Jupiter 8 op MP

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De JP8 is zonder twijfel een van de meest begeeerde synths aller tijden...Idd de looks, feel, reputatie, sounds etc etc maken hem tot een absolute topmachine die nooit meer geevenaard zal worden in zijn soort..Gemaakt aan het einde van de gouden synth periode en een inspiratiebron voor heel veel muzikanten...Een JP8 in de staat waarin hij op MP word aangeboden is zonder twijfel een zeldzaam geval...De discussie over prijzen is bij een JP8 (net als bijv een Arp 2600 of MemoryMoog) totale bijzaak en doet afbreuk aan de machine..Bij dit soort instrumenten gaat het niet om de prijs maar om iets anders...Dat er hoge prijzen worden gevraagd draagt bij aan de illustere reputatie van dit soort instrumenten en is wat mij betreft volledig gerechtvaardigd.........

Een nieuwe synth aanschaffen kost in principe meer.
Deze Jupiter zal niet meer afschrijven, eerder nog meer waard worden.
Een nieuwe synth is snel de helft nog waard van de aanschaf.

Dus wat is nu eigenlijk duur ?

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik denk niet dat ie binnen 2 jaar met 40.000 eu zal stijgen
Roeit met de riemen die men binnen handbereik heeft, anders blijft het dobberen, dubben, tobben, zinken en voor altijd zwijgen.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Een nieuwe synth aanschaffen kost in principe meer.
Deze Jupiter zal niet meer afschrijven, eerder nog meer waard worden.
Een nieuwe synth is snel de helft nog waard van de aanschaf.

Dus wat is nu eigenlijk duur ?

idd...heb je die Jupiter nou gekocht???

Dat er hoge prijzen worden gevraagd draagt bij aan de illustere reputatie van dit soort instrumenten en is wat mij betreft volledig gerechtvaardigd.........

zo lust ik er nog wel een paar. hoge prijzen vragen mag omdat het bijdraagt aan de illustere reputatie. je meot er maar opkomen. ik schat dat 'de hoofdrprijs' die jij geboden hebt rond de 1500 euro ligt. dat doet dan wel weer afbreuk aan de illustere repatatie van de jp8.
:)

Beetje onduidelijk het plaatje, maar ik denk dat het een Pre-DCB model is, dus koper let erop, e2600 voor een pre-dcb model is wel een beetje teveel...

Wat een gelul weer zeg.

Fuck 2600 euro voor jup8......het gaat allemaal helemaal nergens meer over.

Maar ja ik mag de illustere reputatie niet vergeten blablablah......me reet.

Nog ff en dan fikt al die ouwe rotzooi uit, dat zal goed voor de prijzen en de wannabee handelaren zijn.

Origineel geplaatst door Leo
zo lust ik er nog wel een paar. hoge prijzen vragen mag omdat het bijdraagt aan de illustere reputatie. je meot er maar opkomen. ik schat dat 'de hoofdrprijs' die jij geboden hebt rond de 1500 euro ligt. dat doet dan wel weer afbreuk aan de illustere repatatie van de jp8.

Tel maar iets meer bovenop die hoofdprijs...Ik ben zeker de hoogste bieder

Origineel geplaatst door Jena_mu6

Nog ff en dan fikt al die ouwe rotzooi uit, dat zal goed voor de prijzen en de wannabee handelaren zijn.

Druppel op een gloeiende plaat...maarruuuh...ik ben een wannabee handelaar en ik betaal gegarandeerd de hoofdprijs dus als je wilt verkopen dan hoor ik het wel...

O ja...hij heeft de J8 weer omhoog gebumpt op MP......wil denk ik echt met pensioen...bibberende goudkoorts is uitgebroken in huize Jupiter...:duivels:

Een jupiter 8
...het blijft wel een jongensdroom... 8~

In originele verpakking

Tja, als ik nou het paard van mijn vrouw verkoop...? :eureka:
En d'r auto...

enneh...

O ja...hij heeft de J8 weer omhoog gebumpt op MP......wil denk ik echt met pensioen...bibberende goudkoorts is uitgebroken in huize Jupiter...:duivels:
Ach, misschien wil hij er gewoon een goede prijs voor ipv voor een prikkie waarna de koper hem 'toevallig' voor meer doorverkoopt :P

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Ach, misschien wil hij er gewoon een goede prijs voor ipv voor een prikkie waarna de koper hem 'toevallig' voor meer doorverkoopt :P

ik vind 2600 geen gek bod en ook al zal daar waarschijnlijk nog op te verdienen zijn, als je de klanten weet te vinden, je mag als verkoper die erachter is gekomen dat zijn ouwe jp8 op zolder nog heel wat waard is, ook wel een beetje serieus omgaan met mensen die jou zomaar 2600 bieden. en niet aan het lijntje houden om er nog eens 50 of 100 extra uit te persen.
ik snap wel wat ralph bedoelt. en ook al zou hij of een andere handelaar een klant weten die 3500 (?? ik noem maar wat) wil betalen. jan uit de achterhoek moet m ook maar zien te vinden. die meot gewoon zijn handjes dichtknijpen met 2600 euro.

Origineel geplaatst door lcasei
Synths en klanken... t zit voor groot deel tss de oren denk ik

Een aantal dagen geleden was de Disco DSP 2.8 rechtsreeks van de ontwikkelaar gratis op het net verkrijgbaar.
Snel afgehaald en installed. Dit ding klinkt !
Vraag je jezelf meteen weer af waarom nog langer 2600€ uit te geven als je dit soort VST's hoort...

Origineel geplaatst door Leo
ik vind 2600 geen gek bod en ook al zal daar waarschijnlijk nog op te verdienen zijn, als je de klanten weet te vinden, je mag als verkoper die erachter is gekomen dat zijn ouwe jp8 op zolder nog heel wat waard is, ook wel een beetje serieus omgaan met mensen die jou zomaar 2600 bieden. en niet aan het lijntje houden om er nog eens 50 of 100 extra uit te persen.
ik snap wel wat ralph bedoelt. en ook al zou hij of een andere handelaar een klant weten die 3500 (?? ik noem maar wat) wil betalen. jan uit de achterhoek moet m ook maar zien te vinden. die meot gewoon zijn handjes dichtknijpen met 2600 euro.
Hij wil minimaal 2600 hebben, ik geloof niet dat Ralph of iemand anders dat al geboden heeft; de 'hoofdprijs' is natuurlijk een relatief begrip :D. En 't maar net wat je afspreekt met gegadigden; als hij zegt dat hij gaat voor het hoogste bod en daarbij aangeeft wat voor termijn (of geen termijn; je hoeft hem niet te kopen) hij erop wil wachten, dan is dat toch prima en zijn goed recht?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Vraag je jezelf meteen weer af waarom nog langer 2600€ uit te geven als je dit soort VST's hoort...

Looks, feel, nostalgie, geld teveel ?

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Wat een gelul weer zeg.

Fuck 2600 euro voor jup8......het gaat allemaal helemaal nergens meer over.

Maar ja ik mag de illustere reputatie niet vergeten blablablah......me reet.

Helemaal mee eens Jena.

Hou het hoofd koel als het om de prijzen van Vintage spul gaat. Gaat het naar de klote moet je mazzel hebben als de Heilige Synthdokter hem voor je kan maken. Anders zal hij aan de muur eindigen als decoratie.

Prachtig instrument die JP8 maar het is niet de heilige graal ofzo... Keep Cool, relax en stop die knaken in bijvoorbeeld een hitsige vakantie op een zonovergoten eiland ofzo..haha

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back