wanneer besluit je gear te verkopen?

sten

Ouwe rot
De laatste tijd (wellicht ook door tijdsgebrek) spookt het door mn hoofd om gear te verkopen.
Ik vind het zonde dat ik een aantal synths niet of nauwelijks gebruik, terwijl ik het anderzijds zonde vind het te verkopen.

Wanneer besluiten jullie om afstand te doen van spullen?

als ik iets langere tijd niet gebruik en er ook geen plezier in heb er mee te gaan stoeien. Of als ik mijn zinnen op iets anders gezet heb :koffie:

Hmm ik weet niet of tijdgebrek een factor is...
In mijn geval heb ik uit gebrek aan ruimte wel eens dingen verkocht of geruild.
Mijn huidige setup is dan ook kleiner dan zegmaar 4 jaar geleden...

Maar vooral als ik merk dat ik tijdens het muziek maken of jammen een bepaald apparaat altijd
links laat liggen, verkoop of ruil ik hem uiteindelijk...

Het kan ook zijn dat je op een gegeven moment de "sound" van een synth wel kent...
dat had ik bv bij de Nova... na 4 jaar "kende ik hem wel"....

Re: wanneer besluit je gear te verkopen?

Origineel geplaatst door sten
Ik vind het zonde dat ik een aantal synths niet of nauwelijks gebruik, terwijl ik het anderzijds zonde vind het te verkopen.

Wanneer besluiten jullie om afstand te doen van spullen?

Als je het zonde vindt je spullen te verkopen, dan moet je het niet verkopen.
Tenzij je het geld en de ruimte echt ergens anders voor nodig hebt.

Spullen verkopen omdat je het zonde vindt dat je het niet of nauwelijks gebruikt vind ik geen goede reden. Nauwelijks gebruiken kan voldoende reden zijn iets toch aan te schaffen. En als je je spullen weg hebt gedaan zit je misschien wel dagelijks te balen dat je de mogelijkheid niet meer hebt om wat lekkers te pielen.
En daarnaast ben je niet verplicht spullen die jouw eigendom zijn te gebruiken. Moet je helemaal zelf weten. Of misschien kan je wel op heel veel andere manieren genieten van muziekinstrumenten. (denk aan verzamelaars, handelaren enzo)

O ja: voordat mensen allemaal gaan typen dat muziekinstrumenten niet bedoeld zijn om te verzamelen en dat handelaren slechte mensen zijn: een bakker is ook een handelaar, het Haags Gemeentemuseum is ook een verzamelaar en ikzelf ben geen van beide.

mijn redenen:

- betere apparatuur. (daag audiophile, welkom MOTU)
- draagbaarheid verbeteren voor live toepassingen (daag desktop, hoi laptop)
- setup improvement (daag nordlead, hoi fijne G2)

en de dingen die in opslag staan of opgeborgen gaan na een loop van tijd ook weg. Zo doe ik nu en dan een synth opbergen omdat hij dan geen stof vangt en mooi schoon blijft als ie opgeborgen is. Als ik hem dan niet mis mag hij weg. (daag synthvoorraad, welkom nieuwe speeltjes)

Meestal verkoop ik iets omdat ik het wil upgraden naar iets beters. Eerst gebruikte ik mijn MC-303 voor drums, maar die heb ik op een gegeven moment maar verkocht en er een drumstation voor gehaald. Dat was wel een goede keus overigens. :)

En af en toe koop ik wel iets kleins zoals als een gitaarpedaaltje waarvan ik denk dat het wel wat toevoegd. Vaak valt dat toch tegen en verkoop ik het weer. Meestal verkoop je het voor hetzelfde bedrag en soms.................. wel eens voor 5 euro extra (lucky me). 8o)

Back