Welke synth moet ik kiezen?

Waarde forumgenoten,

Wie oh wie helpt me in mijn zoektocht?
Graag zou ik een leuk synthje willen verwelkomen in mijn bescheiden setup die momenteel bestaat uit:
Behringer edge
Behringer td-3-mo
Waldorf blofeld
Audrey horrorscape
Arturia microfreak

Ik maak industrial en hardcore en zou naast de microfreak die ik nu het meeste gebruik het liefst een karaktervolle, vieze analoge counterpart zetten.
Uiteraard met genoeg knoppen! Door het gemis daaraan op de blofeld gebruik ik hem te weinig.
Eventueel met keys, maar niet teveel want daar heb ik geen ruimte voor (tabletop of rack mag ook).
Geheugen en multitimbraliteit interesseren me niet zo maar als het er op zit is dat prima. Het mag een mono of poly zijn en ik heb geen problemen met behringer 😅

Sterker nog, omdat het budget nogal krap is zit ik nu voornamelijk in hun lineup te kijken.

Shoot!

IS PWM Mantis boven je budget (in de flitskoopjes thread onder de 1000 te vinden). Boordevol karakter, gedistortieerd filter.

Wasp is geil. Ms20 mini. Pro one. Malevolent. Mantis is te braaf

minilogue xd met of zonder keys is ook plezierig maar heeft n display, da's hier altijd een minpunt. Ik draai liever knoppen met mijn oren dan ogen

MS-20 of K2 staat hoog op de lijst! Een echte is buiten mijn bereik maar een mini zou misschien wel kunnen. Ik zie dat er van de K2 een mk2 is met fm en osc sync. Waarschijnlijk wil ik die of is er een reden om de eerste te kopen?

De pro one heb ik ook altijd heel mooi gevonden maar die heb ik nog nooit bewust in het echt gehoord. Ga ik ook verder onderzoeken.

minilogue xd met of zonder keys is ook plezierig maar heeft n display, da's hier altijd een minpunt. Ik draai liever knoppen met mijn oren dan ogen
Ga ik ook verder onderzoeken. Hier heb ik geloof ik wel eens mij gespeeld maar in mijn herinnering was hij te braaf

Ik denk dat de mk2 k2 geïnspireerd is op de korg ms20m - niet de m van mini, maar de m van desktop. De MS 20M kit. Verder verdiep ik me niet in dat cloon merk, integendeel. Maar de wasp is tof als die cloon tenminste die loop functie enz heeft zodat je in audio kan gaan qua lfo speed. Maar ik denk,dat je kans hebt op midi issues en andere ongein met dat merk. Maar ik laat me er verder niet over uit.

De MS20 kan heel lief, mooi maar ook heel agressief zijn.
Dus als je zegt industrial dan is het een goede keuze.

Die Minilogue XD heeft ook veel MS20 dna.
Heb zelf de Prologue en een MS20 en kan die allebij hetzelfde laten klinken.
De MS20 gaat in het smerige terein wel een stuk verder.
De XD en de Prologue verschillen ook niet veel.

Dus een ms20 mini of een xd zijn prima opties.

Ik vond de vco's van de XD behoorlijk lofi. Qua architectuur is het best een beperkte synth maar in combinatie met de sequencer met meerdere modulatie tracks en de ingebouwde effecten is het wel een werkpaardje waar je snel sounds mee maakt. Sequences per preset opslaan is ook erg fijn.

Minilogue XD +1

Back