Welke synth moet ik kiezen?

@PP: bedankt voor de heldere uitleg. Ik weer wat geleerd en ik ga me ook zeker eens verdiepen in die Akai's!

Bedankt! :halleluja

Origineel geplaatst door Funky Dee
Dude, ik heb hem en ben echt niet aan het trippen ofzo 8o) kijk maar:

Zero-G Nostalgia VSTi includes:

INSTRUMENTS & SYNTHS: ARP 2600, ARP String Ensemble, ARP Pro-Soloist, ARP Odyssey, Casio VL-Tone, Casio CZ101, Casio PT-30, Crumar Performer, Chamberlin, Chapman Stick, Clavinet D6, Delicia Medlodica , Dubreq Stylophone, Ensoniq SQ80, Ensoniq SQ-R, Elektronika EM-25, Elka Synthex, Eminent 310, Emulator 2, Fairlight CMI IIx, Farfisa organ, Farfisa Soundmaker, Fender Rhodes, Gem DEX20, Gem S2, Hammond B/C3, Hammond M102, Hohner Pianet, Jen bass Pedals, Kawai K5000, Korg Prophecy , Korg Trident, Korg Wavestation, Korg M1, Korg MS20, Korg Polysix, Korg X5DR, Mellotron, MemoryMoog, MiniMoog, Moog Taurus Mk1, Moog Opus, Moog Voyager, MultiVox MX202, NanoBass, Novation SuperNova II, Modulus Monowave, Novation K-Station, Oberheim Matrix 12, Oberheim Matrix 1000, PolyMoog, Prophet 5, PPG Wave 2.2, RMIElectrapiano, S+S synths, System 100, TB303, VP300 Vocoder Plus, Alpha Juno 2, D50, Jupiter 6, MKS50, RS202, SH101, Sci-Fi, Suzuki SX-500, TI Speak & Spell, Wurlitzer EP200, Wurlitzer EP203, Vako Orchestron, Vox Continental, Yamaha CP70, Yamaha DX7, Yamaha CS1x, Yamaha CS5, Yamaha CS80, Yamaha CVS10, Yamaha SY2, Yamaha SY85, Yamaha TX81Z.

BEATBOXES/DRUM SYNTHS: Ace Tone 'Rhythm Ace', Akai XE8, Akai XR10, Alesis HR16, Alesis HR16b, Alesis SR16, Boss DR55, Boss DR220, Fricke MFB512, Kawai R5/R50E, Korg DDD1, Korg DDM110/DDM220, Linn LM-1, Linn 9000, Mattel Synsonics, MXR 185, Sequential Drum Traks, Sequential Tom, CR78, TR606, TR707, TR727, TR808, TR909, Simmons SDSV, Yamaha RX11, Casio RZ1, Emu Drumulator, Keytek MDP40, Korg 'Mini Pops', Linn Drum Mk2, Oberheim DX, TD7 V-drums, TR505, Sakata DPM48, Sound master SR88, Sound Master Stix, Soundtech Rhythm 12, Pearl DRX-1, Pearl Syncussion, Yamaha DD10

Link

inderdaad , geen vst's het zou wel geweldig zijn om die hele lijst daadwerkelijk als vst ( of nog beter: hardware!!:D )
thuis te hebben... lekker lekker lekker :) wel vette stroomrekening, maar die hadden we toch al :D

Ja oke, het is wel een VST, maar geen softsynth

kan ook niet, als je die hele lijst VSTi's moet inladen als je cubase opstart ben je 48 jaar bezig, ongeveer..

Origineel geplaatst door man-T
inderdaad , geen vst's het zou wel geweldig zijn om die hele lijst daadwerkelijk als vst ( of nog beter: hardware!!:D )
thuis te hebben... lekker lekker lekker :) wel vette stroomrekening, maar die hadden we toch al :D

kun je deze set ook in kontakt stoppen ...? of moet je percé gebruiik maken van de kompakt sample player...? en behoud je dan alle functionalitijd...? of zijn de filters en shit van die kompakt player zo aan gepast dat ze "enigsind" overeen komen met die van de originele hardware < wat ik me bijna niet kan voorstellen.

