yamaha ex 5 ruilen met korg triton classic

hammy

Ingeburgerd
Hallo allemaal,
ik kan mijn triton ruilen met een yamaha ex5

is dit wat of niet??

Laatst gewijzigd:
Ik hoop dat iemand dit een beetje snel kan beantwoorden:confused: :confused:

Laatst gewijzigd:
Wat mis je dan in je Triton? Wat verwacht je meer van de EX5? Ik weet weinig van beide instrumenten, maar meen me te herinneren dat die EX5 (op papier heel mooi) nogal wat probleempjes heeft (pin me er niet op vast). Gebruik de zoekfunctie eens. :eureka:

tja, puur financieel bekeken schiet je erbij in; een triton classic zou ongeveer 900 € op moeten brengen, terwijl dat voor de EX5 op ongeveer 300€ lager geschat moet worden. Ook op papier; de triton zou je kunnen vergelijken met de motif, dat is 2 generaties nieuwer dan de ex5 (daartussen kwam nog de S30/S90/CS6x).

Maar... De ex5 heeft features die de triton niet heeft: meerder vormen van synthese, dus ook AN (virtual analog), VL (physical modelling) en FDSP (vrij uniek qua synthese). Dat maakt van de EX5 een veel 'uniekere' machine dan de Korg, die meer een algemene bak is. Of dat je aanstaat zou je zelf moeten proberen.

Maar ik denk niet dat een één op één ruil eerlijk is voor jou.

Dat ze in prijs verschillen hangt ook af van welke opties erop zitten, dat is redelijk belangrijk.
En qua vergelijking zou je juist de ex5 en classic wel naast elkaar moeten zetten.
Met die generaties nieuwer denk ik ook dat je niet helemaal rekening houdt met de doelgroepen van de ze synths. De S serie is meer voor een ander publiek dan de EX serie.
De CS6x had bijna de ex6 geheten maar is toch maar als CS serie synth gepresenteerd.
Er zat trouwens ook nog een W serie tussen totdat de Motifs kwamen.

Hangt er ook maar net vanaf wat je wil maar hem omruilen lijkt me niet makkelijk in dit geval.

Origineel geplaatst door fuse
Dat ze in prijs verschillen hangt ook af van welke opties erop zitten, dat is redelijk belangrijk.
En qua vergelijking zou je juist de ex5 en classic wel naast elkaar moeten zetten.
Met die generaties nieuwer denk ik ook dat je niet helemaal rekening houdt met de doelgroepen van de ze synths. De S serie is meer voor een ander publiek dan de EX serie.
De CS6x had bijna de ex6 geheten maar is toch maar als CS serie synth gepresenteerd.
Er zat trouwens ook nog een W serie tussen totdat de Motifs kwamen.

Hangt er ook maar net vanaf wat je wil maar hem omruilen lijkt me niet makkelijk in dit geval.

Met het generatieverhaal had ik het puur over het rompler gedeelte. Inderdaad is de ex5 niet helemaal te vergelijken met de S-serie of de motif, de W is trouwens wel van voor de Ex-serie.
Het geluid moet je ook maar aanstaan. Op sommige fronten vind ik de EX nog steeds veel beter klinken dan de Triton.

Back