Voyager, waard of misbruik?

Ik vindt de minimoog persoonlijk ook erg gaaf, maar die prijs gaat werkelijk nergens over.

Er wel veel gezegd over inflatie e.d., maar de markt is ook anders. De V-synth van Roland kost toch ook niet wat de jupiter-6 eerst kostte, maar dan met inflatie eroverheen. Terwijl in de V-synth meer geld is gestoken voor ontwikkeling. We vergeten hier even dat er meer concurrenten zijn gekomen en een grotere afzetmarkt is.

Wat Uncle Bob nu doet is de zogenaamde 'premium pricing'. Daarbij verbindt je je naam aan een kwalitatief hoogstaand produkt met een zeer goed imago, maar vraag je wel de ultieme hoofdprijs. De kosten t.o.v. de verkoopprijs zijn stukken lager dan een algemeen geaccepteerd produkt. Beetje zelfde concept als ferrari, replay, pringles en Jan de Bouvrie.

Het idee is vooral dat je iets unieks hebt.... en dat is wel zo.

Inflatie of geen inflatie 4000 euro is veel. Errug veel. Ik vind de oude moog de mooiste Synth ooit en gaat hopelijk nog eens tot mijn collectie behoren. Voor een oud apparaat in geweldige staat zou ik misschien best eens 4000 euro over kunnen hebben. Mocht ik het geld hebben natuurlijk :)

Maar een Voyager. Come on! Met alle respect. Is een remake een soort nieuwe kever. Allerlei signature versies voor de malloot die postzegels te gewoontjes vind en echt alles al heeft. Muzikaal gezien (en daar gaat het om) weet ik wel wat beters voor die 4000 euro. Bijv. anderhalve andromeda . En waarom ik dit bedrag dan wel zou betalen voor een oude.... Omdat dit gewoon de vetste synth ooit is.

Origineel geplaatst door Pim
Wij, de markt, vragen naar vintage synthesizers. Puur vanwege het geluid en gebruikersgemak.

Ome Bob luistert naar ons en brengt de Voyager, een geëvolueerde Minimoog op de markt.
De Minimoog kostte in 1977 Fl. 7500,-- Moet je dat omrekenen naar Euro's in 2002 dan is dat door de inflatie véél meer dan de 4000 Euro die de Voyager kost.

We kunnen stellen dat echt goede muziekinstrumenten veel geld kosten. Vergelijk je de Voyager (midi, geheugens) met de Mini dan is 4000 Euro een koopje!

Check deze link dan kun je zien dat Moogmusic een ambachtelijk en klein bedrijfje is.

Sorry, maar dit verhaal slaat echt als een lul op een drumstel...

Hoe kun je een stukje inflatie nu rijmen met de ontwikkeling van de techniek?

Dus als ze nu een computer op de markt brengen met weinig capaciteit en er vervolgens een C64 logo op plakken, dan betaal jij de prijs van toen + een stukje inflatie? Hetzelfde geldt voor een auto met de specs uit bijvoorbeeld 1970. Het is geen originele versie uit die tijd maar een remake.

Zo vind ik die Moog ook een erg mooi ding, gewoon als sieraad in je studio. Maar qua specs is ie echt wel TE duur.

Beetje erg oude thread?

Maar een Voyager. Come on! Met alle respect. Is een remake een soort nieuwe kever.
met alle respect: jij hebt duidelijk nog nooit op een Voyager gespeeld (en waarschijnlijk ook niet zo vaak op een Mini...)
De Voyager is duidelijk geen remake maar een "next generation" produkt met allerlei nieuwe features en verbeteringen op het oorspronkelijke ontwerp.

Allerlei signature versies voor de malloot die postzegels te gewoontjes vind en echt alles al heeft.
klinklare nonsens en bovendien nogal beledigend voor Sig Ed eigenaren zoals ondergetekende!

ten eerste is er echt maar 1 (een) Signature Edition dus je hebt de feiten niet helemaal op een rijtje.

ten tweede weet ik dat 90% van de Sig Ed eigenaren in NL "gewone" mensen zijn die zich door hard werken, goed sparen en het vermijden van andere uitspattingen zoals vriendin, vakantie en/of auto met veel pijn en moeite het geld bij elkaar hebben gesprokkeld. Het zijn geen omhooggevallen DJ's of verveelde cokedealers maar echte liefhebbers met passie in plaats van zakelijkheid. Ik heb die lui namelijk ontmoet en gesproken; jij overduidelijk niet.

dus wie is er nou eigenlijk een malloot?

Origineel geplaatst door Mk II
met alle respect: jij hebt duidelijk nog nooit op een Voyager gespeeld (en waarschijnlijk ook niet zo vaak op een Mini...)
De Voyager is duidelijk geen remake maar een "next generation" produkt met allerlei nieuwe features en verbeteringen op het oorspronkelijke ontwerp.

Mij komt de voyager ook over als een remake. Je hebt inderdaad wel een nieuwe dimensie bij met de osc-sync, bijkomende LFO, ... maar of die nu echt zo voor een nieuwe revolutionaire sound zorgen ... ik dacht het niet.

En je moet die dingen ook niet zo persoonlijk nemen. Als jij zelf die voyager zo goed vindt, is dat jou recht. Maar er zijn nu éénmaal mensen die meer aan het Model D gehecht zijn...

Laatst gewijzigd:
Back