Microkorg, iets voor mij?

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Precies. Als je wat knopjes draait aan de MS2000, krijg je er heus wel dezelfde (en betere door de uitgebreidere modulatiemogelijkheden) geluiden uit.

Ja ik bedoel de presetpatches.Ik vind vb dat ik met de ms2000 minder goeie lage basslijnen kan maken dan met de mq om een voorbeeld te geven.Mq ligt me gewoon meer.

Origineel geplaatst door spy vs spy
Ja ik bedoel de presetpatches.Ik vind vb dat ik met de ms2000 minder goeie lage basslijnen kan maken dan met de mq om een voorbeeld te geven.Mq ligt me gewoon meer.

Zou kunnen, maar de MS2000 heeft wel de mogelijkheid om met zijn eigen EQ meer laag erin te gooien. Ik weet niet of de microkorg dat ook heeft?

trouwens, de MK was mn eerste synth en ik heb m jarenlang gebruikt. onlangs geruild voor n MS2000BR voor de extra knoppen. dus mij blijft ie boeien.

ik heb sinds kort ook een ion wat een super VA is. ik vind echter niet dat ie de MS2000 overbodig maakt. de MS2000 heeft bv. delay fx en motion sequence die de ion niet heeft.

Origineel geplaatst door spy vs spy
Dat is persoonlijke smaak denk ik.De patches van de microkorg liggen mij meer ik vind ze warmer die van de ms2000 zijn iets scheller.

Ik las een hele tijd terug (toen de micro net uit was) in een review ofzo van de microKorg dat de filters een klein beetje aangepast waren t.o.v. de MS2000/B. Als het goed is heeft de microKorg net een iets anders klank. Hij zou 'dieper' kunnen klinken idd.

Ik ga eens kijken of ik dit terug kan vinden waar dit stond geschreven!

Er zijn nog geen mensen langsgekomen die stellig beweerden dat een gelijkaardige bak die zij wel bezitten (KS rack bv) opmerkelijk beter was dan een MK. Lijkt me een goed teken. Of gaan sommigen mij toch nog proberen mij te overtuigen? :).

Kan een MK eigenaar een zo mooi mogelijke foto maken? Dan kan ik "iemand anders" ook nog overtuigen :engel: :confused: Maak er een wedstrijdje van ;)

Op internet wordt de MK zelden charmant getoond vind ik. Je ziet bijna nooit een mooie sfeer van zilver en hout, meestal gewoon een saaie gedrukte matrix en plastic oplichtende knopjes. En dat vindt "iemand anders" dus niet echt hartverwarmend :).

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Kan een MK eigenaar een zo mooi mogelijke foto maken? Dan kan ik "iemand anders" ook nog overtuigen :engel: :confused: Maak er een wedstrijdje van ;)

Op internet wordt de MK zelden charmant getoond vind ik. Je ziet bijna nooit een mooie sfeer van zilver en hout, meestal gewoon een saaie gedrukte matrix en plastic oplichtende knopjes. En dat vindt "iemand anders" dus niet echt hartverwarmend :).

Attachments

• wtf.jpg
    wtf.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 97
zo kan ik door blijven gaan.. maar als laatste voor nu dan

Hoe lollig kan een microKorg wel niet zijn:

Attachments

• wtf2.jpg
    wtf2.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 109
Een foto van Eels met een microkorg en ze is om ;)

Al zou Daan iets realistischer zijn. :)

Dank je voor de foto's. Die eerste zal ik maar niet gezien hebben ;).

Die tweede maar dan in kleur en iets duidelijker, ook eens van de andere kant, dat lijkt me de mooiste hoek van de MK.

Die handenstand is ook niet mis ;)

Een foto van Eels met een microkorg en ze is om ;)

Al zou Daan iets realistischer zijn. :)

Dank je voor de foto's. Die eerste zal ik maar niet gezien hebben ;).

Die tweede maar dan in kleur en iets duidelijker, ook eens van de andere kant, dat lijkt me de mooiste hoek van de MK.

Die handenstand is ook niet mis ;)

Wie is Eels / Daan ? Een beetje fotoshoppen. Huppa. Ik zal kijken of ik binnen kort een mooie foto kan maken zoals die tweede. Deze waren niet van mij zelf maar van de Yahoo Group van microKorg

EDIT: ik weet ondertussen wie Eels zijn. Daan Schuurman? Edit: Oké

Ik heb wat dieper in Internet nog wel 1 en ander gevonden. Ze vindt hem gewoon niet mooi denk ik :).

Eels als in Eels, de band, van E, de artiest, ook bekend als Mark Oliver Everett, de artiest.
Daan als in Daan, de band, van Daan, de artiest, ook bekend als Daan Stuyven, ex-dead man ray, ontwerper van het logo op de Sherman Filterbank.

Ze is fan van beide.

Photoshop zou inderdaad mijn vriend zijn bij deze ;).

Maar goed, dit vond ik nog:

st2.jpg

microkorg.jpg

Nog even voor alle duidelijkheid:

Ik lees in de manual zowel over de gewone "editing" functies als "performance editing".

Je kan de 5 parameters van de gekozen matrixrij toch ook gewoon realtime (tijdens het spelen) aanpassen, correct? Dus in feite elke matrixrij tijdens de "performance" gebruiken om realtime te editten (en dat dus vloeiend).

De handleiding is hier niet specifiek over, maar ik zou niet graag achteraf ontdekken dat deze edits enkel mogelijk zijn als je nadien opslaat, en dan pas speelt. Want enkel de performance edit realtime kunnen doen lijkt me toch ietsje beperkt.

Nog even voor alle duidelijkheid:

Ik lees in de manual zowel over de gewone "editing" functies als "performance editing".

Je kan de 5 parameters van de gekozen matrixrij toch ook gewoon realtime (tijdens het spelen) aanpassen, correct? Dus in feite elke matrixrij tijdens de "performance" gebruiken om realtime te editten (en dat dus vloeiend).

De handleiding is hier niet specifiek over, maar ik zou niet graag achteraf ontdekken dat deze edits enkel mogelijk zijn als je nadien opslaat, en dan pas speelt. Want enkel de performance edit realtime kunnen doen lijkt me toch ietsje beperkt.
kan gewoon hoor. no problemo.

Back