Ik wil een opleiding, hoe of wat?

Leendert

Gedeactiveerd account
Beste Synthforumers,

Ik zou graag een beroep willen maken van audio design.

mijn vraag:

- Welke opleiding(en) heb ik hiervoor nodig?
- Wat is de duur van de opleiding?
- Moet ik eventueel stage lopen?
.. enz. enz.

Wie heeft er een goed advies voor mij?

gegroet, :halleluja

yo gast,

hoeveel poen heb je, of je ouders?
en heb je tijd om voltijd aan de slag te gaan?

kijk op http://www.sae.nl/
(school of audio engineering)

kost een beejte, maar dan heb je wel wat.
volgens mij is het 6 maanden voltijd (tijdje geleden dat ik er mee bezig ben geweest om t uit te zoeken) kost je ongeveer 5000,- euries.
kan ook deeltijd (savonds) in 1,5 jaar.

garanties heb je niet, ze kunnen garanderen dat je een baan klrijgt als koffiejongen in de muziekwereld, maar meer ook niet.

succ6

Laatst gewijzigd:
manatee.jpg

mhh of prive school of havo hebben dus..? =( Want ik zocht dus meer dan dat er op google te vinden was waarop ik zocht. De rockacedemie had ik wel gevoden maar moet je dus havo voor hebben.

maar moet je dus havo voor hebben.

Is het met muziek niet net zo als op kunstacademies dat naast toelating met de benodigde vooropleiding er ook mogelijkheden zijn voor mensen die autodidactisch vaardigheden hebben opgedaan.

Zeg maar als je kan aantonen dat je genoeg talent hebt?

Dit lijkt me wel wat voor je.

:biertje:

Origineel geplaatst door deins
Is het met muziek niet net zo als op kunstacademies dat naast toelating met de benodigde vooropleiding er ook mogelijkheden zijn voor mensen die autodidactisch vaardigheden hebben opgedaan.

Dat weet ik niet, en hoeveel kennis is dat dan wel niet?

Op de kunstacademie werdt dat gewoon persoonlijk beoordeelt door een commissie, daar zijn geen vaste regels voor.

Heb zelf ook HKU Audio design gedaan. Had niet de benodigde 7jaar muziekschool etc maar door enthousiasme, orginaliteit enz toch gelukt :D Tja achteraf wel enorm veel geleerd op professioneel gebied van profesionele mensen! Maar om puur met audio design / sound design de kost te verdienen is behoorlijk pittig!!!

Origineel geplaatst door deins

klopt en als je niet genoeg kunde hebt maar wel ervaring bijv. kan je ook in een havo achtige klas geplaatst worden, dit heeft t conservatorium van amsterdam bijv. krijg je naast normale lessen ook muziek lessen, vooral veel theorie.

Origineel geplaatst door bassio
Denk wel , al heb je een goeie opleiding gehad , dat het erg moeilijk is om in dat wereldje aan de bak te komen . Een droombaan voor velen ,genoeg concurentie dus .
Of vergis ik me hier in ?

u damn right ;)

Origineel geplaatst door Leendert
Oke, jammer maar helaas, dat gaat het dus niet worden.. =(

Je wil graag, begin dan, begin te googlen tot je een ons weegt.
Passie leendert doet meer dan een opleiding.

Leer je synths kennen, verken ze tot de bodem, begin te draaien en vertaal dat met je oren wat het doet.

Re: Ik wil een opleiding, hoe of wat?

Origineel geplaatst door Leendert

Ik zou graag een beroep willen maken van audio design.

audio design is reeds een beroep... denk ik

Als je er je eigen beroep van wil maken denk ik dat je achtergrond, kennis, ervaring & referenties meer zullen doen dan je opleiding.
Stage (of gratis werken) zal je veel moeten doen i.v.m. ervaring, netwerking & om mensen/klanten/werkgevers/jezelf te overtuigen dat dit je ding is.

Je beroep ervan maken is één ding... om er je brood mee verdienen zal je serieus hard moeten knokken. Meestal zijn zulke mensen freelancers die hun clienteel hebben. Vergeet aldus een vast contract.

no offence, maar de slaagkans is groter bij mensen die denken " ik ga ***** worden" i.p.v. gasten die vragen "ik zou misschien ***** willen worden, zeg me wat ik moet doen"

good luck

Back