Ik ga binnenkort een Clavia Nord lead 2X halen maar ik twijfel toch nog een beetje.

Heeft iemand van jullie deze ook thuis 1 liggen? zoja waar gebruiken jullie hem voor? (welke muziek, filmmuziek, beurs muziek, reclames, ect,)

Ik wil hem gaan gebruiken voor: muziek (hardstyle, electro house club achtige muziek)
Maar ook voor bij video fragmenten en of reclames.

Ik wil er waarschijnlijk ook nog een acces virus C of B bij kopen en sluit deze daar dan ook mooi op aan?

Is deze daar goed voor te gebruiken?

Vinden jullie 900 euro voor een demomodel die er nog netjes uitziet en eigelijk niks geleden heeft veel geld of is dat een goede prijs?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Origineel geplaatst door djberjo
Ik ga binnenkort een Clavia Nord lead 2X halen maar ik twijfel toch nog een beetje.

Heeft iemand van jullie deze ook thuis 1 liggen? zoja waar gebruiken jullie hem voor? (welke muziek, filmmuziek, beurs muziek, reclames, ect,)

Ik wil hem gaan gebruiken voor: muziek (hardstyle, electro house club achtige muziek)
Maar ook voor bij video fragmenten en of reclames.

Ik wil er waarschijnlijk ook nog een acces virus C of B bij kopen en sluit deze daar dan ook mooi op aan?

Is deze daar goed voor te gebruiken?

Vinden jullie 900 euro voor een demomodel die er nog netjes uitziet en eigelijk niks geleden heeft veel geld of is dat een goede prijs?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
Hey .. goede keuze als je het mij vraagt.... heb er eentje te leen gehad ooit van een vriend... een erg goede virtueel analoge synth... ik denk wel voor alles geschikt... maaaarrr... wel rekening houden met: niet al te veel stemmen ( 20 , wat eigenlijk niet echt heel weinig is trouwens..maar mischien wil je er meer...) en 4 parts, en geen effecten aan boord zoals delay en reverbs... wel weer 4 outputs ( 2x stereo of 4x mono als ik me niet vergis.... dus als je een mengtafel hebt en een (paar) losse effect bakken hebt....geen probleem... ) maar erg goed klinkende synth.. hmmm 900 euro is wel veel denk ik ...maar dat kun je wel uitzoeken op internet... als je die virus erbij koopt dan zou je hem ook nog daar doorheen kunnen sturen en de fx van de virus erover zetten (de virus heeft toch een input of ben ik nu gek....) ,, maar das niet optimaal.... die input kun je ook op andere manieren creatief gebruiken...

oh hier staat average price 880 us dollar.. das ongeveer 660 euro... en das voor nieuw en ongebruikt....
http://www.sonicstate.com/synth/_inc/specs_only.cfm?synthid=1410

oh als iemand me niet gelooft met mn rekenkunsten.... http://www.allesamerika.com/dollar-euro-omrekenen.html

succes":)

mij lijkt 20 stemmen best veel, maar dit wordt nou ook mijn eerste hardware synth, maar daar is misschien wel wat op de vinden zodat je meer stemmen kan krijgen in je geluid.(20 stemmen opnemen afspelen + nieuwe toetsen erbij.)

Ik heb een korg kaos pad 3 thuis liggen en dan kan ik hem daar doorheen halen of de effecten uit Ableton live.

Ik vind het best raar dat hij in die winkel wat jij zei zo goedkoop is want bij i 4 muzique en feedback ligt hij voor 1100 euro nieuw.

Maar ik vraag me af of 900 euro dan niet te veel geld is. want het scheeld maar 200 euro met een nieuw model.
Ik moet wel zeggen hij is als nieuw geen krasje helemaal niks, alles erbij behalve de doos.

Origineel geplaatst door djberjo
mij lijkt 20 stemmen best veel, maar dit wordt nou ook mijn eerste hardware synth, maar daar is misschien wel wat op de vinden zodat je meer stemmen kan krijgen in je geluid.(20 stemmen opnemen afspelen + nieuwe toetsen erbij.)

Ik heb een korg kaos pad 3 thuis liggen en dan kan ik hem daar doorheen halen of de effecten uit Ableton live.

