Roland U110, U220 of toch Korg M3R ???

gekko

Stamgast
Hey,

Ik wil mezelf met Sinterklaas verrassen met een cheapo klassiekertje ;). Ik ben voornamelijk op zoek naar een lekkere vintage house-piano.

Ik heb op Synthmania al geluisterd naar wat demo-mp3tjes en wat rond gesurft. En ik vond deze 3 modules wel interessant.

Wat zijn jullie ervaringen me de U110, U220 en M3R? Is de U110 echt noisy!?! :confused: (Dat vertelden ze me vroeger ook over de Alpha Juno's, maar met die ruis heb ik geen probleem)

Alvast bedankt,
Gekko!

die kenmerkende housepiano komt uit de korg m1, waar de m3 klankmatig van afgeleid is. Ik zou denken dat je dus met een m3r in de goede richting zit.
Ik ben zelf niet zo kapot van de u-serie van roland, ik vind de klanken van de m3r wat krachtiger.

Die U110/U220 werd ook veel gebruikt voor die housepiano sound hoor.

Je kunt zowiezo altijd beter voor een U220 gaan dan een U110...'t kost ook niet veel meer vandaag de dag ;)

Met een M3R kun je wel wat meer van wat ik mij van de U220 kon heinneren.

Ik heb nog wel een U-220 te koop, alleen thuis gebruikt. inc. doos en handleiding + extra drumgeluidenkaart.

En de Roland MDC-1? Hoe zijn daar de piano's?

Veel van geluiden die ik mooi vind, hebben ook vaak de attack van een piano. Die wil ik dan layeren met mijn MKS-50. Dan lekker verzuipen in galm en chorus :D

De track "Dominus" van Sterac (Steve Rachmad) bevat bv. zo'n prachtig piano-synth geluid!

Back