Voyager, waard of misbruik?

paol

Stamgast
Ik vind de prijs van de Moog Voyager een beetje te overdreven, is toch iets van e4000 +.

ik denk dat Ome Moog een beetje misbruik maakt van zijn goede reputatie en dus zijn gear gewoon over-priced.

een monofone synth met een al bestaande synthese vorm voor die prijs, NOPE!

of zijn jullie het oneens?

Voor de diehard, zal deze prijs nix uitmaken denk ik.
maar voor de hobbiest, tja.. voor 4000euro kun je ook een complete studio bijelkaar sprokkelen :D
mijn mening: overdreven hoge prijs.

Wij, de markt, vragen naar vintage synthesizers. Puur vanwege het geluid en gebruikersgemak.

Ome Bob luistert naar ons en brengt de Voyager, een geëvolueerde Minimoog op de markt.
De Minimoog kostte in 1977 Fl. 7500,-- Moet je dat omrekenen naar Euro's in 2002 dan is dat door de inflatie véél meer dan de 4000 Euro die de Voyager kost.

We kunnen stellen dat echt goede muziekinstrumenten veel geld kosten. Vergelijk je de Voyager (midi, geheugens) met de Mini dan is 4000 Euro een koopje!

Check deze link dan kun je zien dat Moogmusic een ambachtelijk en klein bedrijfje is.

voor zo'n klein bedrijfje met handgemaakte producten vind ik het een redelijke prijs. Of ik het ervoor over heb? nee dat niet.. De prijzen van alle synths van de grote merken zijn goedkoper omdat er tig keer meer van worden gemaakt..

Origineel geplaatst door 6 trak
ABS! :stupid

Dat zit er nog niet standaard op, wel airco! :D

Heb de prijzen voor de mini ook al aan de hoge kant gevonden. Ook de Voyager gaat aan mij voorbij...

mooi, ben blij dat ik niet de enige bent wat betreft de prijs.

en ja die handtekening, als je die koopt, dan gaat het denk ik meer om die sign, dan de klank, dus koop je toch een imitaitie, en zoek je Ome Bob op de beurs op, vraagt een handtekening, en die op de imitaite plakken, stukken goedkoper....tip, tip, tip! :))

Ben het helemaal met Pim eens.

Je weet gewoon dat het een kwaliteitsprodukt is dat over 30 jaar nog steeds werkt en menig ander apparaat al van ellende in elkaar is gezakt. En dan is zo'n ding nog veel meer waard.
En zoveel synths kan ome Bob ook niet meer maken.

En als je het niet wil betalen koop je het niet. Dat lijkt me niet zo moeilijk.

Origineel geplaatst door Pim
Wij, de markt, vragen naar vintage synthesizers.

hmm kan me niet meer herinneren..

maar goed een andromeda kost nu ook nog steeds iets van 3000€. het is maar wat de gek er voor geeft.

ik denk trouwens niet de je de situatie van 25 jaar geleden kan vergelijken met nu. ook al is iets analoog. componenten kunnen nu veel goedkoper worden vervaardigd. assemblage gaat voor het grote deel geautomatiseerd.

maar ik zou het met mijn huidige financiele situatie nooit kopen

tja Bobke weet ook wel dat er altijd mensen zijn die er 4000 duizend Euro en zelfs meer voor over hebben. En wees maar gerust dat er synths zijn die zeker even goed klinken en die ook 30 jaar overleven! Maar een stuk goedkoper zijn

De normale versie van de voyager zal in de us waarschijnlijk rond de 3000 dollar gaan kosten.
Die prijs vind ik redelijk voor zo'n instrument.
Ik zou het er niet voor geven want die bak spreekt mij absoluut niet aan.

voor dat bedrag heb je een super mooie modular, ben ik achter gekomen :)

helemaal eens met Pim - gelukkig zijn er hier nog meer mensen die gewoon ouderwets kunnen rekenen. en vergeet niet: in 1977 was een gulden veel meer waard dan nu!

het productiekostenverhaal gaat ook niet helemaal op: in de Voyager worden juist "discrete electronics" toegepast vanwege de klank. dwz echte transistors, weerstanden enzo ipv (analoge) chips zoals in de Andromeda. klinkt heel erg fijn en vet maar is wel reteduur kwa inkoop en produktie.

bovendien is het totaal aantal te bouwen en verkopen exemplaren voor een synth als deze vrij beperkt. van die "legendarische" MiniMoog zijn slechts 13.000 exemplaren geproduceerd in meer dan 10 jaar. daar kan een fabrikant dus amper van leven

ouderwets kunnen rekenen !

Ik denk dat ze in 1977 eens goed zouden lachen als je het lef zou hebben om 500 dollar te vragen voor een handtekening!

Signature Edition:$3,495
Performer Edition: $2,995

...hij is toch 3500 Euro bij Music House in Utrecht dacht ik???

Origineel geplaatst door Flatron7000
ouderwets kunnen rekenen !

Ik denk dat ze in 1977 eens goed zouden lachen als je het lef zou hebben om 500 dollar te vragen voor een handtekening!

Signature Edition:$3,495
Performer Edition: $2,995

ik weet het goed gemaakt.. ik heb hier een handtekening van Bob liggen (laten zetten op de musikmesse in duitsland op een folder van de voyager nadat ik er ff mee gespeeld heb), ik mats jullie... hij is te koop voor 200 euro... scheelt je toch een kleine 300 euro voor de signature van mr. Moog.
Doe ik er ook nog een foto van hem bij ok ???

Back