Ik vind het best raar dat hij in die winkel wat jij zei zo goedkoop is want bij i 4 muzique en feedback ligt hij voor 1100 euro nieuw.

Maar ik vraag me af of 900 euro dan niet te veel geld is. want het scheeld maar 200 euro met een nieuw model.
Ik moet wel zeggen hij is als nieuw geen krasje helemaal niks, alles erbij behalve de doos.

ik heb de info van de link die ik had geplaatst.. daar staat zoals je ziet dat dat de average price is, mischien is het wel in verband met de verschillen in de belasting die per land verschillen, maar dan moet je even zoeken op i-net of je hem mischien niet online nog goedkoper kunt krijgen.... en wat die stemmen betreft, het is maar hoe je ermee omgaat....als je een mooi geluid wilt layeren met en ander, en je speelt bijv een akkoord met 5 noten, dan ben je al 10 kwijt, wat er gebeuren kan als je de synth tot het uiterste gebruikt qua stemmen, dat er dan noten afgekapt worden waarvan je juist wilt dat ze doorklinken.... dit had ik bij mn eerste synth, de Z1, 12 stemmen polyfoon, en dan krijg je dat toch snel. maar voor 4 parts is 20 wel een mooi aantal denk ik ... nou ja laat ik zeggen dat ik wel denk, (of je hem nou goedkoper kunt krijgen of niet) dat je voor 900 euro in ieder geval niet lang zult tobben over het bedrag als je eenmaal aan het spelen bent...:)

Na al een hele tijd trouwe lezer te zijn geweest van dit forum heb ik nu besloten me aan te melden aangezien ik een workstation wil gaan aanschaffen over een paar maanden (het heeft geen haast, ik wil me eerst heel goed orienteren). Ik ben zanger/pianist en zing/speel jazz en alle aanverwante stijlen. Om maar even heel lomp alle creteria te gebruiken die in de in TS staan:

- Het bedoelde gebruik is: Bij live optredens. Daarnaast ook voor het produceren van muziek. Hierbij hou ik er van zo weinig mogelijk de computer te gebruiken. Dat is nou eenmaal wat ik fijn vind. Ik wil graag fijne opnamemogelijkheden en veel sampling mogelijkheden. Wat voor mij belangrijk is als pianist is het piano geluid. De hammer haalt het toch nooit bij een vleugel maar verzwaarde 88 toetsen moet het zeker zijn (is dat niet altijd zo bij een workstation?). Daarnaast ben ik nogal fan van de wat meer elektronische jazz (enorme Herbie Hancock fan). Wat bij mij ook erg hoog op het lijstje staat is de gebruiksvriendelijkheid (interface). Ik hoop hiermee een beetje goed omschreven heb wat ik wil. Dat is nogal moeilijk namelijk. Vragen zijn altijd welkom!

- Mijn budget is: ca 2500 euro

- Eventueel andere gear die je hebt: Een roland XP-80 8)

welkom. Heb je al eens gekeken naar de Rolan Fantom en de Yamaha Motif? Die lijken alles te kunnen wat jij wilt doen.

Ja, ik heb die series allebei bespeeld (alleen niet de Motif XS). Van de interface van de motif ES was ik niet zo weg. Daarentegen van de fantom X wel. Ik vraag me alleen af waarom ik de X8 boven de S88 zou moeten verkiezen. En wat is er nu eigenlijk zo revolutionair aan de Motif XS?
Tipt Korg nog aan één van deze workstations? (behalve de OASYS).

"Kickje" alhoewel het een plakkertje is, plus: De Korg M3. Wat doet dit instrument meer of minder in vergelijking met de anderen (motif, fantom, triton)? Volgens mij is hij nog niet zo lang uit. De prijs ligt tussen de fantom X8 en de motif XS8. Ik heb gelezen dat er een 88-key versie is maar ik heb hier nog geen enkele foto van gezien. Bij musik-produktiv hebben ze 'm ook (nog) niet. Die heb ik eventjes een mailtje gestuurd.

sounds

sounds

Hoi,

Ik wil graag een korg triton extreme 61 aanschaffen.
Zitten hier standaard goeie piano sounds in?
Ik wil ook graag een 2e synth. Mijn budget voor nog een synth ligt op: 900-1000
Waar moet ik aan denken? bijvoorbeeld een Korg Triton TR 76 of juist geen 2e korg maar een roland of Yamaha?

