philips philicorda

Status
Please reply by conversation.

snorie

Stamgast
YEp :D ,

Nou deze zoek ik nog. Heb je er toevallig eentje staan in de omgeving DenHaag, Westland en doe je er toch niks-weinig mee. PB me dan even. Ik wil er ongeveer 50/100 euro voor geven, mag natuurlijk minder of iets meer, hangt af van de staat.

snorie8>

Klein mankement philicorda

Klein mankement philicorda

Hoi,

Ik heb kort geleden een Phillicorda aangeschaft. Het is een geweldig ding! Er is echter 1 ding wat niet goed zit en wat ik tot nu toe nog niet heb weten te verhelpen. Bij aansluiting is er constant op de achtergrond een toon te horen. Ik dacht in eerste instantie dat t aan de aarde lag maar dat is dus niet zo..Ik heb wel vaker van dit probleem gehoord bij orgels maar nooit concreet de oplossing. Heeft iemand er ervaring mee, of weet iemand waar ik te rade kan gaan?

Groet,

Merijn

Hoi,

Ik heb kort geleden een Phillicorda aangeschaft. Het is een geweldig ding! Er is echter 1 ding wat niet goed zit en wat ik tot nu toe nog niet heb weten te verhelpen. Bij aansluiting is er constant op de achtergrond een toon te horen. Ik dacht in eerste instantie dat t aan de aarde lag maar dat is dus niet zo..Ik heb wel vaker van dit probleem gehoord bij orgels maar nooit concreet de oplossing. Heeft iemand er ervaring mee, of weet iemand waar ik te rade kan gaan?

Groet,

Merijn

hee, bij de philicorda (in ieder geval degene die ik had) kunnen de contacten van de toetsen blijven haken. Aan de toets zit een metalen draadje dat contact maakt met een ander metalen draadje. En die kunnen dus om elkaar heen blijven zitten. en dan blijf je altijd een toon houden. Misschien is dat het?

succes
J3773

Status
Please reply by conversation.
Back