Beat slicing

De Voorman

Ouwe rot
welke software gooit geslicede beats automatisch door elkaar (remix) Ik maak zelf originele loops en wil die husselen als het ware...

Ik weet niet of je Reason hebt:
if so dan laad je je eigen gemaakte Rex loops in Reason/dr Rex;
dan moet je de noten naar de sequencer window converteren;
vervolgens noten selecteren en right clicken; via change events randomized hij (op basis van een zelf opgegeven percentage) de slices door elkaar (met wisselend succes overigens);

en uiteraard Ableton met de Beat Repeat; doet min of meer hetzelfde als hiervoor alleen dan veul beter en makkelijker;

daarnaast wellicht een van deze programma's ;
ik ben te lui om naar de specs te kijken maar wellicht zit er wat voor je bij Voorman.

Re: Beat slicing

Origineel geplaatst door De Voorman
welke software gooit geslicede beats automatisch door elkaar (remix) Ik maak zelf originele loops en wil die husselen als het ware...

Je kan ze toch opknippen en zelf door elkaar husselen, automatisch laten remixen lijkt leuk maar met een slecht algoritme (zoals meestal) zit je nog met random geneuzel wat je vervolgens moet arrangeren :(

Tja, Recycle, of anders, kweenie of je Live gebruikt.. Die deelt je loops automatisch in, kan je ze ook weer zelf vernaggelen..

Re: Beat slicing

Origineel geplaatst door De Voorman

Als je FL studio hebt kun je de loops in de fruity slicer gooien en dan randomizen.
Als je een vsti zoekt en als je het geld er voor over hebt kan ik je Devine Machine of Doppelmangler aanraden. :)

Als je Recycle koopt krijg je er een gestripte versie van Reason bij (Reason adepted). Met Recycle slice je, met Reason kun je de slices sequencen en via Rewire techniek in je DAW laten stromen. Daarnaast zit er in Recycle 2.1 een export functie zodat je de slices + midi bestand dat volgorde en nootlengte bevat kunt doorzetten naar diverse soft / hardware samplers. De formaten staan vast wel op de productsite beschreven.

EMU ULTRA sampler, beatmunger, realtime veranderen van een loop,
zo ook de bpm zonder toonhoogte verschil realtime, super.

Laatst gewijzigd:
:)

Attachments

• 80_1.jpg
    80_1.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 114
Back