hallo allemaal,
Om het laag in mijn laatste creatie lekker goed voor elkaar te krijgen wil ik het baslijntje compressen met op de sidechain -ingang de bassdrum
Hierdoor wordt het baslijntje iets gecompressed als de bassdrum klinkt zodat ze elkaar niet in de weg zitten.
Dit werkt erg goed , alleen nu liep ik tegen het volgende aan :
Ik heb mijn baslijn mono opgenomen, ook de bassdrum is mono.
Ik wil de baslijn vetter maken met een stereo chorus.
Wat zou beter zijn ( of kan het allebei ? )
Eerst de baslijn vetter maken met stereo chorus, daarna pas door compressor met op sidechain de bassdrum ( en moet ik dat dan stereo doen of weer mono )
OF
het mono-baslijntje compressen en side-chainen met de bassdrum, en daarna het resultaat vetter maken met een chorus.
Alvast bedankt, muzikale groet van Aeroflux
Om het laag in mijn laatste creatie lekker goed voor elkaar te krijgen wil ik het baslijntje compressen met op de sidechain -ingang de bassdrum
Hierdoor wordt het baslijntje iets gecompressed als de bassdrum klinkt zodat ze elkaar niet in de weg zitten.
Dit werkt erg goed , alleen nu liep ik tegen het volgende aan :
Ik heb mijn baslijn mono opgenomen, ook de bassdrum is mono.
Ik wil de baslijn vetter maken met een stereo chorus.
Wat zou beter zijn ( of kan het allebei ? )
Eerst de baslijn vetter maken met stereo chorus, daarna pas door compressor met op sidechain de bassdrum ( en moet ik dat dan stereo doen of weer mono )
OF
het mono-baslijntje compressen en side-chainen met de bassdrum, en daarna het resultaat vetter maken met een chorus.
Alvast bedankt, muzikale groet van Aeroflux