extra aan TB

Sja, 't is een gewoon TB-loopje met wat knoppengedraai. Qua effecten kun je er alles achter hangen wat je maar wilt; bitcrusher, chorus, flanger, highpass filter, versterker/speakersims, verzuipen in 100% wet reverb, vocoderen met 'n drum- of gitaarloopje, in 't zwembad afspelen en met 'n onderwatermicrofoon opnemen. Wat voor geluid wil je bereiken?

ja het is inderdaad maar een loopje, ik beweer ook niks anders (alhoewel het wel deel uitmaakt van iets beters dan maar een loopje ;))

behalve een bitcrusher weet ik ongeveer wat de rest doet.
Is er behalve een sherman nog goede goedkopere alternatieven mbt filters??

gewoon gainen op je mengert, en veel mid toevoegen .. nog steeds 1 van mn favorieten.. boss os-2 pedaaltje ook leuk maar dat ruist ook als de ziekte

Origineel geplaatst door Foetus
ik heb al distortie en dat heeft ook een hoge ruisfactor, zal wel bij elke distortie zo zijn dan zeker?

de adapter speelt ook een rol.. vooral bij goedkope adapters schijn je meer ruis te hebben.. ook het ontwerp van distortion unit speelt een rol. je zou de acid screamers (zelfbouw clones van de ibanez tube screamers) eens moeten checken... die zijn ontworpen speciaal voor de TB en staan afgesteld op het output signaal van de tb, daarnaast zijn er wat dingen toegepast waardoor er minder ruis is ..

http://users.skynet.be/bk318113/303/

hij gaat goed zolang de tb loopt, maar een keer hij stopt hoor je wel massaal ruis (ik zet wel altijd alles volledig open -> drive, input, output)

Origineel geplaatst door Foetus
hij gaat goed zolang de tb loopt, maar een keer hij stopt hoor je wel massaal ruis (ik zet wel altijd alles volledig open -> drive, input, output)

dan moet je er een gate achter gooien..

maar goed, zolang de tb loopt en de ruis is niet te horen.. lijkt het me wel een fijn pedaaltje :)

Bij een gate stel je een bepaalde limiet voor een volume in. Als je signaal beneden dat nivo valt dan sluit hij het signaal compleet af. De tijdsduur van het afsluiten van het signaal kan je ook instellen.

Back