Waarom zit er nooit een klok op een synthesizer

Re: Waarom zit er nooit een klok op een synthesizer

Origineel geplaatst door smackos
Waarom zit er nooit een klok op een synthesizer?

1* omdat dit hogere productiekosten met zich meebrengt & als er wel een klok inzit wordt die meestal niet gebruikt om de tijd af te lezen.

2* klokken hangen of staan meestal ipv zitten

3* om te vermijden dat er een never-ending-discussion ontstaat over de pro en contra van digitale & analoge klokken

MAAR ! geen nood...

Laatst zag ik zo'n portable-klok, écht vet man ! Je kon ze gewoon rond je pols dragen.
Wat helemaal te ver ging is dat ik daarna een gast zag die gewoon draadloos kon TELEFONEREN!!!! met zo'n draagbare klok, de technologie staat echter nog niet op't punt dat je zo'n telefoonklok ook rond je pols draait.... maar hey ! Rome is ook maar gebouwd omdat alle wegen er toevallig samenstroomden.

er is nog hoop

en toch vond ik het niet echt 'n stom idee. Maar als het nou in elke synth had gezeten dan was het wel weer hee lraar, word je de hele tijd aan de tijd herinnerd, naja dus misschien ook maar niet een klok in een synth, als ik muziek maak probeer ik altijd zoveel mogelijk de tijd juist te vergeten nu ik er zo over nadenk. Lekker tijdloos !!!

Was het niet omdat goede muziek tijdloos is?

Spannender is het om je hele studio op een tijdschakelaar te zetten, en continu een andere tijd (laten) instellen zodat je nooit weet wanneer ie stopt :D

wat te denken van een pisbak aan een sl1200, hoef je niet elke keer uit te leggen aan de toiletjuffrouw dat je ook aan het werk bent en de plaat bijna agelopen is en nee, je geen 50 cent bij je hebt.

wat te denken van een pisbak aan een sl1200, hoef je niet elke keer uit te leggen aan de toiletjuffrouw dat je ook aan het werk bent en de plaat bijna agelopen is en nee, je geen 50 cent bij je hebt.

:D hehehe, klinkt als "uit het leven gegrepen" ?

Ik mis een klok op 't forum die mensen vertelt dat ze een topic omhoogschoppen wat al 4 jaar oud is.

Hoera, als we toch een ouwe topic omhoog schoppen mag ik ook wel de oude ontdekking melden dat de Sony DPS- V77 multi-fx wel degelijk een klok heeft.

Zo. Pak aan.

de mijne heeft ook een klok hoor...

attachment.php

:mega:

Attachments

• synthesizer.jpg
    synthesizer.jpg
    91,8 KB · Bekeken: 99
Back