Sequencen met slechts 1 non-midi analoge synth?

synopsis

Ideaal niks meer aan doen
Weet iemand of het mogelijk is om met slechts mijn Moog the Source (geen midi) te sequencen (midi)?

Ik wil graag wat ik speel op de Source kunnen opnemen als midi in een sequencer, en vervolgens weer laten afspelen door de Source. Tot nu toe zie ik alleen midi-cv convertors, maar met zo'n ding heb ik nog steeds een ander midi-toetsenbord nodig om de Source aan te sturen. En ik wil juist maar 1 toetsenbord overhouden: de Source (ruimtegebrek...) Ook bijv. de Encore-midi-interface voor de Source gaat maar 1 kant op: van midi naar Source, maar niet andersom je krijgt er geen midi-out bij.

In thread 70015 vind ik inderdaad wat meer info over CV-midi-convertors, maar die blijken dus nog niet zo makkelijk te vinden. Iemand ervaringen met die Australische Mini-cv convertor?

ik wil je source wel overnemen, dan kan jij 1 goede synth kopen met midi. ik kan je de evolver mono key aanraden. (moet je er wel wat bijleggen.) ;)

wat zou die moeten eten van de source?

als je per se wil midi sequencen en ook data wil ingeven met je keyboard en 1 keyboard/synth wil, kan je gewoon echt het best naar iets anders omkijken. dan is de source niet het geƫigende apparaat. cv naar midi e.d. zijn ook maar lapmiddelen die in veel situaties niet voldoen.

Alweer?! :-)
Bedankt voor jullie reacties.
Wel jammer dat het dus niet zo makkelijk te bereiken is, want ik heb eigenlijk maar ruimte voor 1 synth (op m'n rhodes).
Misschien beter doorsparen voor een Moog Voyager.
:doei:

Origineel geplaatst door synopsis
Misschien beter doorsparen voor een Moog Voyager.

of een little phatty, dan hoef je niet zo hard te sparen en die heeft naar het schijnt veel meer weg van de source dan een voyager. ik heb de phatty nooit gehad.
de voyager wel en de source ook, die hebben qua klank niet zo heel veel met elkaar te maken. geloof me, probeer de mono evolver key eens, ik haal daar vlot geluiden uit waarvan ik de neiging heb ze als preset op te slaan met de naam 'source' of zoiets. plenty controle (velocity aftertouch wiel sequencer) voor naar buiten en zeker intern met 4 lfo's en 4 toewijsbare modulatiepaden. veelzijdiger dan een voyager (niet krachtiger!) en 2enhalf keer goedkoper.

heb de evolver zonder keys. en ik ben heel erg tevreden. sound met ballen en mogelijkheden waar je u tegen zegt!

Back