Als professioneel 'songwriter' en 'producer' tracht ik steeds de meest opbouwende kritiek te geven. Zelf vind ik dit een goede poging. Omdat ik al 20 jaar meedraai in de muziekscene, moet ik helaas zeggen dat ik de laatste 10 jaar steeds maar weer doorslagjes hoor van dingen die intussen ook al 1000 x gemaakt zijn, en dat is spijtig. Slechts heel af en toe hoor ik op dit forum pogingen van mensen die toch trachten uit te breken en vernieuwend proberen te denken.
Met alle respect voor de moeite, maar dit soort composities kunnen mij echt niet boeien. Zonder te willen opscheppen durf ik stellen dat ik op 1 dag 10 van dit soort thema's uit mijn mouw schud...Leuke en boeiende dingen maken is dan ook een erg lang rijpings proces. Om je toch niet te ontmoedigen wil ik je een hint geven. Luister heel goed naar de klassieke grootmeesters in de electronische muziek. Kraftwerk, Jarre, Yellow, Trevor Horn(Propaganda, Art of Noise,FGTH...), Future sound of Londen, Aphex, Moby, Prodigy, Chemical, Leftfield...enz.
Tracht te begrijpen hoe deze mensen 'arrangementen' en 'composities' maken. Probeer dit zelfs gewoon na te maken, hoe beperkt je set-up ook is. Tracht te begrijpen dat een minimum kennis van akkoorden en harmonie je in de mogelijkheid stelt om spannende dingen te doen...veel succes!