.

Ik gebruik de Unitor 8 en daar is idd een driver voor. Die wordt voor op de PC ingeprikt, maar die is losgekoppeld op het moment dat ik de Tascam aan de gang probeer te krijgen.

Ik werk op OSX en kan ik het je helaas niet vertellen hoe het op PC moet.

De channelbutton zit links van de AUX1 en boven de PAN button boven in het mastergedeelte (boven logo SaneWave)
Hij moet 3x snel knipperen

Ik werk trouwens op LogicPro7.2.3 en het werkt als een trein.

Moet je trouwens de AMT niet serial sturen op de PC ipv USB (zo deed ik het wel iig)

Origineel geplaatst door Mitch Lowen
By the way:

Iets raars wat er ook aan de hand is dat als ik de firmware update wil installeren ik maar tot stap 4 kom.

Stap 1: unplug alles dat midi geraleerd is.
Stap 2: unplug USB + DC connector uit de US-2400.
Stap 3: doe de DC connector er in, powerlamp gaat snel knippen (klopt)
Stap 4: doe de USB kabel erin (dan herkent XP dat er iets aan USB aangesloten zit.. dan druk ik next bij het firmware installatie scherm.. en dan geeft dat de melding "Can't find the Tascam US-2400 control surface please check all the wires and cables and try again".

Ja dan weet ik dus niet wat ik moet doen om die firmware te installeren.

Ik gebruik de Unitor 8 en daar is idd een driver voor. Die wordt voor op de PC ingeprikt, maar die is losgekoppeld op het moment dat ik de Tascam aan de gang probeer te krijgen.

Dat heb ik nu ook op 2 laptops...op mijn desktop p4 werkti perfect. Heel raar want alles draait op xp sp2. Ik ga proberen hem up te daten via de p4 waarop hij werkt..wie weet is dat de oplossing. Maar ik denk het niet...het zal vast een simpele instelling zijn in xp...maar waar>>>????

Back