plug ins in Logic

Deadstar

Ingeburgerd
Hoi,

kan iemand mij uitleggen hoe ik plug ins in Logic installeer en dan ook kan gebruiken?

Ik versleep de plug ins nu naar /library/audi /plugins (op mijn Mac) maar dit werkt niet. In de handleiding kan ik het niet vinden.

Je moet zien dat de dat plugins in deze folder staan:
bibliotheek/audio/plugins/components
De file moet een '.component'-extensie hebben.

Logic herkent enkel Audio units zoals je waarschijnlijk wel zult weten? Als je vst's wil gebruiken moet je een vst->au wrapper gaan gebruiken.
Daarna gewoon audio instrument track aanmaken en je plugin kiezen uit de lijst.

Logic apple

Logic apple

Ik heb destijds dagen zitten rommelen met symphonic choirs (vst instrument) in logic. Bleek dus dat logic express deze vst gewoon weg niet ondersteunde.

Ben toen maar overgestapt op cubase aangezien met gebruik van Logic Pro de garantie ook niet gegeven kon worden dat het zou werken.

dat komt omdat je een vst eerst moet 'wrappen' naar een audio unit. Dat kun je bijvoorbeeld met de FXpansion vst->au wrapper...

Misschien dat ze het inmiddels aangepast hebben. Destijds (jaartje geleden?) heb ik contact gehad met die software gasten van EastWest(Symphonic Choirs) en die schreven dus dat het niet kon met logic express en dat ze bezig waren de problemen met logic pro op te lossen maar dat daar nog wel wat kinderziektes in zaten.

Het computer/cubase/midi gebeuren blijft voor mij toch nog 1 grote ontdekkingsreis moet ik zeggen.}:|

Back