Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
). Wat denken jullie/raden jullie mij aan? groeten,
). En geldt het branden hetzelfde als het omzetten naar mp3? want daar ondervindt ik niet veel geluidskwaliteit verlies.
. Wat betreft de Yamaha en de Korg Legacy: de Yamaha kan ik voor 150 € + standaard meenemen en de Korg Legacy voor een kleine 90 € ( en daar zit de software bij). Het nadeel van de Korg lijkt mij de kleine toetsen en het feit dat het een controller is, en dat het overzetten/updaten niet gemakkelijk zal worden (met die nare licentieregels van Korg). Over de Yamaha heb ik goede verhalen gehoord over het werk als controller: grote fijne inspeeltoetsen. Ook kan je er leuke sounds uit krijgen als je er goed mee kunt omgaan
. Geef jullie advies maar: welke is het beste voor controllen + beste sounds + prijs/kwaliteit. groeten ! 
Eigenlijk is je geluidskaart van groter belang als je controller, waarschijnlijk loop je al je hele " produceercarriere" met het probleem dat; heb je een trackje gemaakt -- wil je deze aan je vrienden laten horen -- dus je brand hem op cd -- je stopt hem in je cd speler en luistert en denkt dan: " huh, nu klinkt het heel anders? "
voor een xtra geluidskaart ben ik al aan het kijken ( een instapmodel aangeraden door goede produecer ). En geldt het branden hetzelfde als het omzetten naar mp3? want daar ondervindt ik niet veel geluidskwaliteit verlies.
. Misschien dat jullie wat kunnen helpen!
)
Origineel geplaatst door Eclectus
@Chulukinat: misschien is een Waldorf Pulse wel wat je zoekt. Past ruimschoots binnen je budget en ze worden vaak tweedehands aangeboden.
Origineel geplaatst door Eclectus
...Eén tip: de draaiknoppen van de Pulse zijn erg gevoelig en gaan door onvoorzichtig gebruik snel verslijten, dus zorg ervoor dat je ze kan testen voor je overgaat tot de aankoop. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, als hij maar niet mishandeld wordt.
Origineel geplaatst door Chulukinat
Ik heb me al een beetje georienteerd en synths als de moog little phatty of the voyager beschikken over wat ik zoek maar kosten me eigenlijk teveel opoffering van andere gear daarom bij deze de vraag welke synth ik het best kan kiezen?
- Het bedoeld gebruik is: warme bas sounds met genoeg low end...voor toevoeging aan sample based hiphop uit de mpc ( denk richting detroit hiphop )
- Mijn budget is: +/- 500 euro ?
- Eventueel andere gear die je hebt: Korg MS2000r
verder lijkt het me fijn om wel over midi te beschikken en ook de optie om patches op te slaan...