Voyager, waard of misbruik?

voor 9900 piek kan er best een goede case bij , in een tas :) En zal best zn waarde behouden maar daar krijg je geen garantie op :)

Een oude nieuwe Minimoog nieuw in doos, nog in het plastic?

Onmogelijk? nee hoor..............

Ik heb vorig jaar een xxxxxxx (ff geheim nog, misschien vind ik er nog eentje) gekocht. Het apparaat was gemaakt in 1962 en zat nog helemaal nieuw verpakt in doos. Het schuimplastic was helemaal vies bruin geworden de handleiding zat in bruin papier wat uitelkaar viel bij het uitplakken. Eenmaal eruit gehaald was een nieuw glimmend nog nooit gebruikte xxxxxxxx. Hoe kan dat nou? Het apparaat kwam uit de DDR en heeft daar bijna 40 jaar nieuw in doos in opslag gestaan!!!!!! Oh ja, de prijs was maar 400 piek........................geschatte nieuwprijs in 1962 was zeker het tienvoudige.

En zo zijn er vast nog wel meer leuke dingen te vinden.

Origineel geplaatst door dextah

Vertel mij dan welke ! wel analoog en van deze tijd en die net zo vet als een Moog klinkt en geen spuuglelijke adromea .

Beetje bijleggen voor een Studio Electronics Omega 8? :{ :{ :{ Waldorf Q+ is ook zeker niet verkeerd? Maar voor de echte mono-synth liefhebber is dit misschien een beetje appels en peren vergelijken.

"Duur" overigens is zo'n relatief begrip. Iets is pas te duur als je het er niet voor over hebt. En dan koop je het gewoon niet. Dit neemt niet weg dat het hier om een hoop geld gaat waar je een hele hoop andere leuke dingen van kunt kopen natuurlijk :)

Weet iemand ook mp3'tjes met demo-sounds van die Omega-8...............

Fitter, Happier, More Productive...

Fitter, Happier, More Productive...

Vertel mij dan welke ! wel analoog en van deze tijd en die net zo vet als een Moog klinkt en geen spuuglelijke adromea

Een MemoryMoog Plus met Lintronics kit misschien ? Een SunSyn ? Een M3X.. of 'gewoon' een Model C Minimoog van vroeger..

Want zeg nou eerlijk.. wil je bij zo'n minimoog nou eerst door de 'presets' heen-scrollen (kots).. en je afvragen hoe de stand van een bepaalde potmeter zich verhoudt tot de in de patch opgeslagen waarde (hoofdpijn)... of wil je gewoon een toets indrukken.. en fijn aan modulatie/filter etc. draaien/rossen/rammen/hengsten/friemelen/pielen/mieren.

Ik weet het wel .. Vintage Rulez!

Origineel geplaatst door dekzster
Weet iemand ook mp3'tjes met demo-sounds van die Omega-8...............

Demo mp3 Omega 8

Dit is de enige die ik op hun site kon vinden. Ik heb overigens afgeleerd om op basis van demo mp3's een synth te beoordelen. Het valt altijd ontzettend mee, of juist ontzettend tegen maar een echt goed idee van de synth krijg je pas door ermee te pielen :)

:walker: De Voyager is het waard. Ga eens na, in 1976 (ik heb de folder nog) kostte een minimoog bijna 6000 guldens. met inflatie meegerekend zou hij nu zeker 9000 guldens moeten kosten. Daarmee is de voyager zeker niet te duur als je zoet wat hij kan, hoe stabiel hij is, het lekker snel spelend keyboard enzovoort.:kroon: het is de koning onder de synths. Ena sl je problemen met het monofone spelen hebt, vraag ik me af of je je spel niet verdoezeld met de vele polyfone-noten. Monofone synth spelen is een techniek apart.8D
Na 1/2 uur moet ik echt concluderen dat het geen miskoop was van me. En wat een mini kan qua geluid kan de Voya ook, en nog veel meer. ook geen gemaar over die oude mini's, ik heb hem even naast 3 generaties minis gezet en het is verbuffend wat je met de Voya bereiken kan. OK - het programmeren is een pietsje moeilijker maar dat is nieuwigheid.:okdan:
OK toegegeven, dat extra geld voor een handtekening / blauw verlichte mod-wielen / een Moog draagtas die ook als superrugzakdrager is te gebruiken / lampje is best wel veel, maar ook exclusief. Er zijn er maar 600. Net zoiets als de oude R.A. Moog Minimoog (dus niet van Moog Music). Daar wordt nu ruim het dubbele voor betaald. Of van de Moog/Musonics producten. 8D. Dus - ik speel er op, zorg dat mijn erfgenaam er goed mee omgaat en dan is hij over 60 jaar (misschien) binnen (ik denk dat ik dat niet meer zal kunnen controleren)=(

Uit doorgaans zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat het volgende week zondag bij Music House in Utrecht MiniMoog Voyager dag is !!! Met maar liefst negen (9!) fonkelnieuwe Voyagers in de exclusieve Signature Edition uitvoering 'on display'. Unieke kans om zoveel moois te besnuffelen, bepotelen en beluisteren. En eenmalig want aan het eind vd middag worden ze vrijwel allemaal uitgeleverd aan de trotse nieuwe ouders (waaronder ondergetekende).

