Welke synth moet ik kiezen?

Re: help mij met het uitkiezen van een nieuwe synth (virus, waldorf etc)

Re: help mij met het uitkiezen van een nieuwe synth (virus, waldorf etc)

Origineel geplaatst door keyz
hello peeps,

ik ben op zoek naar een nieuwe synth, voornamelijk voor zware, vette leads... ik produce meer rnb/club hiphop/crunk dus het liefst heb ik een bak die vol tranceleads etc... vol zit, of waar je zulke sounds uit kan halen... veel stemmen heb ik niet nodig 12 (of maybe meer voor unison) ofzo, maar wel een vette, harde sound

zelf bezit ik een yamaha motif 6 en een micro x, en ik heb mijn microkorg verkocht omdat ie niks was in de stijl dat ik wou...

ik heb volgende bakken staan bekijken, en ik vraag indien mogelijk wat jullie ervaring ermee is, zowel positief als negatief, want ik zie ze hier nergens in de winkels liggen

ACCES VIRUS TI KEYBOARD 5 octaafs
WALDORF MICRO Q (veel minder voices)
V SYNTH

dank je

veel stemmen heb ik niet nodig 12 (of maybe meer voor unison) ofzo, maar wel een vette, harde sound
ik denk hierby aan usher,...

uh wat voor synth is dat zon schreeuw lead ,..
met veel software kan dat ook ,.. van jp8 / pentagon ,..gratis
lead synths een nordlead

:halleluja

ik heb een zeer electronische sound.... ik wil geen standaard hiphop maken

de jp8 plugin, heb ik, is nice, maar ver van top, nordleads hebben me nooit aangesproken
die schreeuw lead van usher komt denk ik van een alesis ion, maar kan je op vele synths maken
het is iets in die stijl, maar het mag ook harder zijn

ik wil een synth die stevig is (ion is daarvoor wat minder) en bijna bugvrij

dus het is ofwel

waldorf micro q + alesis ion...

of

acces virus TI, sinds ik enorm veel mensen er superveel lof hoor over spreken

Usher? dat is toch allemaal v-station, die trance dingetjes...

maakt voor de rest niet zo veel uit welke synth je dan neemt...
er staat een Novation Supernova te koop voor 650 met 24 stemmen...

Of een virus b/c standaard verhaal...

In een interview dat ik een tijdje geleden las kwam naar buiten dat de beroemde Usher - Yeah lead uit de Novation A-station komt.

Heb zelf op mn Novation KS-rack (Gebaseerd op zelfde engine) een patch gebouwd die echt ZEER dicht bij het origineel komt.. Misschien is dit ook wel iets voor je dus.

@Koekebakker:
ik raad je aan iets anders dan FL te gebruiken als je audio van een extern apparaat wilt opnemen.
FL is namelijk vreselijk omslachtig qua audio recording. Cubase kost wel een paar duiten, maar
dan zit je ook geramd voor de rest van je producties.

Euh, ik weet niet met welke versie van FL jij hebt gewerkt? Maar je kan er prima audio mee opnemen hoor, je moet alleen wel steeds even klikken op dat diskette icoontje in de mixer, een input selecteren, de opname starten en je kan beginnen.. (In FL6 dan)

Ik heb een vraagje of iemand mij kan vertellen hoe het geluid door een synth gaat.

wat betekenen/ doet hij geluid bij de filters, ocsielies ect?

Ik weet dat ik de vraag niet moet stellen maar welke synths worden veel gebruikt voor de volgende muziek gerne: Club, groove, dance, hardstyle, jumpstyle?

Is de REFX Vanguard goed om mee te beginnen als softsynth of kan ik beter een andere kiezen?(hardware of software)zoja welke raden jullie mij aan om een keer naar te kijken?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Origineel geplaatst door djberjo

Ik weet dat ik de vraag niet moet stellen maar welke synths worden veel gebruikt voor de volgende muziek gerne: Club, groove, dance, hardstyle, jumpstyle?

Is de REFX Vanguard goed om mee te beginnen als softsynth of kan ik beter een andere kiezen?(hardware of software)zoja welke raden jullie mij aan om een keer naar te kijken?

hallo Bjorn

REFX Vanguard is geloof ik vooral trance gerelateerd (ik ken de synth niet, maar dat lees ik wel eens hier op het forum ;) )

Er zijn vele synths, vst of hardware synths, dus zo'n echte met knopjes en een toetsenbord) en voor jou gewenste stijl weet ik niet zo snel een aanrader, simpelweg om dat ik niet thuis ben in die muziekstijlen maar andere op dit forum zeker wel.

Wel kan ik je aanraden, als je een beginende leek bent op synth gebied om te beginnen met 1 synth en die totaal uit te pluizen en eventueel te programeren want hoe meer synths hoe meer chaos ;) .

succes met je zoektocht :doei:

Origineel geplaatst door gerrie79
hallo Bjorn

Wel kan ik je aanraden, als je een beginende leek bent op synth gebied om te beginnen met 1 synth en die totaal uit te pluizen en eventueel te programeren want hoe meer synths hoe meer chaos ;) .

succes met je zoektocht :doei:

Dit bedoel ik ook voor me zelf dat ik op het begin een goede synth koop waar ik een tijdje mee vooruit kan en waarmee ik ook leer hoe een synth werkt.

