door het bos van geluidskaarten....

mido

Ingeburgerd
Wij zijn op zoek naar een goede geluidskaart. Wij hebben al een beetje rond zitten kijken maar worden er niet echt wijs uit gezien het ruime aanbod op de markt.

Wij hebben een budget van max €150 en wij willen goed gebruik kunnen maken van VST plugins binnen cubase.

Wat is hierbij aan te raden?

Wij hebben al een aantal namen voorbij zien komen hier op het forum, maar dan nog weten wij niet of het geschikt is voor ons.

In onze studio maken wij gebruik van hard- en software.

Dit hebben we voorbij zien komen:

Emu 1212m
ESI Juli@
M Audio Audiophile 192

Of zijn er misschien nog andere kaarten welke beter geschikt zijn?

persoonlijk zou ik niet gaan voor de esi. Heb bij een vriend wel eens geprobeerd een esi kaart aan de praat te krijgen en moest na een middag mijn volledige trukendoos erop losgelaten te hebben, toch echt constateren dat er nix mee aan te vangen viel... Misschien gewoon pech, maar ik hoef niet meer :) M-audio en Emu lees ik wel positieve dingen over. Kijk bij de aanschaf ook even naar eventueel meegeleverde software. Soms zit er heel interessant spul bij, soms bagger, soms helemaal nix.

Origineel geplaatst door Hazes
persoonlijk zou ik niet gaan voor de esi. Heb bij een vriend wel eens geprobeerd een esi kaart aan de praat te krijgen en moest na een middag mijn volledige trukendoos erop losgelaten te hebben, toch echt constateren dat er nix mee aan te vangen viel... Misschien gewoon pech, maar ik hoef niet meer :) M-audio en Emu lees ik wel positieve dingen over. Kijk bij de aanschaf ook even naar eventueel meegeleverde software. Soms zit er heel interessant spul bij, soms bagger, soms helemaal nix.

mmm, was dat misschien een wat oudere ESI kaart? Want de ESI 1010ESP installeert echt plug en play zonder problemen. Er zullen vast ook mensen met M-audio of EMU wel eens een installatie probleem gehad hebben.

ik heb de ESI juli@ en de installatie ging ook perfect onder XP. nooit problemen gehad, nog steeds niet.
het geluid is erg mooi gedefinieerd, natuurlijk en strak...

Bedankt voor alle antwoorden. Ik weet nog steeds niet wat ik precies wil. Ik denk dat zo'n beetje alle kaartjes van een bepaalde prijs catogorie ongeveer wel te vergelijken zijn met elkaar. de 1 ven de 1 beter en de ander een ander.

Ik heb op het moment het beste gevoel (vraag me niet waarom) bij de Emu 1212m. Ik denk dat ik dan daar ook voor ga.

Of er moet iemand wezen die zegt: "NEEEEEEEEEE NIET DOEN!" hehe en dan met een beetje knappe onderbouwing. ;-)

Of zijn er nog meer suggesties?

Het gaat trouwens om een kaartje voor de pc.

Thx!

Back