|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
. Dit is net zoals bij een willekeurige autodealer binnenstappen en dan vragen "welke is de beste?". Sommige autodealers verkopen sportauto's (en die gaan hard maar zijn waardeloos op ruw terrein, of als je zwaar materiaal moet vervoeren), sommigen verkopen vrachtauto's (niet geschikt voor racen of om de familie mee op uitjes te nemen) - kortom, voor wat voor soort geluiden wil je de synth gaan gebruiken?
Is al vaak langsgekomen, en toch kopen mensen nog hardware en toch maakt zo'n synth meer indruk dan een kartonnen doos met een CD erin. Ook werkt die synth ongeacht je Mac of PC draait, ProTools, Cubase of Logic. De keuze soft/hard hangt er van af:
Zie boven, en elke minuut die je aan dit soort kwesties besteed is een minuut waarin je geen muziek maakt. Heeft die gast die software gebruikt toch weer mooi een minuut extra!
.
. Een keyboard (eigenlijk home keyboard, entertainment keyboard of arranger keyboard) is een workstation waarvan enkele eigenschappen bevroren zijn. Zo is het bij de lagere modellen vaak niet mogelijk zelf geluiden samen te stellen en wordt er een reeks voorgeprogrammeerde ritmes meegeleverd waaruit je kunt kiezen.
Origineel geplaatst door Peekay
En als ik nou naar hardware synth opzoek waar ik dit soort dingen uit kan halen. * Kan iemand mij dan adviseren?
Mwa, da's meer een kwestie van karakter. Een Nord Lead klinkt over het algemeen wat 'kouder' en kan goed door de mix snijden, een Alesis Ion klinkt wat warmer en 'romiger' (sorry voor de termenWant ik hoor altijd dat synths meestal geschikt zijn voor alle muziek stromingen, maar sommige synths hebben, lijkt mij, meer zulke kenmerken als weer andere synhts...
) terwijl een Virus goed is in aggressief en duister klinken. Muziek uit de jaren '80 klinkt anders als die uit de jaren '70, en dat ligt voornamelijk aan de nabewerking en het totale proces, maar met een synth wil je dan liever vrij snel "zo'n sound" hebben en dan telt karakter meer mee.Sorry, ik zit nog even op m'n werk, maar ik zal m'n best doen. Eigenlijk had je dit wel beter in klank, geluid & theorie kunnen vragenDe lead & bass die ik bedoel komt erin bij 34 seconden!
.
.Alleen als je er een kwijt moet :p - maar echt, een Micromodular is al genoeg - een AN1x zelfs al.Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik denk dat je met een Nord Modular G2 een heel eind komt......

Help!
En niet echt realistisch meer. Een alleskunner waar je mee vooruit kunt is denk ik een Roland JV-1080, alleen zijn die weer net wat prijziger. De Roland JV-1010 is ook een optie. "De zaal vullen" - naja, dat ligt nog altijd aan de PAOrigineel geplaatst door anoukane
Ik ben een Rush fan en speel bas. Nu heb ik een Roland PK-5 aangeschaft, maar heb alleen nog geen module.
Ik zat zelf te denken aan de Yamaha TX81Z, alleen schijnt die niet echt gebruiksvriendelijk te zijn.
. Of een half-rack Korg module (half-rack is formaat Nanobass) - X5DR, 05R/W of zo, die kun je al voor errug weinig krijgen.Daar zitten volgens mij echter geen strijkers in.Of misschien de NanoBass..
Bedankt voor je antwoord. Ik zal eens wat meer info winnen over de modules die jij noemt.
(Leuke smiley's hier trouwens) 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Welke synth kan ik nu het best gebruiken om grootse soundscapes te maken?
Heb hier eens gezien: hier
maar dit zonder de gewenst resultaat. Vooralsnog gebruik ik de Voyager (+ VX351 + CP251) hiervoor, maar nog niet tevreden over wat ik er uit kan halen. Moet ik misschien een wavetable synthgebruiken? Voor wat ik verder heb staan: zie gierlijst.
Software is ook een optie [bijvoorkeur freeware], maar heb slechts een 1.1 gHz Athlon staan, dus moet wel licht kunnen draaien.
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Iemand?
NI Absynth misschien? Of zo'n als VSTi vermomde sample-DVD als Zero G Morphology ofzo?Origineel geplaatst door Yawgmoth
Iemand?