Nieuwe track van een nieuw lid :)

Ik zal eens luisteren, ik hou niet van
Trance maar ik werk ontzettend veel met Buzz, misschien dat ik wel wat tips heb om het beter te laten klinken want ik krijg meestal geen commentaar over koudheid meer.

Hmmm vaag alles lijkt wel door een wollen sok afgespeeld te zijn. Gebruik je soms EQ op het einde van je signaalpad ofzo?

Ik gooi altijd rond de 5-6000 Hz wat extra hoog bij de hihats en push wat bij in het midden met de ParaEQ, dan klinken ze wat opener en scherper.

Ik haal altijd wat laag uit de snares en een beetje distortion om ze wat snapperiger te laten klinken, ook weer wat EQ er bij.

Is dit allemaal 100% buzzmachines of heb je ook VSTi's gebruikt?

Ik vind het op zich wel goed! Echt wel!

Bikkel, ik gebruik inderdaad op het einde van iedere sliert effecten een EQ...
Verder heb ik geen VSTi's gebruikt

Maar ik begrijp echt niet waar die zogenaamde "koudheid" vandaan komt :confused:

Als professioneel 'songwriter' en 'producer' tracht ik steeds de meest opbouwende kritiek te geven. Zelf vind ik dit een goede poging. Omdat ik al 20 jaar meedraai in de muziekscene, moet ik helaas zeggen dat ik de laatste 10 jaar steeds maar weer doorslagjes hoor van dingen die intussen ook al 1000 x gemaakt zijn, en dat is spijtig. Slechts heel af en toe hoor ik op dit forum pogingen van mensen die toch trachten uit te breken en vernieuwend proberen te denken.
Met alle respect voor de moeite, maar dit soort composities kunnen mij echt niet boeien. Zonder te willen opscheppen durf ik stellen dat ik op 1 dag 10 van dit soort thema's uit mijn mouw schud...Leuke en boeiende dingen maken is dan ook een erg lang rijpings proces. Om je toch niet te ontmoedigen wil ik je een hint geven. Luister heel goed naar de klassieke grootmeesters in de electronische muziek. Kraftwerk, Jarre, Yellow, Trevor Horn(Propaganda, Art of Noise,FGTH...), Future sound of Londen, Aphex, Moby, Prodigy, Chemical, Leftfield...enz.
Tracht te begrijpen hoe deze mensen 'arrangementen' en 'composities' maken. Probeer dit zelfs gewoon na te maken, hoe beperkt je set-up ook is. Tracht te begrijpen dat een minimum kennis van akkoorden en harmonie je in de mogelijkheid stelt om spannende dingen te doen...veel succes!

skelet je uitleg klopt wel, maar zoals je zegt een rijpingsprocess en dat heeft wat tijd nodig dus.

@bigDplay:

zoals al gezegd is die sweep niet zo intressant om te herhalen en begin sneller met je track, die intro daar kan niemand iets mee doen omdat hij mmm.. niet zo boeiend is.

De klank is ZEEER goed, de kick zit goed op zijn plaats. Ik dacht dat het zelfs gemixed en gemaakt was met een ANALOGE tafel enzo. Hij zal zeker knallen in een disco en dat is toch de bedoeling van deze soort muziek. Als deze track gemasterd moest worden heeft men daar niet veel werk mee.

De compositie is niet zo sterk, maar niet getreurd, morgen heb je misschien een nog beter idee met nog een betere klank als thema en zit je alvast nu al bijna goed met je totaalsound dus..... doe zo voort. (het rijpingsprocess weet je ;) )

Ik ga dat programma downloaden, de eerst echte sofsynth die ik eens wil uitproberen. heileloejè!:halleluja

He skelet..
Dat vind ik ook...

Meer aandacht aan dingen die de aandacht vasthouden...

Ook mag er wel een lekker tapijt overheen om alles wat coherenter te maken...

Origineel geplaatst door Bass
Ook mag er wel een lekker tapijt overheen om alles wat coherenter te maken...

Huh?!?!? Tapijt?!?!?!? Wat bedoel je?

Laatst gewijzigd:
Back