8x8 MIDI interface

bikkel

Everything is on the One
Ik wilde eigenlijk gewoon kijken wat een nieuwe Midex 8 kostte bij onze oosterburen......hebben ze allemaal geen Midexen meer! Nog wel MOTU en MIDISport, maar Emagic en Steinberg lijken er allebei mee gekapt te zijn.

Zijn er zo weinig mensen over die nog zoveel hardware gebruiken dat ze een 8x8 nodig hebben? En aangezien er geen Midex meer lijkt te zijn, welke interface ga je dan gebruiken voor Cubase?

Wel allemaal al van lang geleden, maar nog geen een verkocht lijkt het. Ik heb ff een paar berichtjes gestuurd, wie weet.

Het lijkt echt aardig ingekakt te zijn met de markt voor grotere MIDI-interfaces.....

Ik hoor goeie verhalen over de nieuwe Edirol 3x3 MIDI interfaces, genaamd UM-3EX.
3x3??? hoor ik je zeggen... maar je schijnt die dingen onderling te kunnen koppelen tot één 9x9 interface.
Het schijnt in ieder geval een apparaat te zijn waarvan de drivers goed in elkaar zijn gezet, dus met mooie strakke timing, ik heb helaas niet kunnen vinden of het hier om native DirectMusic drivers gaat.

OK, want 6x6 is natuurlijk ook al leuk, en 9x9 kan altijd nog :)

Edirol heeft ook een aardige 8x8 dacht ik.

Ja, maar die UM-880 die je bedoelt is al wat ouder (ik vond het wel opmerkelijk dat Edirol vrij recent die UM-3EX heeft uitgebracht) en is een tijd slecht verkrijgbaar geweest.
Ik hoorde ooit dat het idee was om de UM-880 uit productie te halen, maar geen idee of daar echt waarheid achter steekt.

Het lijkt er op dat er gewoon een USB Hub ingebouwd zit. Dus die hoef je dan zelf niet meer te kopen.

Wel grappig concept dat nieuwe ding van edirol. Maar het is wel gewoon gebaseerd op FPT technologie net als de UM550 en Um880.

Wat jammer is is dat de UM-3EX de patching functionaliteit van de vorige UM's moet missen. Anders was een 3 x 3EX oplossing met de 19 inch rackmolunt adapter best grappig geweest.

Ook mist deze unit de standalone mode van de andere UM's (en dus powered door de computer en niet door een AV kabel).

Er zijn buiten dat nog wel andere oplossingen die nog wel goed verkrijgbaar zijn overigens/ Motu bijvoorbeeld.....als zijn er nogal wat spookverhalen over de driver stabiliteit van deze beestjes.
Al lees je her en der dat een firmware update al die ellende heeft opgelost heb ik dat nog niet kunnen bevestigen. De Motu Midi Express XT lijkt mij ZEER interessant door de uitgebreide routing en merging functionaliteit.

Het hangt ook wel een beetje van je host af natuulk......lastige kwestie altijd!

Bij mij werkt de MTP Av perfect.
Ik heb er 2 aan elkaar gekoppeld zodat ik 16-in en 16-uit heb op één driver.
De driver is stabiel. Dus ik durf dit ook voor de Express XT te zeggen.

De Midex 8 gebruik ik op een andere computer, deze werkt het best als je deze via de RS 232 poort gebruikt (de driver is eigenlijk een gepimpte WIN 98 driver met USB, en alle Emagic doosjes worden door ome Apple niet meer ondersteund)

De M-Audio midisport 8x8 bestaat overigens ook niet meer.

Succes

Origineel geplaatst door marco
De Midex 8 gebruik ik op een andere computer, deze werkt het best als je deze via de RS 232 poort gebruikt (de driver is eigenlijk een gepimpte WIN 98 driver met USB, en alle Emagic doosjes worden door ome Apple niet meer ondersteund)

Midex <> Emagic :eureka:

Origineel geplaatst door arnomusicman
M-Audio Midiman 4x4
Werkt bij mij prima!

An sich een werkende interface, maar qua timing staat dit apparaat bekend als één van de slechtste op de markt.
Ben ik trouwens ook veel later pas achter gekomen...

De Motu is volgens mij een hele goede, maar een vriend van me heeft hem, en heeft toen lange tijd problemen gehad dat dat ding na een kwartier begon te flippen. Maar tot nu toe, qua nieuwe interfaces, wel de sterkste kandidaat voor me.

Die MidiMans daar heb ik ook niet zo'n goed gevoel over, volgens mij wil ik na een half jaar dan alsnog weer een nieuwe.

Dus of een nieuwe Motu of een 2de hands Midex denk ik?

Overigens lijken die Edirols me ook helemaal niet slecht, maar ik hoor er nooit iemand over.

Origineel geplaatst door bikkel
De Motu is volgens mij een hele goede, maar een vriend van me heeft hem, en heeft toen lange tijd problemen gehad dat dat ding na een kwartier begon te flippen. Maar tot nu toe, qua nieuwe interfaces, wel de sterkste kandidaat voor me.

Die MidiMans daar heb ik ook niet zo'n goed gevoel over, volgens mij wil ik na een half jaar dan alsnog weer een nieuwe.

Dus of een nieuwe Motu of een 2de hands Midex denk ik?

Overigens lijken die Edirols me ook helemaal niet slecht, maar ik hoor er nooit iemand over.

De Edirol UM serie is prima hoor. Heb de UM880 en ben daar erg tevreden over. Had de merging functionaliteit wat uitgebreider willen zien en de USB integratie wat sterker maar verder een super interface die mij persoonlijk nooit problemen geeft.

Raar genoeg zijn midi interfaces aan het uitsterven. Dan wordt de spoeling erg dun helaas.

Zou het iig niet erg vinden als Yamaha die midexen onder de Yamaha vlag nog een keer een re-run van maakt en de markt blijft bedienen.

Het is natuurlijk wel een teken aan de wand als de MIDI-grootmacht Steinberg stopt met het verkopen van zijn grootste melkkoe. Misschien tijd voor een polletje:

"MIDI wordt een betaalde extra of compleet uit het pakket Cubase vervangen binnen:"

o Één jaar
o Twee jaar
o Drie jaar
o Vijf jaar
o Tien jaar
o Nooit

Origineel geplaatst door mother misty
Hi,

ik ben ook op zoek naar een 8x8 midi interface en die zijn precies moeilijk te vinden de dag van vandaag :-(
Ik had mijn oog laten vallen op de motu midi express http://www.motu.com/products/midi/128/
maar ik heb links en rechts ook al wat horrorverhalen over de drivers gehoord, iemand hier ervaring mee?

Ik ken dus helemaal niemand die ervaring heeft met Motu als midi interface. Ikzelf zou veel interesse hebben in de MidiExpress XT. Maar durf het niet aan!

hmmm een MOTU als midi interface is tricky. ze maken goede audio interfaces maar de midi op mijn ultralite in combinatie met windows is niet het allerbeste wat ik heb. En ze staan er om bekend hun drivers niet of nauwelijks up te daten.

en het is een klein wondertje dat midi het als 8-bit protocol het zolang overleeft. van mij mag het zo in de vintage bak.

Back