Ik heb al een master midi keyboard (CME uf5)

verder nog bedankt voor je antwoord.

Mvg,

Bjorn Berkvens

Hello iedereen,

Ik ben op zoek naar een synth. Al jaren speel ik met een Yamaha PSR. Intussen ben ik - vind ik zelf - wel toe aan een synth, een home keyb. wordt voor mij steeds beperkter in de mogelijkheden.

Ik ben van plan om met een sequence programma 'm aan de PC te hangen. Nu lijkt me dat tegenwoordig vrij gemakkelijk door de USB aansluitingen.

Doel: thuisgebruik en homerecorden

Wensen: voornl. goeie piano-, bass-, en strijkers-sound, kortom meer de echte instrumenten. Drumkits moeten ook goed zijn.

Wanneer de synth fatsoenlijk zonder PC gebruikt kan worden (opnemen) is dat zeker een pluspunt voor mij.

Verder heb ik het liefste 61 toetsen. Dit ben ik gewend van de keyboards, vind ik prettig werken, en meer heb ik niet nodig. Dus 61 is genoeg voor mij.

Budget heb ik niet echt vastgesteld, het ding mag best wat kosten als ik er een hele tijd mee vooruitkan en veel mogelijkheden biedt. Max. 2000 euro in ieder geval, dat is wel de bovengrens.

Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden. Als jullie een Roland oid aanraden zal het wel moeilijk worden om na zoveel jaar Yamaha voor een ander merk te kiezen .. ;)

Bedankt alvast voor de hulp!

Misschien een Yamaha Motif ES 6 (Ze zijn dan al wel wat verouderd)

Misschien dat je de nieuwe Yamaha MOTIF XS6 eens moet uitproberen? Ik ken de priujs er wel niet van, maar ik denk dat deze we niet boven de 2000€ zal liggen :-)

Als je naar roland wil: de Fantom 6 :-)

Veel succes nog iig 8>

heb zelf een yamaha psr 290 staan, werkt prima als midi keyboard...

ga eens een keer wat uitproberen in de muziekwinkel en laat je daar goed informeren (niet meteen kopen) en post je overwegingen hier. dat maakt het kiezen een stuk makkelijker!!

bliepbliep

Ik zit ook nog in mijn maag met de vraag welke synth ik zal gaan aanschaffen (hardware).

- Het bedoeld gebruik is: synths en effecten voor vooral trance
- Mijn budget is: tussen de 500 en 700 euro
- Eventueel andere gear die je hebt: aan hardware synths nog niets, dus dat gaat mijn eerste worden.

Ik zat zelf te denken aan een Roland JP8080, maar deze is ook al een aantal jaren oud. Ik zou graag eens horen wat jullie mij adviseren! :)

Kijk eens naar een Virus. Ideale sound voor trance, en tot 16 parts multitimbraal.

Dat wil zeggen dat je er tot 16 geluiden tegelijk uit kan halen. Dus bijv. tegelijk een bassline, leads, pads, wat drums en nog wat FX sounds bijvoorbeeld. Rond de 550 moet je wel een B kunnen scoren.

Oke, Virus B, ik zal er eens naar gaan kijken, bedankt voor je advies. Maar deze zou jij dus boven de JP8080 verkiezen voor trance? :)

qua sound moet je zelf ff kijken wat je meer bevalt, maar vooral omdat t je eerste synth is leek me de multitimbraliteit wel erg handig. Een JP kan maar tot 2 sounds tegelijk aan.

Hoe bedoel je tegelijk?

Heb je dan zo veel uitgangen of hoe gaat dat in zijn werk?

Misschien een domme vraag maar ik vraag me dat gewoon af.

Wat vinden jullie de "beste" softsynth Albino of Ark 2600 V.

Ik zoek agresieve, enge, agresieve geluiden voor hardstyle en meer happy, blije geluiden voor jumpstyle welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

Eventueel zou ik ook groove, funky, club willen produceren.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Origineel geplaatst door The Poisoner
qua sound moet je zelf ff kijken wat je meer bevalt, maar vooral omdat t je eerste synth is leek me de multitimbraliteit wel erg handig. Een JP kan maar tot 2 sounds tegelijk aan.

Qua sound bevalt me de JP8080 meer, maar een Virus B lijkt me ook zeker wat. Wat bedoel je precies met de multitimbraliteit? En hoezo kan een JP maar 2 sounds tegelijk aan?

Origineel geplaatst door X-tract
Qua sound bevalt me de JP8080 meer, maar een Virus B lijkt me ook zeker wat. Wat bedoel je precies met de multitimbraliteit? En hoezo kan een JP maar 2 sounds tegelijk aan?

Dat wil zeggen dat je 16 sounds onder elkaar uit de synth kan halen. Dus je zou dan bijvoorbeeld een hele plaat kunnen maken en afspelen met alleen die synth. Met een JP8080 kun je blijkbaar(ik heb er zelf geen maar dit maak ik hieruit op) maar 2 sounds tegelijk spelen dus bijv 1 string en 1 bass.

Ah oke. Ik heb me er vandaag nog eens goed in verdiept, verschillende demo's beluisterd over en specificaties opgezocht, maar wat me opvalt is dat de Virus B toch een heel stuk kleiner is dan de JP8080. Kan iemand mij vertellen waaron dit precies is? En of het uitmaakt qua sounds, want daar gaat het me uiteindelijk om.

Back