Als ik me niet vergis is er nog eentje beschikbaar voor de verkoop.... leuk kerstkadootje voor je verloofde!

:duivels:

Origineel geplaatst door Pim
Wij, de markt, vragen naar vintage synthesizers. Puur vanwege het geluid en gebruikersgemak.

Ome Bob luistert naar ons en brengt de Voyager, een geëvolueerde Minimoog op de markt.
De Minimoog kostte in 1977 Fl. 7500,-- Moet je dat omrekenen naar Euro's in 2002 dan is dat door de inflatie véél meer dan de 4000 Euro die de Voyager kost.

We kunnen stellen dat echt goede muziekinstrumenten veel geld kosten. Vergelijk je de Voyager (midi, geheugens) met de Mini dan is 4000 Euro een koopje!

Check deze link dan kun je zien dat Moogmusic een ambachtelijk en klein bedrijfje is.

Helemaal mee eens! Ok! Het is veel geld! Maar in vergelijking waren de oude bakken vroeger qua nieuwprijs veel en veel duurder als nu!

Het is en blijft veel geld! Maar ik vind dat dat soort synthesizers het geld er uiteindelijk makkelijk uittrekken!!!

Kijk? Wat wil je? Een Benthley? Of een Vauxhall? It's your choise!!!;)

Peace...

Origineel geplaatst door Mk II
Uit doorgaans zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat het volgende week zondag bij Music House in Utrecht MiniMoog Voyager dag is !!! Met maar liefst negen (9!) fonkelnieuwe Voyagers in de exclusieve Signature Edition uitvoering 'on display'. Unieke kans om zoveel moois te besnuffelen, bepotelen en beluisteren. En eenmalig want aan het eind vd middag worden ze vrijwel allemaal uitgeleverd aan de trotse nieuwe ouders (waaronder ondergetekende).

Als ik me niet vergis is er nog eentje beschikbaar voor de verkoop.... leuk kerstkadootje voor je verloofde!

:duivels:

zo te zien aan je gearlijstje lijk je wel een MH-werknemer :D

zo te zien aan je gearlijstje lijk je wel een MH-werknemer

nee, helaas niet... hoewel ik dan waarschijnlijk niet genoeg centjes zou verdienen om zoveel leuke spulletjes te kopen !

zeker weten! ik heb hem bijna een half jaar geleden besteld dus ik wil onderhand wel eens "aan de bak". En wat voor een bak! Op de site van Music House staan hier en daar al wat vette foto's... smullen !!!

nog 7 nachtjes slapen...

Ik heb eigenlijk nog helemaal geen mening over de Voyager.. Ik heb hem nooit gehoord en heb maar heel kort met een mini gespeeld, dus weet niet wat het is. Blijkbaar hebben veel mensen hier al met beide gespeeld en weten dus waarover ze praten... not!

Ik vind het stom dat mensen denken dat dit een mini is met extra mogelijkheden. Een memory moog zou ook een super mini zijn, maar dat is ie ook niet. De kans dat een Voyager als een mini klinkt is dus eigenlijk maar heel klein, en toch vergelijken wij ze al met elkaar (terwijl we ze beide niet kennen)....

Zinnige informatie dus... Ik wens Eric veel plezier met deze zeer interessante synth waar ik helaas nog te weinig over kan zeggen, want specs doen mij helemaal niets..... En ik hoop dat hij zijn ervaringen met ons wil delen.

Een memory moog zou ook een super mini zijn, maar dat is ie ook niet.
nee, natuurlijk niet, wie beweert dat dan? dat verhaal is al eeuwen geleden ontzenuwd

Curtis chips of discrete VCO's dat is nogal een verschil... mensen die zoiets beweren weten gewoon niet waarover ze het hebben: 1 keer luisteren en je weet dat het niet zo is. de enige overeenkomst tussen een MemoryMoog en een MiniMoog is de naam Moog. En dan ook echt alleen maar de naam: doctor Bob M. zelf heeft geen bemoeienis gehad met het ontwerp van de MemoryMoog.

Overigens: de nieuwe MiniMoog Voyager is wel degelijk ontworpen met de Mini in het achterhoofd en volgens alle berichten van mensen die er al uitgebreid mee gespeeld hebben komt hij aardig in de buurt van zijn illustere voorganger.
Vandaar ook de naam: MiniMoog Voyager ( zoals in Next generation...)

8D En, hoe bevalt de Voyager? :luv:

ik heb hem uitgebreidt met een Moog-CE dual VCO, werkelijk gaaf!

:)

Back