Microkorg, iets voor mij?

Dennisb: bedankt om zo to the point al mijn vragen te beantwoorden.

Ik heb de indruk dat ik met het (grotendeels) begrijpen van de matrix al verder ben dan veel gebruikers op bv youtube of in reviews, die het draaien aan de knoppen nog steeds als een random loterij zien. Het lijkt me helemaal niet zo moeilijk, en veel directer en dus leuker dan bv mijn K-1M digitaal ding. Daar maak ik nauwelijks geluiden op, omdat het zo omslachtig en afstandelijk moet gebeuren.

Ik zie op MP inderdaad vaak vraag 250-275. Hier begint men vaak op 250, zakt dan naar 225.

Nuja, ik denk dat ik voor de micrkorg ga. Als ik de fondsen vrij heb. 225 voor een complete microkorg in goede staat, geen fratsen, ik betaal jij stuurt op. Dat is voor de verkoper ook snel en duidelijk :). En de afgelopen tijd zijn er hier meerdere voor 225 de deur uit gegaan.

Als je het ding gewoon thuis gebruikt, lijkt hij dan betrouwbaar of wat zijn de ervaringen van de afgelopen jaren?

k heb m nog niet zo lang dus ik weet niet hoe lang ie zich houdt maar hij komt op mij ondanks zijn "cheap looks" wel betrouwbaar en degelijk over, lelijke maar stevige solide draaiknoppen. De micron bijvoorbeeld komt niet zo degelijk over en is dat volgens mij ook niet qua knopjes die aanvoelen alsof je ze er zo afdraait ;)

lelijke knoppen? wat een gek zeg! dat zijn dezelfde knoppen als op de moogs toch? ik heb nu een ms2000r en dat zijn pas lelijke knoppen! ik zou bijna daarvoor mijn microkorg willen houden, maar hij gaat weg naar de hoogste bieder omdat ik van plan ben andere dingen te kopen en bovendien overlapt die ms2000r hem toch.

sorry guys dat ik de knoppen lelijk noemde, smaken verschillen natuurlijk ;) laat me even opnieuw formuleren : de microkorg heeft degelijke "retro" draaiknoppen

ik denk dat ik eruit ben

ik maak graag trance hardcore techno harsdtyle
met dit ding kan ik maffe stukjes maken die net niet op een RM1x of sampler gaan

ik twijfelde eerst nog misschien een micro X of SH-201

nu niet meer

komt meimaand komt nieuwe microKORG met garantie

haha

:biertje: :dj: *D :okdan:

ik dus heh,
hij lijkt me vet tof

kost ja maar 360 of 370 nieuw

(TONIKA) groningen muziekwinkel

yep ik hou gewoon van garantie maar inderdaad

het is ook 2e hands veel synth voor je geld

8)

ik heb net die bass lijntje gehoord

ja dat bedoel ik hij kan psy goa dat soort sound
als je hem combineert met hard sounds dan kan je toffe hardtrance maken van psychedelic kwaliteit

daarom wil ik dat ding dus ff voor me zelf aanschaffen

*D haha ik zie het nu al zitten

genoeg pret met geluidsmachines in mei nog 1tje erbij 8~

ik hoef me weer niet te vervelen in 2007

beterssz

:dj: hehe

Is dat de onboard sequencer die ik hoor, speel je strakker dan een 80's jeans, of met wlk extern mopje trigger je?

Het klinkt wel leuk, ik hou ook wel van Daan-achtige dingen, en dat zit er ook in. :{

microkorg is een plezier in een kleine set-up.

als je er veel mee werkt ken je praktisch de matrix uit je hoofd en gaat alles toch nog heel snel!

het is een zeeeeer degelijke basis synth en het aantal modulatiemogelijkheden is echt niet mis.

qua geluidsmogelijkheden is hij zeer zeer uitgebreid, van techno beats en baslijnen, naar trance strings en pads naar drumnbase to electro.

je hebt ook nog een heleboel speciale waveforms anders dan sine, saw square etc...

opm. dat baslijntje van hiervoor bevatte nogal veel noise op de achtergrond... niet representatief voor de microkorg.

zekeraan te radenvoor mensen met beperkt budget, een meer funky en krachtige synth voor die prijs is er volgens mij niet echt...

:verkoght:

Heb zelf de microkorg en de rm1x staan, echt vette combinatie voor weinig geld.
Rm1x gebruik ik zelf meer voor het maken van schetsen en voor lekker live pielen.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Is dat de onboard sequencer die ik hoor, speel je strakker dan een 80's jeans, of met wlk extern mopje trigger je?

Het klinkt wel leuk, ik hou ook wel van Daan-achtige dingen, en dat zit er ook in. :{
Het is de arpeggiator die je hoort.Maar met het virtueel patchen kan je ook heel je sound veranderen echt een leuke synth voor zijn geld en je hebt er nog een vocoder bij ook.Ik vind hem veel beter klinken dan de ms2000 ik heb ze beide ideaal zou zijn de micokorgpatches in de ms2000 module het kan maar heb nog nooit geprobeert.

Back