Of kan ik beter een Roland X7 aanschaffen met een Korg Triton TR 76...

Wie heeft goede adviezen?

Greetz Ronald

De pianosounds uit de triton ben ik niet erg bekend mee, dus daar kan ik je niet mee helpen..

Maarr, ik zou niet als je van plan bent een Triton Extreme 61 te kopen, ook nog een TR 76 ernaast zetten. Volgens mij heb je dan heel veel dezelfde geluiden (omdat het allebei synths zijn die op de triton engine gebaseerd zijn zover ik weet). De vraag is echter ook of je er nog wel een ander workstation (Fantom / Motif) naast moet zetten, aangezien daar ook weer de 'bekende' geluiden in zitten (piano's, blazers, orgels, gitaren, strijkers etc) die ook al in je Triton Extreme zitten (misschien dat de orgels in de ene net wat lekkerder klinken dan de ander, dat zou wel kunnen natuurlijk, maar over het algemeen heb je veel dingen dubbel).

Wat je er dan wel naast zou kunnen zetten ligt een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen. Maak je veel gebruik van orgels / e-piano's dan zou je kunnen kijken naar bv een Nord Electro (misschien 2e hands vanwege je budget). Wil je toch meer de synthesizergeluiden, dan zou je kunnen kijken naar een van de vele VA synthesizers.

welke synthesizer

welke synthesizer

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb net mijn korg N1 verkocht en zoek nu een vervanger. Ik heb nog een een Korg XD50 en een Yamaha U-101 module.
Ik wil het het liefst 76 toetsen, maar wat ik nog belangrijker vind is dat ik een synthesizer zoek die mooie piano klanken heeft. Ik heb gekeken naar de Korg triton le en de Roland fantom.
Heeft iemand een advies. Ik heb ongeveer €1000,- te besteden.
Bedankt voor de hulp.

Hmm, veel vragen.
- door welke bomen zie je welk bos niet meer?
- wat wil je ermee gaan doen?
- band of studio, professioneel of gewoon beetje hobby'en (band stelt iets meer eisen aan kwaliteit, studio vooral aan geluid en mogelijkheden, wil je alleen maar hobbyen dan kan het goedkoper - mijn roland XP80 heeft veel minder dan 1000 euro gekost, topding voor dat geld m.i.)
- wil je echt piano gevoel (dan heb je een gewogen keyboard nodig, volgens mij zijn die meestal 88 keys, m.u.v. antal Kurzweil modellen)
- gaat het je vooral om de piano klanken, dan kun je ook een electrische piano naast je Korg XD50 gebruiken, of je Korg eruit doen (en dan ook de u101 - ken ik eigenlijk niet, maar een fantom en triton kunnen waarschijnlijk veel meer).
En even rondchecken op het forum, want de vraag is al veel gesteld.

Roland Fantom FA76

Roland Fantom FA76

Ik gebruik hem vooral voor live optredens.....ik zag nu de Roland Fantom FA76 voor €1200 is dat wat?

Natuurlijk is het wat, of het wat voor jou is zul je zelf moeten bepalen. Wel een wat oudere fantom m.i.. Overigens ben ik niet zo in to the prijzen van deze dingen, dus of het een goede prijs is weet ik niet. Een nieuwe yamaha MO8 (88 keys) zit ook rond die prijs. De Triton LE 76 en 88 ook, maar daarover heb ik wel eens mindere verhalen over het klavier gelezen. Optie kan ook zijn een wat ouder goed keyboard (kurzweil, roland etc.) met bijv. een moderne soundengine uit een korg micro-x. Dan kom je rond de zelfde prijs.
Keertje luisteren en spelen is vaak het belangrijkste.

Motif ES7 (eventueel 2e hands). Mooie piano samples, ook de digitale en m.i. goed te gebruiken voor live optredens.
Perfecte all-rounder.

Back